|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do studia. Vědecké poznání globální změny 2. Ekosystémové služby. Environmetální rizika a bezpečnost 3. Biodiverzita a její ohrožení 4. Klimatické jevy a jejich příčiny 5. Trendy klimatické změny v Evropě, ČR, rizika klimatických změn 6. Planetární meze 7. Základní principy adaptačních opatření, vliv změn na vybrané oblasti hospodářství 8. Vodní hospodářství a vodní režim v krajině 9. Lesní hospodářství. Zemědělství 10. Urbanizovaná krajina 11. Komunikační strategie, zapojení veřejnosti 12. Legislativa a strategické dokumenty EU, ČR, ekonomické aspekty 13. Tématická přednáška (exkurze)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 24 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| identifikovat a rámcově objasnit základní environmentální rizika |
| identifikovat a rámcově objasnit základní environmentální rizika |
| Výsledky učení |
|---|
| komplexně vysvětlit základní principy a koncepty spojené se změnou klimatu |
| komplexně vysvětlit základní principy a koncepty spojené se změnou klimatu |
| identifikovat a definovat naturogenní příčiny změny klimatu a antropogenní faktory přispívající ke změně klimatu |
| identifikovat a definovat naturogenní příčiny změny klimatu a antropogenní faktory přispívající ke změně klimatu |
| identifikovat ekonomické a finanční aspekty spojené se změnou klimatu a adaptačními a mitigačními opatřeními |
| identifikovat ekonomické a finanční aspekty spojené se změnou klimatu a adaptačními a mitigačními opatřeními |
| definovat koncept planetárních mezí a pochopit na jeho principu současné výzvy a limity |
| definovat koncept planetárních mezí a pochopit na jeho principu současné výzvy a limity |
| Odborné dovednosti |
|---|
| interpretovat data týkající se globálních změn |
| interpretovat data týkající se globálních změn |
| komunikovat o problémech globálních změn s veřejností a odborníky |
| komunikovat o problémech globálních změn s veřejností a odborníky |
| plánovat adaptační opatření v různých kontextech |
| plánovat adaptační opatření v různých kontextech |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| E-learning |
| E-learning |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
BEGON, M. a TOWNSEND C.R. Ecology: from individuals to ecosystems.. 2020. ISBN 978-1119279358.
-
BREARS, R. C. Blue and Green Cities.. 2018. ISBN 1137592575.
-
MELESSE, Assefa, Abtew WOSSENU a Gabriel SENAY. Extreme Hydrology and Climate Variability.. 2019. ISBN 9780128159989.
-
WALKER, T., WENDT, S., GOUBRAN, S. a SCHWARTZ, T. Business and Policy Solutions to Climate Change.. 2022. ISBN 978-3030868024.
|