Předmět: Brand Management

« Zpět
Název předmětu Brand Management
Kód předmětu MUMM/1MNZE
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Attor Cleophas
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
  • Kwarteng Michael Adu, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Introduction to branding and origin of brands Brand management and the basic function of a brand Brand management versus brand product; brand essence and brand elements Basic approach of branding: according to ownership, and to categories Brand identity, brand positioning and brand knowledge Brand Equity and Brand Equity Models Aaker's Brand Equity Model Keller's Brand Equity Model Building a strong Brand Equity Brand architecture Choosing appropriate branding strategy Branding and understanding consumer behavior Brand´s impact on the company marketing program

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Týmová práce
  • Semestrální práce - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 14 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 17 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Microeconomics - knowledge of Microeconomics Management - knowledge of Management Marketing - advanced knowledge of Marketing Applied Statistics - knowledge of Applied Statistics Marketing Research - knowledge of Marketing Research Psychology - knowledge of Psychology and Sociology
Microeconomics - knowledge of Microeconomics Management - knowledge of Management Marketing - advanced knowledge of Marketing Applied Statistics - knowledge of Applied Statistics Marketing Research - knowledge of Marketing Research Psychology - knowledge of Psychology and Sociology
Výsledky učení
vysvětlit význam značky pro podnikání
vysvětlit význam značky pro podnikání
popsat postup managementu při budování silné značky
popsat postup managementu při budování silné značky
vysvětlit význam identifikačních prvků značky a symboliku pro podnikání
vysvětlit význam identifikačních prvků značky a symboliku pro podnikání
vysvětlit koncept tvorby hodnoty značky
vysvětlit koncept tvorby hodnoty značky
vysvětlit vedoucí postavení značky v marketingových aktivitách společnosti
vysvětlit vedoucí postavení značky v marketingových aktivitách společnosti
to explain the importance of branding to business
to explain the importance of branding to business
to describe the management process in building a strong brand
to describe the management process in building a strong brand
to explain the meaning of brand identification elements and symbolism in business
to explain the meaning of brand identification elements and symbolism in business
to explain the concept of creating brand equity
to explain the concept of creating brand equity
to explain the leading position of the brand in the company's marketing activities
to explain the leading position of the brand in the company's marketing activities
Odborné dovednosti
posoudit vývoj loga a symbolů značky pro existenci a pozici značky
posoudit vývoj loga a symbolů značky pro existenci a pozici značky
stanovte stádia rozvoje značky a cíle jednotlivých stádií
stanovte stádia rozvoje značky a cíle jednotlivých stádií
navrhnout jednotlivé kroky managementu značky
navrhnout jednotlivé kroky managementu značky
analyzovat příčiny rebrandingu
analyzovat příčiny rebrandingu
analyzovat, jak architektura značek může ovlivnit jejich úspěšnost na trhu
analyzovat, jak architektura značek může ovlivnit jejich úspěšnost na trhu
to assess the evolution of the brand logo and symbols for the existence and positioning of the brand
to assess the evolution of the brand logo and symbols for the existence and positioning of the brand
to establish the stages of brand development and the goals of each stage
to establish the stages of brand development and the goals of each stage
to propose individual steps of brand management
to propose individual steps of brand management
to analyze where the brand's strength lies
to analyze where the brand's strength lies
to analyze the causes of rebranding
to analyze the causes of rebranding
to analyze how brand architecture can affect their success in the market
to analyze how brand architecture can affect their success in the market
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Demonstrace
Demonstrace
Týmová práce
Týmová práce
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Písemná zkouška
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • CHEVALIER, M., MAZZALOVO, G. Luxury Brand Management: A World of Privilege.. Singapore, 2015. ISBN 9781119199168.
  • CHOVANCOVÁ, M., ASAMOAH, E. S., WANNINAYAKE, B., W.M.C. Consumer Behaviour and Branding: A Cross Cultural Perspective.. Žilina, 2011. ISBN 978-80-89401-58-1.
  • KELLER, K. L. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. London, 2012. ISBN 978-0132664257.
  • SOLOMON, M., RICHMOND, K. Brand You for Marketing: Real People Real Choice.. London, 2012. ISBN 9780130388537.
  • WHEELER, A. Designing Brand Identity. London, 2018. ISBN 9781118980828.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr