|
Vyučující
|
-
Valášek Pavel, doc. Ing. CSc. LL.M.
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět SZZ obsahuje okruhy otázek z následujících studijních předmětů oboru Řízení environmentálních rizik: L9EEZ Environmentální zátěž území a sanační technologie L9EOV Environmentální zátěž ovzduší a vod LFEZP Životní prostředí a zdraví L9EPS Právní systém v oblasti životního prostředí L9EMA Environmentální mapování
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Absolvování a uzavření všech studijních předmětů oboru, v souladu s požadavky studijního plánu. |
| Absolvování a uzavření všech studijních předmětů oboru, v souladu s požadavky studijního plánu. |
| Výsledky učení |
|---|
| - prokázat úspěšné absolvování a uzavření všech dílčích výše uvedených studijních předmětů v souladu s požadavky studijního plánu |
| - prokázat úspěšné absolvování a uzavření všech dílčích výše uvedených studijních předmětů v souladu s požadavky studijního plánu |
| prokázat schopnost formulace výzkumné hypotézy, schopnost navrhnout postup při jejich ověřování s využitím standardních metod a umí hypotézy ověřovat |
| prokázat schopnost formulace výzkumné hypotézy, schopnost navrhnout postup při jejich ověřování s využitím standardních metod a umí hypotézy ověřovat |
| prokázat náležitosti práce v terénu a v laboratoři, schopnost popsat, dokumentovat, analyzovat a prezentovat |
| prokázat náležitosti práce v terénu a v laboratoři, schopnost popsat, dokumentovat, analyzovat a prezentovat |
| interpretovat výsledky práce a srozumitelně o nich informovat |
| interpretovat výsledky práce a srozumitelně o nich informovat |
| korektně používat odborný jazyk při vyjádření jevů a procesů v konkrétním území |
| korektně používat odborný jazyk při vyjádření jevů a procesů v konkrétním území |
| prokázat schopnost využívat analytické nástroje geografických informačních systémů a další vybrané formy informační podpory |
| prokázat schopnost využívat analytické nástroje geografických informačních systémů a další vybrané formy informační podpory |
| prokázat modelovací a simulační dovednosti ve vazbě na vybranou informační podporu řešení mimořádných událostí |
| prokázat modelovací a simulační dovednosti ve vazbě na vybranou informační podporu řešení mimořádných událostí |
| demonstrate the ability to formulate a research hypothesis, the ability to propose a procedure for their verification using standard methods and is able to verify hypotheses |
| demonstrate the ability to formulate a research hypothesis, the ability to propose a procedure for their verification using standard methods and is able to verify hypotheses |
| demonstrate the essentials of work in the field and in the laboratory, the ability to describe, document, analyse and present |
| demonstrate the essentials of work in the field and in the laboratory, the ability to describe, document, analyse and present |
| interpret the results of the work and inform about them in a comprehensible way |
| interpret the results of the work and inform about them in a comprehensible way |
| correctly use professional language when expressing phenomena and processes in a specific area |
| correctly use professional language when expressing phenomena and processes in a specific area |
| demonstrate the ability to use analytical tools of geographic information systems and other selected forms of information support |
| demonstrate the ability to use analytical tools of geographic information systems and other selected forms of information support |
| demonstrate modelling and simulation skills in relation to selected information support for dealing with extraordinary events |
| demonstrate modelling and simulation skills in relation to selected information support for dealing with extraordinary events |
| Odborné dovednosti |
|---|
| prokázat úspěšné absolvování a uzavření všech dílčích výše uvedených studijních předmětů v souladu s požadavky studijního plánu |
| prokázat úspěšné absolvování a uzavření všech dílčích výše uvedených studijních předmětů v souladu s požadavky studijního plánu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Dále Dle literatury, doporučené pro obsažené předměty:. Environmentální zátěž území a sanační technologie, Environmentální zátěž ovzduší a vod, Životní prostředí a zdraví, Právní systém v oblasti životního prostředí. Environmentální mapování. .
-
V souladu s literaturou, uvedenou pro předměty:. Environmentální zátěž území a sanační technologie, Environmentální zátěž ovzduší a vod, Životní prostředí a zdraví, Právní systém v oblasti životního prostředí. Environmentální mapování. .
-
BARTLOVÁ, I., BALOG, K. Analýza nebezpečí a prevence průmyslových havárií I.. Ostrava, 2007. ISBN 978-80-7385-005-0.
-
DAMOHORSKÝ, M. a kol. Sbírka praktických příkladů z práva životního prostředí (2. vydání).. Praha, 2010. ISBN 78-80-7357-593-9.
-
Dle literatury, doporučené pro obsažené předměty:. Environmentální zátěž území a sanační technologie, Environmentální zátěž ovzduší a vod, Životní prostředí a zdraví, Právní systém v oblasti životního prostředí. Environmentální mapování.
-
FRANCIS, FREDERICK J.. Wiley Encyclopedia of Food Science and Technology (2nd Edition),. John Wiley & Sons, 1999. ISBN 978-0-471-19285-5.
-
GODISH, Thad, DAVIS T., FU. Joshua S. Air quality.Fifth edition. Boca Raton. CRC Press, Taylor & Francis Group. 2014.
-
HÁK, T.; OULEHLOVÁ, A.; JANOUŠKOVÁ S. Environmentální bezpečnost. Praha, 2015. ISBN 788087865194.
-
TUHÁČEK, M., JELÍNKOVÁ, J. Právo životního prostředí: praktický průvodce. Praha. 2015.
-
V souladu s literaturou, uvedenou pro předměty:. Environmentální zátěž území a sanační technologie, Environmentální zátěž ovzduší a vod, Životní prostředí a zdraví, Právní systém v oblasti životního prostředí. Environmentální mapování.
|