Předmět: Aplikovaný marketingový výzkum

« Zpět
Název předmětu Aplikovaný marketingový výzkum
Kód předmětu MUMM/1AMAR
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
  • Urbánek Tomáš, Ing. Ph.D.
  • Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Identifikace marketingových problémů podporujících rozhodování Metody získávání údajů potřebných k řešení marketingových problémů a dodržování etiky při jejich sběru Klasifikace marketingového výzkumu Výzkum k identifikaci problému: tržní potenciál, tržní podíl, image, charakteristika trhu, analýza prodeje, předpověď a výzkum trhu Výzkum k řešení problému Proces marketingového výzkumu Výzkum chování spotřebitele a segmentace Výzkum produktu a značky Výzkum propagace a marketingové komunikace Výzkum ceny Výzkum distribuce Online marketingový výzkum Cross-kulturní marketingový výzkum

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači, Praktické procvičování
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 18 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 28 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Marketing I.- znalost marketingu Management I.- znalost management Aplikovaná statistika - znalost aplikované statistiky
Marketing I.- znalost marketingu Management I.- znalost management Aplikovaná statistika - znalost aplikované statistiky
Výsledky učení
nalézt řešení problémů v komerčních činnostech firem a jejich alternativní řešení v situacích jistoty, nejistoty a nejasnosti
nalézt řešení problémů v komerčních činnostech firem a jejich alternativní řešení v situacích jistoty, nejistoty a nejasnosti
vědět, jak aplikovat teorii marketingového výzkumu
vědět, jak aplikovat teorii marketingového výzkumu
vysvětlit význam marketingového výzkumu pro rozhodování manažerů
vysvětlit význam marketingového výzkumu pro rozhodování manažerů
vědět, jak odhalit příčiny snížení prodeje a chování spotřebitelů
vědět, jak odhalit příčiny snížení prodeje a chování spotřebitelů
popsat provádění výzkumu k identifikaci a řešení problému na trhu
popsat provádění výzkumu k identifikaci a řešení problému na trhu
to find solutions to problems in the commercial activities of companies and their alternative solutions in situations of certainty, uncertainty and ambiguity
to find solutions to problems in the commercial activities of companies and their alternative solutions in situations of certainty, uncertainty and ambiguity
to know how to apply marketing research theory
to know how to apply marketing research theory
to explain the importance of marketing research for managerial decision-making
to explain the importance of marketing research for managerial decision-making
to know how to uncover the causes of declining sales and consumer behavior
to know how to uncover the causes of declining sales and consumer behavior
to describe conducting research to identify and solve a market problem
to describe conducting research to identify and solve a market problem
Odborné dovednosti
navrhnout projekt marketingového výzkumu
navrhnout projekt marketingového výzkumu
navrhnout výzkum k identifikaci problému a k řešení problému
navrhnout výzkum k identifikaci problému a k řešení problému
zvolit příslušnou metodu a techniku pro získávání kvantitativních a kvalitativních dat a informací
zvolit příslušnou metodu a techniku pro získávání kvantitativních a kvalitativních dat a informací
použít adekvátní metodu statistického zpracování pro vypracování marketingové analýzy
použít adekvátní metodu statistického zpracování pro vypracování marketingové analýzy
vypracování závěrečné zprávy marketingového projektu
vypracování závěrečné zprávy marketingového projektu
to develop design of a marketing research project
to develop design of a marketing research project
to design research to identify the problem and to solve the problem
to design research to identify the problem and to solve the problem
to choose the appropriate method and technique for obtaining quantitative and qualitative data and information
to choose the appropriate method and technique for obtaining quantitative and qualitative data and information
to use an adequate method of statistical processing to develop a marketing analysis
to use an adequate method of statistical processing to develop a marketing analysis
to prepare the final report of the marketing project
to prepare the final report of the marketing project
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Přednášení
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • FORET, Miroslav. Marketingový průzkum. Poznáváme svoje zákazníky.. Brno, 2012. ISBN 978-80-265-0038-4.
  • HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. Praha, 2016. ISBN 978-80-2620982-9.
  • KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
  • KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka, SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu.. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
  • TAHAL, Radek a kolektiv. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
  • TAHAL, Radek. Základní metody sběru primárních dat v marketingovém výzkumu. Praha, 2015. ISBN 978-80-7400-585-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr