|
Vyučující
|
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
-
Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do managementu značky a původ značek. Management značky a základní funkce značky. Management značky versus značkový produkt; podstata a prvky značky. Přístupy k rozdělení značek: podle vlastnictví a podle kategorií. Identita značky, umístění značky a znalost o značce. Hodnota značky a modely hodnoty značky. Aakerův model hodnoty značky. Kellerův model hodnoty značky. Budování silné značky. Architektura značky. Výběr vhodné strategie značky. Branding a porozumění chování spotřebitele. Dopad značky na marketingový program společnosti
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Týmová práce
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 11 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Mikroekonomie - znalost mikroekonomie Management - znalost managementu Marketing - pokročilé znalosti marketingu Aplikovaná statistika - znalost aplikované statistiky Marketingový výzkum- znalost marketingového výzkumu Psychologie - znalosti psychologie a sociologie |
| Mikroekonomie - znalost mikroekonomie Management - znalost managementu Marketing - pokročilé znalosti marketingu Aplikovaná statistika - znalost aplikované statistiky Marketingový výzkum- znalost marketingového výzkumu Psychologie - znalosti psychologie a sociologie |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit význam značky pro podnikání |
| vysvětlit význam značky pro podnikání |
| popsat postup managementu při budování silné značky |
| popsat postup managementu při budování silné značky |
| vysvětlit význam identifikačních prvků značky a symboliku pro podnikání |
| vysvětlit význam identifikačních prvků značky a symboliku pro podnikání |
| vysvětlit koncept tvorby hodnoty značky |
| vysvětlit koncept tvorby hodnoty značky |
| vysvětlit vedoucí postavení značky v marketingových aktivitách společnosti |
| vysvětlit vedoucí postavení značky v marketingových aktivitách společnosti |
| to explain the importance of branding to business |
| to explain the importance of branding to business |
| to describe the management process in building a strong brand |
| to describe the management process in building a strong brand |
| to explain the meaning of brand identification elements and symbolism in business |
| to explain the meaning of brand identification elements and symbolism in business |
| to explain the concept of creating brand equity |
| to explain the concept of creating brand equity |
| to explain the leading position of the brand in the company's marketing activities |
| to explain the leading position of the brand in the company's marketing activities |
| Odborné dovednosti |
|---|
| posoudit vývoj loga a symbolů značky pro existenci a pozici značky |
| posoudit vývoj loga a symbolů značky pro existenci a pozici značky |
| stanovte stádia rozvoje značky a cíle jednotlivých stádií |
| stanovte stádia rozvoje značky a cíle jednotlivých stádií |
| navrhnout jednotlivé kroky managementu značky |
| navrhnout jednotlivé kroky managementu značky |
| analyzovat, v čem spočívá síla značky |
| analyzovat, v čem spočívá síla značky |
| analyzovat příčiny rebrandingu |
| analyzovat příčiny rebrandingu |
| analyzovat, jak architektura značek může ovlivnit jejich úspěšnost na trhu |
| analyzovat, jak architektura značek může ovlivnit jejich úspěšnost na trhu |
| to assess the evolution of the brand logo and symbols for the existence and positioning of the brand |
| to assess the evolution of the brand logo and symbols for the existence and positioning of the brand |
| to establish the stages of brand development and the goals of each stage |
| to establish the stages of brand development and the goals of each stage |
| to propose individual steps of brand management |
| to propose individual steps of brand management |
| to analyze where the brand's strength lies |
| to analyze where the brand's strength lies |
| to analyze the causes of rebranding |
| to analyze the causes of rebranding |
| to analyze how brand architecture can affect their success in the market |
| to analyze how brand architecture can affect their success in the market |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Demonstrace |
| Přednášení |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Přednášení |
| Demonstrace |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
BANYÁR, M. Značka a logo: vizuálne prvky značky a ich význam v procese branding. Zlín, 2017. ISBN 978-80-7454-681-5.
-
DE CHERNATONY, L. Značka: od vize k vyšším ziskům ? Strategický proces budování a posilování značky. Brno, 2009. ISBN 978-80-2512-007-1.
-
HEALEY, M. Co je branding?. Praha, 2008. ISBN 978-80-7391-167-.
-
HOMMEROVÁ, D. Branding neziskových organizací.. Žatec, 2015. ISBN 978-80-905122-83.
-
CHOVANCOVÁ, M., ASAMOAH, E. S., WANNINAYAKE, B.W.M.C. Consumer Behaviour and Branding: A Cross Cultural Perspective.. Žilina, 2011. ISBN 978-80-89401-58-1.
-
KELLER, K. L. Strategické řízení značky.. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3.
-
SHARP, B. Jak se budují značky. Co obchodníci nevědí.. Praha, 2018. ISBN 978-80-7390-618-4.
-
TAYLOR, D. Brand management. Budování značky od vize k cíli.. Brno, 2007. ISBN 978-802511-818-4.
|