Předmět: Mezinárodní marketing

« Zpět
Název předmětu Mezinárodní marketing
Kód předmětu MUMM/1MMA
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vydrová Janka, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- Mezinárodní marketingové prostředí - Kupní smlouva a INCOTERMS 2010 - Specifika mezinárodního marketingového mixu - Media Brief - Mezinárodní marketingové plánování - Sociální faktory v mezinárodním marketingu - Mezinárodní marketingový výzkum - Portfolio analýzy využívané v mezinárodním marketingu - Koncepce, segmentace a positioning v mezinárodním prostředí - Životní cyklus výrobků na mezinárodních trzích - Formy vstupu firem na mezinárodní trhy - Konkurenční a marketingové strategie v mezinárodním prostředí - Instituce v mezinárodním podnikání

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), E-learning
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 45 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 6 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
popíše specifika mezinárodního marketingového prostředí
popíše specifika mezinárodního marketingového prostředí
užívá základní terminologii z oblasti kupní smlouvy a INCOTERMS 2020
užívá základní terminologii z oblasti kupní smlouvy a INCOTERMS 2020
vysvětlí media brief
vysvětlí media brief
vymezí sociální faktory k mezinárodním marketingu
vymezí sociální faktory k mezinárodním marketingu
rozliší životní cyklus výrobků v mezinárodním prostředí
rozliší životní cyklus výrobků v mezinárodním prostředí
will describe the specifics of the international marketing environment
will describe the specifics of the international marketing environment
uses basic terminology from the field of purchase contract and INCOTERMS 2020
uses basic terminology from the field of purchase contract and INCOTERMS 2020
the media brief explains
the media brief explains
defines social factors for international marketing
defines social factors for international marketing
differentiate the life cycle of products in an international environment
differentiate the life cycle of products in an international environment
Odborné dovednosti
určí formy vstupu firem na mezinárodní trhy
určí formy vstupu firem na mezinárodní trhy
objasní konkurenční strategie v mezinárodním prostředí
objasní konkurenční strategie v mezinárodním prostředí
rozliší marketingové strategie v mezinárodním prostředí
rozliší marketingové strategie v mezinárodním prostředí
aplikuje mapu vnímání v mezinárodním prostředí
aplikuje mapu vnímání v mezinárodním prostředí
užívá portfolio analýzy v mezinárodním marketingu
užívá portfolio analýzy v mezinárodním marketingu
will determine the forms of entry of companies into international markets
will determine the forms of entry of companies into international markets
will clarify competitive strategies in an international environment
will clarify competitive strategies in an international environment
differentiate marketing strategies in an international environment
differentiate marketing strategies in an international environment
applies the map of perception in the international environment
applies the map of perception in the international environment
uses portfolio analysis in international marketing
uses portfolio analysis in international marketing
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
E-learning
E-learning
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Známkou
Známkou
Písemná zkouška
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • JANATKA František. Podnikání v globalizovaném světě. Praha: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-7552-754-7.
  • KRÁL, P., MACHKOVÁ, H., LHOTÁKOVÁ, M., COOK, G. International marketing. Theory, Practices and New Trends. Prague: Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2016. ISBN 978-80-245-2152-7.
  • Machková, H., Machek, M. Mezinárodní marketing. Praha : Grada Publishing, 2021.
  • MEIXNEROVÁ, L., ZAPLETALOVÁ, Š., STEFANOVOVÁ, Z. Mezinárodní podnikání: vybrané strategické, manažerské a ekonomické aspekty. Praha: C. H. Beck, 2017. ISBN 978-80-7400-654-8.
  • Mooij, M. Global Marketing and Advertising : understanding Cultural Paradoxes. Sage Publications.
  • TAHAL, R. a kol. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr