| Název předmětu | Environmental Hazards and Health |
|---|---|
| Kód předmětu | LUEB/L6EEH |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 3 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Angličtina |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Možné negativní vlivy vyplývající ze znečištěného ovzduší, vody a půdy. 2. Dopady působení hluku, ionizujícího záření a abnormálního barometrického tlaku. 3. Infekční nemoci, epidemie, očkování a nárust rezistence antibiotické léčby. 4. Bezpečnost potravin a jejich vliv na zdraví člověka. 5. Rizika spojená s přírodními katastrofami. 6. Civilizační choroby. 7. Působení biotických činitelů na člověka. 8. Pracovní prostředí a zdraví. 9. Nejčastější choroby z povolání. 10. Zvládání stresu a připravenost na krizové situace. 11. Rizikové faktory životního stylu. 12. Působení psychosociálních vlivů na zdraví člověka. 13. Urbanismus a bydlení - hygienické aspekty.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza prezentace, Analýza textu, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích
|
| Předpoklady |
| Odborné znalosti |
| Student získá všeobecný přehled o negativních vlivech, vyplývajících ze znečištěného životního prostředí a z patologických psychosociálních faktorů působících na zdraví člověka. |
| Student získá všeobecný přehled o negativních vlivech, vyplývajících ze znečištěného životního prostředí a z patologických psychosociálních faktorů působících na zdraví člověka. |
| Výsledky učení |
| Student definuje environmentální rizika,které se projevují na zdraví člověka.Orientuje se v infekčních chorobách, které mohou být přícinou epidemie a pandemie. Vysvětlí význam systému povinného očkování a objasní příčiny nárustu rezistence antibiotické léčby. Objasní příčiny civilizačních chorob a formuluje rizikové faktory nezdravého životního stylu. Formuluje vliv potravin a biotických činitelů na zdraví člověka. Analyzuje negativní psychosociální vlivy a posoudí možnosti zvládání stresu a připravenosti na krizové situace.Charekterizuje nejčastější choroby z povolání a uvede základní hygienické aspekty pracovního prostředí. Student také dokáže formulovat hygienické aspekty urbanismu a bydlení. |
| Student definuje environmentální rizika,které se projevují na zdraví člověka.Orientuje se v infekčních chorobách, které mohou být přícinou epidemie a pandemie. Vysvětlí význam systému povinného očkování a objasní příčiny nárustu rezistence antibiotické léčby. Objasní příčiny civilizačních chorob a formuluje rizikové faktory nezdravého životního stylu. Formuluje vliv potravin a biotických činitelů na zdraví člověka. Analyzuje negativní psychosociální vlivy a posoudí možnosti zvládání stresu a připravenosti na krizové situace.Charekterizuje nejčastější choroby z povolání a uvede základní hygienické aspekty pracovního prostředí. Student také dokáže formulovat hygienické aspekty urbanismu a bydlení. |
| Odborné dovednosti |
| - definovat environmentální rizika - definovat rizika ohrožující zdraví - vysvětlit význam vakcinace a perzistence patogenních činitelů - formulovat vliv potravin na zdraví člověka - charakterizovat chorobu z povolání - definovat hygienické aspekty pracovního prostředí - formulovat aspekty urbanismu a bydlení. |
| - definovat environmentální rizika - definovat rizika ohrožující zdraví - vysvětlit význam vakcinace a perzistence patogenních činitelů - formulovat vliv potravin na zdraví člověka - charakterizovat chorobu z povolání - definovat hygienické aspekty pracovního prostředí - formulovat aspekty urbanismu a bydlení. |
| Vyučovací metody |
| Odborné znalosti |
| Přednášení |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Přednášení |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Hodnotící metody |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Známkou |
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
| Známkou |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|