|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Vymezení účetnictví - Výstupy z účetnictví a jejich funkce - Účetní uzávěrka a závěrka - Právní rámec účetních výkazů v ČR - Výkaz rozvaha - společné obecné charakteristiky - Výkaz zisku a ztráty - společné obecné charakteristiky - Podstata auditu (historie, druhy auditu, význam auditu účetní závěrky) - Regulace auditorské profese (zákon o auditorech, mezinárodní auditorské standardy, etický kodex) - Postupy auditora - Posouzení účetní závěrky, výroční zprávy a zprávy o vztazích mezi propojenými osobami. - Interní audit a finanční kontrola ve veřejné správě - Audit hrou - praktická interaktivní ukázka průběhu auditu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Týmová práce
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základní znalosti účetnictví a existujících účetních výkazů. |
| Základní znalosti účetnictví a existujících účetních výkazů. |
| Výsledky učení |
|---|
| Objasnit co je audit |
| Objasnit co je audit |
| být schopen navrhovat a provádět základní auditorské postupy |
| být schopen navrhovat a provádět základní auditorské postupy |
| mít schopnost poskytnout hloubkový pohled na společnost tím, že porozumí a analyzuje její finanční výkazy |
| mít schopnost poskytnout hloubkový pohled na společnost tím, že porozumí a analyzuje její finanční výkazy |
| efektivně využívat své měkké dovednosti v rámci prezentací a diskusí |
| efektivně využívat své měkké dovednosti v rámci prezentací a diskusí |
| být schopný komplexních analytických procesů jak při provádění auditu tak či při hodnocení výkazů společností |
| být schopný komplexních analytických procesů jak při provádění auditu tak či při hodnocení výkazů společností |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Sestavit a analyzovat finanční výkazy |
| Sestavit a analyzovat finanční výkazy |
| navrhnout auditní plán |
| navrhnout auditní plán |
| vyhodnotit auditorské riziko |
| vyhodnotit auditorské riziko |
| navrhnout auditorské postupy |
| navrhnout auditorské postupy |
| vypočítat hladinu významnosti |
| vypočítat hladinu významnosti |
| vyhodnotit finanční výkazy |
| vyhodnotit finanční výkazy |
| navrhnout výrok |
| navrhnout výrok |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
|
Doporučená literatura
|
-
DUBIS, G. S. Interní audit a podvod. Vyd. 1. české. Praha: Český institut interních auditorů, 2011. ISBN 978-80-86689-45-6.
-
MOLÍN, J. Protiprávní jednání z pohledu profesní odpovědnosti auditorů, daňových poradců a účetních. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2011. ISBN 978-80-7357-600-4.
-
MÜLLEROVÁ, L. Auditing pro manažery aneb proč a jak se ověřuje účetní závěrka. Praha: Wolters Kluwer, 2013. ISBN 978-80-7357-988-3.
-
PROKŮPKOVÁ, D., BARTOŠ, T. Ověření účetní závěrky vybraných organizací veřejného sektoru. Vyd. 1. české. Praha: Český institut interních auditorů, 2014. ISBN 978-80-86689-53-1.
-
ŠTEKER, K., OTRUSINOVÁ, M. Jak číst účetní výkazy. Základy českého účetnictví a výkaznictví. Praha: GRADA, 2016. ISBN 978-80-271-0048-4.
-
ŠTEKER, K., STRUHAŘOVÁ, K. Audit. Studijní pomůcka pro distanční studium. 2.vydání. Zlín: UTB ve Zlíně, 2012. ISBN 978-80-7454-209-1.
-
THE INSTITUTE OF INTERNAL AUDITORS. The Role of Auditing in Public Sector Governance. USA, 2006.
|