Předmět: Firms and Competitiveness

« Zpět
Název předmětu Firms and Competitiveness
Kód předmětu MUFU/1FICE
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Knápková Adriana, doc. Ing. Ph.D.
  • Pálka Přemysl, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Session Case(s) - Introduction and Overall Framework - Competitive Advantage and the Principles of Company Strategy - Finland and Nokia - Competition across Borders and Global Strategy of Multinational Corporations - Intel Corporation and Volvo Trucks - The Diamond Model - The Japanese Facsimile Industry - The Diamond Model in Developing/Transition Economies - Estonia in Transition - Clusters and Cluster Development - The California Wine Cluster - Clusters in Developing Countries - Electronics and IT in Costa Rica - Institutions for Collaboration - TBD - National Economies Strategy: Advanced Economies - Singapore - National Economies Strategy: Transition Economies - Latvia - National Economies Strategy: Developing Economies - Rwanda - Internationalization of Firms Based in Developing Countries - Atlas Electrica, AFP Provida - Team Presentations

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student is able to understand professional texts in english. Student is able to participate and contribute to professional discussions in english. Student is able to create their own opinion based on analysed materials.
Student is able to understand professional texts in english. Student is able to participate and contribute to professional discussions in english. Student is able to create their own opinion based on analysed materials.
Vyučovací metody
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • Případové studie vydané Harvard Business School k předmětu "Microeconomics of Competitiveness"..
  • PORTER. M. On Competition. Harvard Business School Press, 1998. ISBN 978-087584795.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr