Vyučující
|
-
Pilík Michal, doc. Ing. Ph.D.
-
Kwarteng Michael Adu, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Concept and definition of marketing Development phases of marketing (marketing 3.0, marketing 4.0) Strategic planning and marketing process Segmentation and segmentation approaches Marketing environment, ethics and social responsibility Consumer behavior in consumer markets Product and product strategies Price and pricing strategies Distribution and distribution process Integrated marketing communication CRM - customer relationship management New trends in marketing
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Individuální práce studentů
- Příprava na zkoušku
- 32 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 32 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost předmětů Management I, Matematicko-statistických metod a Podnikové ekonomiky. |
Znalost předmětů Management I, Matematicko-statistických metod a Podnikové ekonomiky. |
Výsledky učení |
---|
popsat co je to marketing a marketingový systém |
popsat co je to marketing a marketingový systém |
charakterizovat marketingové prostředí a jednotlivé jeho komponenty s akcentem na rozdílnost trhů B2C a B2B |
charakterizovat marketingové prostředí a jednotlivé jeho komponenty s akcentem na rozdílnost trhů B2C a B2B |
identifikovat kupní chování zákazníků na B2C trzích i v online prostředí |
identifikovat kupní chování zákazníků na B2C trzích i v online prostředí |
detailně popsat jednotlivé prvky marketingového mixu v jejich klasickém členění - výrobek, cena, distribuce, propagace |
detailně popsat jednotlivé prvky marketingového mixu v jejich klasickém členění - výrobek, cena, distribuce, propagace |
na základě výše uvedených bodů připravit základní marketingovou strategii |
na základě výše uvedených bodů připravit základní marketingovou strategii |
připravit základní marketingový výzkum trhu |
připravit základní marketingový výzkum trhu |
Odborné dovednosti |
---|
připravit analýzy pro marketingové rozhodování (např. SWOT analýza, Porterova analýza, BCG analýza, atd.) |
připravit analýzy pro marketingové rozhodování (např. SWOT analýza, Porterova analýza, BCG analýza, atd.) |
aplikovat postupy pro stanovení marketingové strategie |
aplikovat postupy pro stanovení marketingové strategie |
navrhnout vhodný firemní marketingový mix pro potřeby B2C trhu |
navrhnout vhodný firemní marketingový mix pro potřeby B2C trhu |
realizovat základní marketingový výzkum B2C trhu se všemi jeho aspekty |
realizovat základní marketingový výzkum B2C trhu se všemi jeho aspekty |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Esej |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
Známkou |
Zpracování prezentace |
Esej |
Ústní zkouška |
Známkou |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
? ARMSTRONG, Gary, Philip KOTLER a Marc Oliver OPRESNIK. Marketing: an introduction. Boston: Pearson, 2017. ISBN 978-1-292-14650-8.
-
BAKER, M. J., SAREN, M. Marketing theory: a student text. 3rd edition. Los Angeles: SAGE, 2016. ISBN 978-1-47390-401-9.
-
KEEGAN, W. J., GREEN, M. C. Global marketing. Global edition. Boston: Pearson, 2017. ISBN 978-1-292-15076-5.
-
Kotler, P., ARMSTRONG, G. Principles of marketing. Boston, 2016. ISBN 978-1-292-09248-5.
-
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
-
KOTLER, Philip, Hermawan KARTAJAYA a Iwan SETIAWAN. Marketing 4.0: moving from traditional to digital. Hoboken, 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
-
KURTZ, D. L., BOONE, L. E. Principles of marketing. 12th edition. Mason, Ohio: Thomson/South-Western, 2006. ISBN 0-324-32379-4.
|