Předmět: Marketingová komunikace

« Zpět
Název předmětu Marketingová komunikace
Kód předmětu MUMM/1MKOS
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Barešová Petra, Ing. MSc, Ph.D.
Obsah předmětu
Přehled probírané látky: - Marketing 4.0 a jeho vliv na marketingovou komunikaci. - Úloha marketingové komunikace v marketingovém mixu. - Komunikace a komunikační proces, integrovaná marketingová komunikace. - Marketingový komunikační plán. - Tradiční formy marketingové komunikace. - Moderní (a netradiční) formy marketingové komunikace. - Hodnocení efektivity komunikačních kampaní. - Reklamní agentura, komunikace firmy s reklamní agenturou. - Příklady a inspirace z praxe

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 32 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 18 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 35 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalost předmětů Marketing a Marketingové aplikace
Znalost předmětů Marketing a Marketingové aplikace
Výsledky učení
Student má znalosti o jednotlivých částech komunikačního mixu a jejich aplikace formou integrované marketingové komunikace. Je schopný sestavit a realizovat plán komunikace s optimálním využitím jednotlivých médií i nových trendů marketingové komunikace. Projektuje i vyžití nových forem marketingové komunikace a je způsobilý vypracovat podklady pro tisk, rozhlas, televizi i další média. Orientuje se ve stanovení účinnosti komunikačního sdělení a je schopen operativně měnit kampaň podle reakce trhu.
Student má znalosti o jednotlivých částech komunikačního mixu a jejich aplikace formou integrované marketingové komunikace. Je schopný sestavit a realizovat plán komunikace s optimálním využitím jednotlivých médií i nových trendů marketingové komunikace. Projektuje i vyžití nových forem marketingové komunikace a je způsobilý vypracovat podklady pro tisk, rozhlas, televizi i další média. Orientuje se ve stanovení účinnosti komunikačního sdělení a je schopen operativně měnit kampaň podle reakce trhu.
Vyučovací metody
Přednášení
Přednášení
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Známkou
Písemná zkouška
Známkou
Doporučená literatura
  • BELCH, George E. a Michael A. BELCH. Advertising and promotion: an integrated marketing communications perspective. 10th global ed. Singapore?: McGraw-Hill Education, 2015. ISBN 978-981-4575-11-9.
  • CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK. Integrated advertising, promotion, and marketing communications: Kennethe, E. Clow, Donald Baack.. Harlow, Essex, England, 2012. ISBN 978-0-273-75328-5.
  • Fill, Chris. Marketing communications : interactivity, communities and content. 5th ed. Harlow : Prentice Hall : Financial Times, 2009. ISBN 978-0-273-71722-5.
  • Frey, P. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. Praha, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.
  • Karlíček, Miroslav. Marketingová komunikace : jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2.
  • Přikrylová, Jana. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
  • SMITH, P. R. a Ze ZOOK. Marketing communications: offline and online integration, engagement and analytics.. London, 2016. ISBN 978-0-7494-7340-2.
  • Vysekalová, Jitka. Psychologie reklamy. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr