|
Vyučující
|
-
Adamec Vladimír, prof. Ing. CSc.
-
Adam Matyáš, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do problematiky, legislativa a strategické dokumenty (např. Adaptační strategie EU a ČR) 2. Environmetální rizika a bezpečnost 3. Rizika klimatických změn 4. Vodní hospodářství a vodní režim v krajině 5. Urbanizovaná krajina 6. Biodiverzita a ekosystémové služby 7. Doprava 8. Průmysl 9. Zemědělství 10. Lesní hospodářství 11. Energetika 12. Cestovní ruch 13. Zdraví a hygiena
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| identifikovat a rámcově objasnit základní environmentální rizika |
| identifikovat a rámcově objasnit základní environmentální rizika |
| Odborné dovednosti |
|---|
| nejsou požadovány |
| nejsou požadovány |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| komplexně vysvětlit základní principy a koncepty spojené se změnou klimatu |
| komplexně vysvětlit základní principy a koncepty spojené se změnou klimatu |
| identifikovat a definovat naturogenní příčiny změny klimatu a antropogenní faktory přispívající ke změně klimatu |
| identifikovat a definovat naturogenní příčiny změny klimatu a antropogenní faktory přispívající ke změně klimatu |
| vysvětlit vliv změny klimatu na přírodní ekosystémy a lidskou společnost |
| vysvětlit vliv změny klimatu na přírodní ekosystémy a lidskou společnost |
| definovat mezinárodní klimatické dohody a vysvětlit jejich cíle |
| definovat mezinárodní klimatické dohody a vysvětlit jejich cíle |
| identifikovat ekonomické a finanční aspekty spojené se změnou klimatu a adaptačními a mitigačními opatřeními |
| identifikovat ekonomické a finanční aspekty spojené se změnou klimatu a adaptačními a mitigačními opatřeními |
| definovat adaptační a mitigační opatření na změny klimatu v různých odvětvích lidské společnosti, vč. souvislosti se zdravím člověka |
| definovat adaptační a mitigační opatření na změny klimatu v různých odvětvích lidské společnosti, vč. souvislosti se zdravím člověka |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyhodnocovat rizika spojená se změnou klimatu a předkládat strategie pro jejich řízení |
| vyhodnocovat rizika spojená se změnou klimatu a předkládat strategie pro jejich řízení |
| hodnotit a navrhovat adaptační a mitigační opatření na změny klimatu |
| hodnotit a navrhovat adaptační a mitigační opatření na změny klimatu |
| spolupracovat s různými zainteresovanými stranami a pracovat v týmu při implementaci adaptace na změnu klimatu |
| spolupracovat s různými zainteresovanými stranami a pracovat v týmu při implementaci adaptace na změnu klimatu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
|