|
Vyučující
|
-
Klapalová Alena, doc. Ing. Ph.D.
-
Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
|
|
Obsah předmětu
|
Chování spotřebitele: změny a výzvy. Proces výzkumu chování spotřebitelů. Segmentace trhu a strategické cílení. Motivace spotřebitelů, osobnost a chování spotřebitele. Spotřebitelské vnímání a učení spotřebitelů. Formování postojů spotřebitelů a jejich změna. Komunikace a chování spotřebitelů. Rodina a její zařazení do společenské třídy. Vliv kultury a subkultury na chování spotřebitelů. Cross-kulturní chování: mezinárodní perspektiva. Spotřebitel a difúze inovací. Rozhodování spotřebitelů. Etika marketingu a sociální odpovědnost.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Týmová práce, E-learning
- Domácí příprava na výuku
- 21 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Marketing I, Marketing II - znalosti z předmětů marketingu Psychologie - znalosti z předmětů psychologie a sociologie |
| Marketing I, Marketing II - znalosti z předmětů marketingu Psychologie - znalosti z předmětů psychologie a sociologie |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat model nákupního chování spotřebitele a definovat typy spotřebitelů |
| popsat model nákupního chování spotřebitele a definovat typy spotřebitelů |
| analyzovat proces nákupního rozhodování spotřebitele |
| analyzovat proces nákupního rozhodování spotřebitele |
| vysvětlit trikomponentní model postoje, dynamiku motivů, potřeb, a cílů spotřebitelů, a jejich vliv na chování spotřebitele |
| vysvětlit trikomponentní model postoje, dynamiku motivů, potřeb, a cílů spotřebitelů, a jejich vliv na chování spotřebitele |
| popsat faktory externího prostředí ovlivňující chování spotřebitele |
| popsat faktory externího prostředí ovlivňující chování spotřebitele |
| vysvětlit význam a důležitost marketingové etiky a společenské odpovědnosti |
| vysvětlit význam a důležitost marketingové etiky a společenské odpovědnosti |
| to describe a model of consumer buying behavior and define types of consumers |
| to describe a model of consumer buying behavior and define types of consumers |
| to analyze the consumer's purchase decision-making process |
| to analyze the consumer's purchase decision-making process |
| to explain the three-component attitude model, the dynamics of consumer motives, needs, and goals, and their influence on consumer behavior |
| to explain the three-component attitude model, the dynamics of consumer motives, needs, and goals, and their influence on consumer behavior |
| to describe factors of the external environment influencing consumer behavior |
| to describe factors of the external environment influencing consumer behavior |
| to explain the meaning and importance of marketing ethics and social responsibility |
| to explain the meaning and importance of marketing ethics and social responsibility |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhnout segmentaci spotřebitelů, včetně demografických, psychografických hledaných výhod produktů a faktorů souvisejících s používáním produktů |
| navrhnout segmentaci spotřebitelů, včetně demografických, psychografických hledaných výhod produktů a faktorů souvisejících s používáním produktů |
| rozlišit, kdy použít primární a sekundární data při zkoumání chování spotřebitelů |
| rozlišit, kdy použít primární a sekundární data při zkoumání chování spotřebitelů |
| změřit postoje spotřebitelů |
| změřit postoje spotřebitelů |
| posoudit vliv kultury na priority a chování spotřebitelů |
| posoudit vliv kultury na priority a chování spotřebitelů |
| navrhnout, jak změnit chování spotřebitele pomocí nástrojů marketingové komunikace |
| navrhnout, jak změnit chování spotřebitele pomocí nástrojů marketingové komunikace |
| to propose consumer segmentation, including demographics, psychographics, product benefits sought, and factors related to product use |
| to propose consumer segmentation, including demographics, psychographics, product benefits sought, and factors related to product use |
| to distinguish when to use primary and secondary data when researching consumer behavior |
| to distinguish when to use primary and secondary data when researching consumer behavior |
| to measure consumer attitudes |
| to measure consumer attitudes |
| to assess the influence of culture on consumer priorities and behavior |
| to assess the influence of culture on consumer priorities and behavior |
| to suggest how to change consumer behavior using marketing communication tools |
| to suggest how to change consumer behavior using marketing communication tools |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| E-learning |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| E-learning |
| Hodnotící metody |
|---|
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Písemná zkouška |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
JOURNAL OF CONSUMER BEHAVIOUR.
-
BAČUVČÍK, R. Spotřebitelské typologie: nákupní chování na trzích zboží a služeb 2015. Zlín, 2017. ISBN 978-80-87500-90-3.
-
CHOVANCOVÁ, Miloslava, ASAMOAH, Emmanuel, S. and WANNINAYAKE, Bandara, W.M.C. Consumer Behaviour and Branding: A Cross Cultural Perspective. Žilina: GEORG, 2011. ISBN 978-80-89401-58-1.
-
KOUDELKA, J. Spotřebitelé a marketing.. Praha, 2018. ISBN 978-80-7400-693-7.
-
NOVÝ I., PETZOLD J. (NE)spokojený zákazník ? náš cíl?! Jak získat zákazníka špičkovými službami.. Praha, 2006. ISBN 80-247-1321-7.
-
SCHIFFMAN L. G., WISENBLIT, J. Consumer Behavior. London, 2014. ISBN 978-0132544368.
-
VEČEŘA, J. Ochrana spotřebitele v České republice a Evropské unii.. Praha, 2013. ISBN 978-8087576-34-2.
-
VYSEKALOVÁ, J. a kol. Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství ?černé skřín?ky?.. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3.
|