Vyučující
|
-
Taraba Pavel, Ing. Ph.D.
-
Klapalová Alena, doc. Ing. Ph.D.
-
Tučková Zuzana, prof. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Vymezení pojmu e-learning a jeho význam při studiu. - Zásady citace v odborném textu. - Obecné zásady při tvorbě textů. - Fáze tvorby textu (východiska, studium odborné literatury, osnova, samotný text a jeho struktura). - Formální náležitosti textů. - Metody oponentury a kritického hodnocení textů. - Sběr a zpracování materiálu (práce se sekundární literaturou).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Analýza textu, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalosti českého jazyka středoškolské úrovně. |
Znalosti českého jazyka středoškolské úrovně. |
Výsledky učení |
---|
umí citovat odborný text |
umí citovat odborný text |
rozumí zásadám etiky odborného textu |
rozumí zásadám etiky odborného textu |
rozumí gramatice pro akademický písemný projev |
rozumí gramatice pro akademický písemný projev |
umí pracovat se sekundární literaturou |
umí pracovat se sekundární literaturou |
zná citační rejstříky včetně citačních metod |
zná citační rejstříky včetně citačních metod |
Odborné dovednosti |
---|
formulovat cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity |
formulovat cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity |
rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
srovnat a popsat různé experimentální metody výzkumu |
srovnat a popsat různé experimentální metody výzkumu |
sestavit a strukturovat akademickou esej včetně úvodu, uvedení teze, podpůrných odstavců, závěru |
sestavit a strukturovat akademickou esej včetně úvodu, uvedení teze, podpůrných odstavců, závěru |
citací v textu a seznamu citované literatury |
citací v textu a seznamu citované literatury |
charakterizovat etiku akademického psaní |
charakterizovat etiku akademického psaní |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Analýza textu |
Analýza textu |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Doporučená literatura
|
-
ČMEJRKOVÁ, S., DANEŠ, F. a SVĚTLÁ, J. Jak napsat odborný text. Praha, 1999. ISBN 80-7587-584-0.
-
Fišer, Zbyněk. Tvůrčí psaní : malá učebnice technik tvůrčího psaní. Brno : Paido, 2001. ISBN 80-85931-99-0.
-
Kahn, Norma B. Jak efektivně studovat a pracovat s informacemi. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 8071784435.
-
ŠESTÁK, Z. Jak psát a přednášet o vědě. Praha: Academia, 2000.
|