Předmět: Digitální Marketing

« Zpět
Název předmětu Digitální Marketing
Kód předmětu MUMM/1DMAR
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pilík Michal, doc. Ing. Ph.D.
  • Koutný Lukáš, Mgr.
Obsah předmětu
- Nové perspektivy v rozvíjení marketingových strategií (4P marketingu v 21. století; Chování zákazníků; Modifikované segmentační přístupy; Dynamické prostředí; Sociální marketing; Nové strategické marketingové modely) - Internet jako marketingové médium (Role Internetu v transformujícím se marketingu; Vývoj Internetového marketingu; Prvky Internetového marketingu; E-Commerce; E-Business; E-Marketing; Modely Internetového marketingu; Segmenty e-marketingu; E-retailing, jeho přednosti a nedostatky) - Uživatelé Internetu a jejich nákupní chování (Zákazník v 21. století; 5 trhů pro e-business; Bariéry k přijetí Internetu; Nákupní chování na Internetu) - E-mailový marketing (Zákon č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti; Zákon Evropského parlamentu 2002/58/EC týkající se zpracovávání osobních dat a ochrany soukromí v sektoru elektronické komunikace; Permission marketing; Opt-in marketing; Opt-out marketing) - Vztahový marketing a rozvoj jeho významu v digitálním světě (E-CRM; On-line vztahový marketing) - Databázový marketing (Marketingová databáze; Problémy se zaváděním databázového marketingu) - Výrobkové strategie na Internetu (Výrobek na Internetu, Výrobkové strategie, Rozdíly mezi hmotnými a nehmotnými výrobky na Internetu) - On-line branding strategie (Klíčové trendy v brandingu; Strategie značek na Internetu; Co-branding) - E-marketingové strategie: Výrobek a cena v digitálním světě (Vytváření hodnoty pro zákazníka on-line; Nové výrobkové strategie pro e-marketing; Cenové strategie na Internetu) - Internet jako distribuční cesta (Přehled internetových distribučních cest, druhy prostředníků, klasifikace on-line členů distribuce, distribuční metriky) - Marketingová komunikace v e-prostředí (Reklama na Internetu; PR aktivity na Internetu; Sales promotion na Internetu; Direct marketing; Trendy internetové marketingové komunikace) - Ostatní elektronické formy marketingu a jejich význam pro vývoj marketingu (Virální marketing; Mobilní marketing) - Přednášky s experty z praxe (využití digitálního marketingu ve společnosti Barum Continental; majitel a provozovatel e-shopu www.freestylesport.cz aj.)

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 44 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalost základů marketingu, managementu a služeb Internetu
Znalost základů marketingu, managementu a služeb Internetu
Výsledky učení
popsat co je to digitální marketing a jakou funkci hraje v dnešním marketingu
popsat co je to digitální marketing a jakou funkci hraje v dnešním marketingu
charakterizovat marketingové digitální prostředí a jednotlivé jeho komponenty s akcentem na rozdílnost B2C a B2B online trhů
charakterizovat marketingové digitální prostředí a jednotlivé jeho komponenty s akcentem na rozdílnost B2C a B2B online trhů
identifikovat online nákupní chování zákazníků na B2C trzích
identifikovat online nákupní chování zákazníků na B2C trzích
detailně popsat jednotlivé prvky online marketingového mixu v jejich klasickém členění - e-výrobek, e-cena, e-distribuce, e-propagace
detailně popsat jednotlivé prvky online marketingového mixu v jejich klasickém členění - e-výrobek, e-cena, e-distribuce, e-propagace
na základě výše uvedených bodů připravit základní online marketingovou strategii (se zaměřením na digitální média a sociální sítě)
na základě výše uvedených bodů připravit základní online marketingovou strategii (se zaměřením na digitální média a sociální sítě)
definovat trendy digitálního marketingu pro dané období
definovat trendy digitálního marketingu pro dané období
Odborné dovednosti
připravit online marketingovou strategii firmy
připravit online marketingovou strategii firmy
aplikovat postupy pro stanovení digitální marketingové strategie
aplikovat postupy pro stanovení digitální marketingové strategie
navrhnout vhodný firemní online marketingový mix pro potřeby B2C online trhu
navrhnout vhodný firemní online marketingový mix pro potřeby B2C online trhu
zlepšit online marketingovou komunikace firmy na B2C trhu
zlepšit online marketingovou komunikace firmy na B2C trhu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Přednášení
Demonstrace
Demonstrace
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Rozhovor
Rozhovor
Doporučená literatura
  • Internet marketing : strategy, implementation and practice. 3rd ed. New York : Pearson Education, 2006. ISBN 9780273694052.
  • HARRIS, L.; DENNIS, CH. Marketing the e-Business. London, 2002. ISBN 0-415-25601-1.
  • HART, S. Marketing Changes. London, 2003. ISBN 1-86152-673-3.
  • RANCHHOD, A. Marketing Strategies: A Twenty-first Century Approach. Essex : Pearson Education Limited, 2004. ISBN 0-273-65192-7.
  • Strauss, Juraj. E-marketing. 4th ed. Upper Saddle River, N.J : Pearson/Prentice Hall, 2006. ISBN 0-13-148519-9.
  • Stuchlík, Petr. Marketing a reklama na internetu. 1. vyd. Praha : Grada, 1998. ISBN 8071696307.
  • Stuchlík, Petr. Marketing na Internetu. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. ISBN 8071699578.
  • URBAN, G. Digital marketing strategy. Text and cases. Upper Saddle River, N.J, 2004. ISBN 0-13-183177-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr