|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Hlavní témata: Základy problematiky simulací - vymezení pojmu a významu simulace. Vymezení simulace v ochraně obyvatelstva. Model a modelování. Typy simulace. Scénáře činností. Živá simulace. Virtuální simulace. Konstruktivní simulace. Simulační nástroje. SW zabezpečení simulace v ochraně obyvatelstva. HW zabezpečení simulace v ochraně obyvatelstva. Navrhování a řízení simulačních experimentů. Vizualizace a vyhodnocování výsledků simulace. Případová studie využití simulace v ochraně obyvatelstva.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Cvičení na počítači, Praktické procvičování, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| požadované ukončení předmětu - Aplikovaná informatika |
| požadované ukončení předmětu - Aplikovaná informatika |
| Výsledky učení |
|---|
| charakterizuje základy problematiky modelování, |
| charakterizuje základy problematiky modelování, |
| definuje problematiku výukové simulace, |
| definuje problematiku výukové simulace, |
| definuje problematiku živé simulace, |
| definuje problematiku živé simulace, |
| zná problematiku virtuální a konstruktivní simulace, |
| zná problematiku virtuální a konstruktivní simulace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| podílet se na tvorbě jednoduchých scénářů činností, |
| podílet se na tvorbě jednoduchých scénářů činností, |
| podílet se na přípravě experimentu živé simulace, |
| podílet se na přípravě experimentu živé simulace, |
| zpracovat ve spolupráci s ostatními vyhodnocení výsledků živé simulace, |
| zpracovat ve spolupráci s ostatními vyhodnocení výsledků živé simulace, |
| identifikovat hlavní prvky scénáře a jejich role, |
| identifikovat hlavní prvky scénáře a jejich role, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
|
Doporučená literatura
|
-
Alexander K. Hartmann. Big practical guide to computer simulations. Singapore, 2015. ISBN 978-981-4571-76-0.
-
KALUŽA, Jindřich a Ludmila KALUŽOVÁ. Modelování dat v informačních systémech. Praha, 2012. ISBN 9788086929811.
-
LAW, Averill M. Simulation modeling and analysis. New York: McGraw-Hill Education, 2015. ISBN 978-1-259-25438-3.
-
Neuschl. Modelovanie a simulácia. Bratislava. 1988.
|