|
Vyučující
|
-
Adam Matyáš, Mgr. Ph.D.
-
Lehejček Jiří, Mgr. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Globální energetická bilance Země - Teplota vzduchu - Atmosférická vlhkost a srážky - Větry, systémy počasí a globální klimata - Globální ekosystémy a biogeografie - Globální půdy - Litosféra a desková tektonika - Vulkanické a tektonické tvary reliéfu - Horniny a minerály - Zvětraliny a svahové pohyby - Strukturní tvary reliéfu - Sladká voda na kontinentech - Fluviální tvary reliéfu - Pobřežní a eolické tvary reliéfu - Ledovcové tvary reliéfu a glaciální doby
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Exkurze
- 3 hodiny za semestr
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 80 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 21 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| identifikovat hlavní fyzickogeografické sféry a vazby mezi niimi popsat interakce mezi jednotlivých fyzickogrografických sfér zhodnotit jejich dopady na společnost komplexně vysvětlit jakým způsobem ovlivňují současné uspořádání společnosti |
| identifikovat hlavní fyzickogeografické sféry a vazby mezi niimi popsat interakce mezi jednotlivých fyzickogrografických sfér zhodnotit jejich dopady na společnost komplexně vysvětlit jakým způsobem ovlivňují současné uspořádání společnosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| prakticky zhodnotit rizika spojená s jednotlivými složkami fyzicko-geografické sféry zpracovat studii vlivu krajinných změn v kontextu vývoje fyzicko-geografických podmínek interpretovat důsledky hlavních oblastí lidské činnosti, které změny krajinné sféry ovlivňují aplikovat strategie a postupy vedoucí k prosazení principu předběžné opatrnosti ve vztahu k přírodním ohrožením |
| prakticky zhodnotit rizika spojená s jednotlivými složkami fyzicko-geografické sféry zpracovat studii vlivu krajinných změn v kontextu vývoje fyzicko-geografických podmínek interpretovat důsledky hlavních oblastí lidské činnosti, které změny krajinné sféry ovlivňují aplikovat strategie a postupy vedoucí k prosazení principu předběžné opatrnosti ve vztahu k přírodním ohrožením |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Didaktický test |
| Didaktický test |
|
Doporučená literatura
|
-
STRAHLER, Alan H. Introducing Physical Geography. Wiley, 2010. ISBN 0-470-13486-0.
|