|
Vyučující
|
-
Tomášek Pavel, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní informace k organizaci výuky, základní pojmy, algoritmizace; 2. Adresářová struktura, příkazová řádka/terminál; 3. Programovací jazyky, zdrojový kód, kompilace, interpretace, syntax, sémantika, vývojová prostředí; 4. Základní datové typy; 5. Základní konstrukce, proměnné; 6. Operátory, výrazy; 7. Práce se standardním vstupem a výstupem; 8. Úvod do algoritmů pro numerické výpočty a práci s textem; 9. Základní datové struktury, funkce; 10. Úvod do algoritmů pro vyhledávání a řazení; 11. Testování a ladění programů; 12. Modulární stavba programů; 13. Další užitečné nástroje pro vývoj programů; 14. Komentování zdrojového kódu, dokumentace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 34 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| definovat základní datové tipy |
| definovat základní datové tipy |
| vysvětlit základní pojmy z oblasti tvorby softwaru |
| vysvětlit základní pojmy z oblasti tvorby softwaru |
| popsat operátory používané v programovacím jazyce Python |
| popsat operátory používané v programovacím jazyce Python |
| vysvětlit základny konstrukty používané v programovacím jazyce Python |
| vysvětlit základny konstrukty používané v programovacím jazyce Python |
| vyjmenovat vhodné nástroje a vývojová prostředí pro tvorbu a úpravu programového kódu |
| vyjmenovat vhodné nástroje a vývojová prostředí pro tvorbu a úpravu programového kódu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| realizovat zápis jednoduchých algoritmů pro numerické výpočty a práci s textem |
| realizovat zápis jednoduchých algoritmů pro numerické výpočty a práci s textem |
| schopnost porozumět jednoduchému programovému kódu |
| schopnost porozumět jednoduchému programovému kódu |
| načíst hodnoty i text ze standardního vstupu a vypsat hlášení na standardní výstup |
| načíst hodnoty i text ze standardního vstupu a vypsat hlášení na standardní výstup |
| testovat/ladit program |
| testovat/ladit program |
| použít vývojové prostředí |
| použít vývojové prostředí |
| spustit kód zapsaný v programovacím jazyce Python |
| spustit kód zapsaný v programovacím jazyce Python |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| E-learning |
| E-learning |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| E-learning |
| E-learning |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
| Rozhovor |
| Rozhovor |
|
Doporučená literatura
|
-
HASLWANTER, Thomas. An Introduction to Statistics with Python: With Applications in the Life Sciences. Cham: Springer, 2016. ISBN 9783319283159.
-
MATTHES, Eric. Python Crash Course: A Hands-On, Project-Based Introduction to Programming. San Francisco: No Starch Press, 2019. ISBN 978-1-59327-928-8.
-
PECINOVSKÝ, Rudolf. Python: knihovny pro práci s daty pro verze 3.11. Praha: Grada Publishing, 2023. ISBN 978-80-271-0659-2.
-
PECINOVSKÝ, Rudolf. Python: Kompletní příručka jazyka pro verzi 3.11. Praha: Grada Publishing, 2022. ISBN 978-80-271-3891-3.
-
ZELLE, John M. Python Programming: An Introduction to Computer Science. Wilsonville: Franklin, Beedle &Associates, 2017. ISBN 978-1-59028-275-5.
|