Předmět: Marketing zdravotnických organizací

« Zpět
Název předmětu Marketing zdravotnických organizací
Kód předmětu MUMM/1MAZO
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- Základy marketingu. - Marketing a marketingové řízení ve zdravotnictví, jejich specifika. - Marketingový plán. - Analýza vnějšího a vnitřního prostředí. - Marketingové nástroje ve zdravotnictví. - Krizová komunikace ve zdravotnictví. - Chování klientů na trhu zdravotních služeb. - Průzkum trhu ve zdravotnictví.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 12 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 18 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 12 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalosti na úrovni předmětu Management zdravotnických zařízení.
Znalosti na úrovni předmětu Management zdravotnických zařízení.
Knowledge at the level of Management of Health-Care Organizations.
Knowledge at the level of Management of Health-Care Organizations.
Výsledky učení
Po absolvování předmětu je student schopen samostatně vyhledávat, třídit, analyzovat a kriticky interpretovat data a informace potřebná pro marketingové plánování, rozhodování a řízení tak, aby pochopil potřeby a chování klienta na trhu zdravotních služeb. Student umí také využít základní nástroje marketingu pro získání konkurenční výhody. Dokáže aplikovat nástroje marketingové komunikace pro vytvoření dobrého image organizace a využít zásad fungování krizové komunikace.
Po absolvování předmětu je student schopen samostatně vyhledávat, třídit, analyzovat a kriticky interpretovat data a informace potřebná pro marketingové plánování, rozhodování a řízení tak, aby pochopil potřeby a chování klienta na trhu zdravotních služeb. Student umí také využít základní nástroje marketingu pro získání konkurenční výhody. Dokáže aplikovat nástroje marketingové komunikace pro vytvoření dobrého image organizace a využít zásad fungování krizové komunikace.
Student má znalosti o základních pojmech v oblasti marketingu ve zdravotnictví, umí objasnit pojmy marketing, marketingová komunikace, marketingový výzkum. Student zná specifika marketingu ve zdravotnictví.
Student má znalosti o základních pojmech v oblasti marketingu ve zdravotnictví, umí objasnit pojmy marketing, marketingová komunikace, marketingový výzkum. Student zná specifika marketingu ve zdravotnictví.
používá terminologii z oblasti marketingu a marketingového řízení zdravotnických organizací.
používá terminologii z oblasti marketingu a marketingového řízení zdravotnických organizací.
popíše proces marketingového výzkumu ve zdravotnictví.
popíše proces marketingového výzkumu ve zdravotnictví.
vymezí marketingové řízení zdravotnických organizací.
vymezí marketingové řízení zdravotnických organizací.
vysvětlí podstatu vybraných marketingových analýz pro zdravotnickou organizaci.
vysvětlí podstatu vybraných marketingových analýz pro zdravotnickou organizaci.
rozliší mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem ve zdravotnické organizaci.
rozliší mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem ve zdravotnické organizaci.
The student has knowledge of basic concepts in the field of marketing in healthcare, can explain the concepts of marketing, marketing communication, marketing research. The student knows the specifics of marketing in healthcare.
The student has knowledge of basic concepts in the field of marketing in healthcare, can explain the concepts of marketing, marketing communication, marketing research. The student knows the specifics of marketing in healthcare.
uses terminology from the field of marketing and marketing management of healthcare organisations.
uses terminology from the field of marketing and marketing management of healthcare organisations.
describes the process of marketing research in healthcare.
describes the process of marketing research in healthcare.
defines the marketing management of healthcare organizations.
defines the marketing management of healthcare organizations.
explains the nature of selected marketing analyses for a healthcare organization.
explains the nature of selected marketing analyses for a healthcare organization.
differentiates between qualitative and quantitative research in a healthcare organization.
differentiates between qualitative and quantitative research in a healthcare organization.
Odborné dovednosti
aplikuje nástroje marketingového mixu ve zdravotnictví.
aplikuje nástroje marketingového mixu ve zdravotnictví.
zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu zdravotnické organizace.
zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu zdravotnické organizace.
užívá správnou terminologii odborných pojmů.
užívá správnou terminologii odborných pojmů.
zdůvodní důležitost monitoringu marketingového prostředí zdravotnické organizace.
zdůvodní důležitost monitoringu marketingového prostředí zdravotnické organizace.
sestaví SWOT analýzu zdravotnické organizace a další vybrané analýzy.
sestaví SWOT analýzu zdravotnické organizace a další vybrané analýzy.
applies marketing mix tools in healthcare.
applies marketing mix tools in healthcare.
evaluate the various tools of the marketing and communication mix of a healthcare organization.
evaluate the various tools of the marketing and communication mix of a healthcare organization.
uses correct terminology of professional terms.
uses correct terminology of professional terms.
justifies the importance of monitoring the marketing environment of a healthcare organisation.
justifies the importance of monitoring the marketing environment of a healthcare organisation.
compile a SWOT analysis of a healthcare organisation and other selected analyses.
compile a SWOT analysis of a healthcare organisation and other selected analyses.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Berkowitz, E. N. Essentials Of Health Care Marketing. Jones &Bartlett Learning. 2010. ISBN 978-0763783334.
  • Exner, Lubomír. Strategický marketing zdravotnických zařízení. 1. vyd. Praha : Professional Publishing, 2005. ISBN 8086419738.
  • Hillestad, S.G. and Berkowitz, E.N. Health care market strategy: from planning to action.. Burlington, Mass.: Jones & Bartlett Learning, 2013. ISBN 978-0-7637-8928-2.
  • Staňková, P. Marketingové řízení nemocnic. Žilina, 2013. ISBN 978-80-89401-64-2.
  • Zlámal, J. Marketing ve zdravotnictví, Brno : NCONZO. 2005.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr