|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Vývoj názorů a terminologie personálního managementu. 2. Personální řízení a jeho procesy, nová role a úkoly personálních útvarů a personalistů. 3. Personální strategie a personální plánování. 4. Získávání, výběr a adaptace zaměstnanců. 5. Pracovní pohovor krok za krokem. 6. Motivace a stimulace zaměstnanců, motivační program podniku. 7. Personální rozvoj a vzdělávání pracovníků. 8. Význam a druhy personálního hodnocení. 9. Odměňování zaměstnanců a nové trendy. 10. Podniková kultura a její složky. 11. Vztahy na pracovišti a péče o zaměstnance. 12. Ergonomie a BOZP na pracovišti. 13. Uvolňování a outplacement zaměstnanců, význam odborových organizací. 14. Kapacitní krize na českém trhu práce.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zápočet
- 6 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předmět navazuje na základní znalosti Managementu. |
| Předmět navazuje na základní znalosti Managementu. |
| používá terminologii z oblasti řízení lidských zdrojů dokáže charakterizovat jednotlivé personální činnosti vysvětlí a odůvodní podstatu HR v podnikové praxi |
| používá terminologii z oblasti řízení lidských zdrojů dokáže charakterizovat jednotlivé personální činnosti vysvětlí a odůvodní podstatu HR v podnikové praxi |
| rozliší termíny stimulace a motivace zaměstnanců rozliší termíny adaptace a orientace zaměstnanců |
| rozliší termíny stimulace a motivace zaměstnanců rozliší termíny adaptace a orientace zaměstnanců |
| Orientuje se v terminologii z oblasti řízení lidských zdrojů. |
| Orientuje se v terminologii z oblasti řízení lidských zdrojů. |
| Dokáže definovat a charakterizovat personální činnosti v podniku. |
| Dokáže definovat a charakterizovat personální činnosti v podniku. |
| Dokáže vysvětlit a odůvodnit význam a přínos HR oddělení v podniku. |
| Dokáže vysvětlit a odůvodnit význam a přínos HR oddělení v podniku. |
| Umí popsat jednotlivé složky mezd. |
| Umí popsat jednotlivé složky mezd. |
| Rozliší termíny motivace a stimulace, dokáže charakterizovat jednotlivé teorie pracovní motivace. |
| Rozliší termíny motivace a stimulace, dokáže charakterizovat jednotlivé teorie pracovní motivace. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dokáže sestavit osobní CV v různých variantách. |
| Dokáže sestavit osobní CV v různých variantách. |
| Dokáže sestavit motivační dopis. |
| Dokáže sestavit motivační dopis. |
| Užívá správnou terminologii odborných pojmů. |
| Užívá správnou terminologii odborných pojmů. |
| Dokáže sestavit inzerát na volné pracovní místo v podniku. |
| Dokáže sestavit inzerát na volné pracovní místo v podniku. |
| Dokáže se předem připravit na výběrový pohovor. |
| Dokáže se předem připravit na výběrový pohovor. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat etapy historického vývoje řízení lidských zdrojů |
| popsat etapy historického vývoje řízení lidských zdrojů |
| popsat základní personální principy a procesy řízení lidských zdrojů v organizacích |
| popsat základní personální principy a procesy řízení lidských zdrojů v organizacích |
| charakterizovat všechny personální činnosti v podniku |
| charakterizovat všechny personální činnosti v podniku |
| vyjmenovat povinné písemnosti osobního spisu zaměstnance |
| vyjmenovat povinné písemnosti osobního spisu zaměstnance |
| charakterizovat personální strategii podniku |
| charakterizovat personální strategii podniku |
| vysvětlit práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů |
| vysvětlit práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhnout popis pracovního místa |
| navrhnout popis pracovního místa |
| porovnat výhody a nevýhody interního a externího náboru zaměstnanců |
| porovnat výhody a nevýhody interního a externího náboru zaměstnanců |
| porovnat výhody a nevýhody různých metod vzdělávání na pracovišti i mimo pracoviště |
| porovnat výhody a nevýhody různých metod vzdělávání na pracovišti i mimo pracoviště |
| dokázat změřit a vypočítat fluktuaci v organizaci |
| dokázat změřit a vypočítat fluktuaci v organizaci |
| analyzovat kapacitní krizi, její příčiny a důsledky na trhu práce |
| vypočítat základní ukazatele související s personálním controllingem |
| analyzovat kapacitní krizi, její příčiny a důsledky na trhu práce |
| vypočítat základní ukazatele související s personálním controllingem |
| Vyučovací metody |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů - Moderní pojetí a postupy. Grada Publishing a.s., 2015. ISBN 978-80-247-5258-7.
-
DVOŘÁKOVÁ, Zuzana a kol. Řízení lidských zdrojů. .
-
HORVÁTHOVÁ, Petra, Jiří BLÁHA a Andrea ČOPÍKOVÁ. Řízení lidských zdrojů: nové trendy. .
-
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. .
|