Vyučující
|
-
Pitrová Kateřina, Mgr. et Mgr. Ph.D., Ed.D., MBA
|
Obsah předmětu
|
Ochrana pralesů, deforestrace, reforestrace. Ochrana zvířat. Nelegální trh se zvířaty. Biodiverzita. Udržitelný rozvoj. Půdní eroze, ekologické zemědělství. Obnovitelné zdroje. Globální oteplování. Přírodní a kulturní dědictví. Dopady turismu. Znečištění, odpadové hospodářství. Problematika bezpečnosti. Globální problémy. Potravinová bezpečnost. Globální index míru, Index lidského rozvoje, Index potravinové bezpečnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Týmová práce
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Bez předpokladů. |
Bez předpokladů. |
Výsledky učení |
---|
Problematiky environmentální bezpečnosti. |
Problematiky environmentální bezpečnosti. |
Vyvodit obecné závěry týkající se environmentální situace. |
Vyvodit obecné závěry týkající se environmentální situace. |
Argumentovat a obhájit svůj názor týkající se problematiky globálních problémů. |
Argumentovat a obhájit svůj názor týkající se problematiky globálních problémů. |
Odborné dovednosti |
---|
Stanovit závažnost jednotlivých globálních problémů. |
Stanovit závažnost jednotlivých globálních problémů. |
Zlepšit svůj přístup k plýtvání s potravinami. |
Zlepšit svůj přístup k plýtvání s potravinami. |
Spolupracovat na vypracování skupinového projektu v rámci předmětu. |
Spolupracovat na vypracování skupinového projektu v rámci předmětu. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Týmová práce |
Týmová práce |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Odborné dovednosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Analýza textu |
Analýza textu |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Didaktický test |
Didaktický test |
Doporučená literatura
|
-
EVANS, V., DOOLEY, J., BLUM, E. Logistics. Newbury: Express Publishing, 2013. ISBN 978-1-78098-669-2.
-
HARDING, K., LANE, A. International Express Intermediate. Student's Book Pack. Third Edition. Oxford: OUP, 2011. ISBN 978-0-19-459786-9.
|