Předmět: Non-Profit Sector Marketing

« Zpět
Název předmětu Non-Profit Sector Marketing
Kód předmětu KUMK/XMARN
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- sociální marketing; - sociální marketingová komunikace; - cíle sociálního marketingu; - reklamní apely v sociálním marketingu; - hlavní oblasti sociálního marketingu; - hraniční oblasti sociálního marketingu; - etické aspekty sociálního marketingu; - techniky sociálního marketingu; - vývoj sociálního marketingu ve světě; - vývoj sociálního marketingu v ČR; - trendy v sociálním marketingu; - role celebrit v sociálním marketingu; - financování sociálních marketingových kampaní.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Semestrální práce - 57 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 50 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
znalost specifik sociálního marketingu
znalost specifik sociálního marketingu
znalost možností komunikace společenských témat v kontextu komerčního a nekomerčního marketingu
znalost možností komunikace společenských témat v kontextu komerčního a nekomerčního marketingu
znalost systematiky hlavních oblastí sociálního marketingu
znalost systematiky hlavních oblastí sociálního marketingu
znalost hlavních milníků z historie sociálního marketingu
znalost hlavních milníků z historie sociálního marketingu
znalost etických aspektů sociálního marketingu
znalost etických aspektů sociálního marketingu
Odborné dovednosti
navrhnout způsob využití akcentu na sociální témata v marketingu komerční firmy
navrhnout způsob využití akcentu na sociální témata v marketingu komerční firmy
sestavit marketingový a komunikační plán pro komunikace společenského tématu
sestavit marketingový a komunikační plán pro komunikace společenského tématu
vysvětlit rozdíl mezi komerčním a nekomerčním marketingem
vysvětlit rozdíl mezi komerčním a nekomerčním marketingem
analyzovat sociální marketingovou kampaň z hlediska efektivity
analyzovat sociální marketingovou kampaň z hlediska efektivity
analyzovat sociální marketingovou kampaň z hlediska možné kolize s etickými principy společnosti
analyzovat sociální marketingovou kampaň z hlediska možné kolize s etickými principy společnosti
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Esej
Esej
Didaktický test
Didaktický test
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • Hastings, Gerard. Social marketing : from tunes to symphonies. Abingdon, 2014. ISBN 978-0-415-68372-2.
  • Cheng, Hong. Social marketing for public health : global trends and success stories. Sudbury, 2011. ISBN 9780763757977.
  • Lee, Nancy R. Social marketing : behavior change for social good. Los Angeles, 2020. ISBN 978-1-5443-7186-3.
  • Lee, Nancy R. Success in social marketing : 100 case studies from around the globe. New York, 2023. ISBN 978-1-03-222324-7.
  • Lee, Nancy. Social marketing : influencing behaviors for good. 2011. ISBN 978-1-4129-8149-.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr