|
Vyučující
|
-
Pitrová Kateřina, Mgr. et Mgr. Ph.D., Ed.D., MBA
|
|
Obsah předmětu
|
Ochrana pralesů, deforestrace, reforestrace. Ochrana zvířat. Nelegální trh se zvířaty. Biodiverzita. Udržitelný rozvoj. Půdní eroze, ekologické zemědělství. Obnovitelné zdroje. Globální oteplování. Přírodní a kulturní dědictví. Dopady turismu. Znečištění, odpadové hospodářství. Problematika bezpečnosti. Globální problémy. Potravinová bezpečnost. Globální index míru, Index lidského rozvoje, Index potravinové bezpečnosti.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Týmová práce
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 18 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Bez předpokladů. |
| Bez předpokladů. |
| Výsledky učení |
|---|
| Problematiky environmentální bezpečnosti. |
| Problematiky environmentální bezpečnosti. |
| Vyvodit obecné závěry týkající se environmentální situace. |
| Vyvodit obecné závěry týkající se environmentální situace. |
| Argumentovat a obhájit svůj názor týkající se problematiky globálních problémů. |
| Argumentovat a obhájit svůj názor týkající se problematiky globálních problémů. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Stanovit závažnost jednotlivých globálních problémů. |
| Stanovit závažnost jednotlivých globálních problémů. |
| Zlepšit svůj přístup k plýtvání s potravinami. |
| Zlepšit svůj přístup k plýtvání s potravinami. |
| Spolupracovat na vypracování skupinového projektu v rámci předmětu. |
| Spolupracovat na vypracování skupinového projektu v rámci předmětu. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
|
Doporučená literatura
|
-
EVANS, V., DOOLEY, J., BLUM, E. Logistics. Newbury: Express Publishing, 2013. ISBN 978-1-78098-669-2.
-
HARDING, K., LANE, A. International Express Intermediate. Student's Book Pack. Third Edition. Oxford: OUP, 2011. ISBN 978-0-19-459786-9.
|