Předmět: Marketing 1

« Zpět
Název předmětu Marketing 1
Kód předmětu KUMK/XMAR1
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
  • Soukalová Radomila, Ing. Ph.D.
  • Káčerková Eliška, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Historické předpoklady a vývojové etapy marketingu - Obecná charakteristika a význam marketingu, marketingové prostředí. - Marketingový informační systém - Formy marketingového výzkumu - Chování kupujících na spotřebitelském vztahu - Chování kupujících na obchodním, průmyslovém a státním trhu - Formy trhu a cílený marketing - Charakteristika cílových skupin a kriteria segmentace - Nové trendy v marketingu (virální marketing guerilla marketing, buzz marketing apod.)

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování, Týmová práce, Individuální práce studentů
  • Příprava na zkoušku - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 24 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 5 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpokládají se základní znalosti v základech historického vývoje společnosti. Pro pochopení základů marketingu je předpoklad základní orienatce v ekonomických a v sociálních vědách. Důraz je kladen na kultivovanost jazykového vyjadřování studenty.
Předpokládají se základní znalosti v základech historického vývoje společnosti. Pro pochopení základů marketingu je předpoklad základní orienatce v ekonomických a v sociálních vědách. Důraz je kladen na kultivovanost jazykového vyjadřování studenty.
Výsledky učení
Marketingové prostředí firmy
Marketingové prostředí firmy
Marketingový informační systém
Marketingový informační systém
Spotřebitelské chování
Spotřebitelské chování
Marketingový mix
Marketingový mix
Produkt
Produkt
Odborné dovednosti
definovat marketingové prostředí firmy
definovat marketingové prostředí firmy
definovat marketingový informační systém
definovat marketingový informační systém
identifikovat spotřebitelské chování zákazníka
identifikovat spotřebitelské chování zákazníka
definovat marketingový mix
definovat marketingový mix
definovat produkt
definovat produkt
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Týmová práce
Týmová práce
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Přednášení
Přednášení
Odborné dovednosti
Individuální práce studentů
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Individuální práce studentů
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Přednášení
Přednášení
Týmová práce
Týmová práce
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Písemná zkouška
Analýza seminární práce
Písemná zkouška
Analýza seminární práce
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Analýza edukačního materiálu
Analýza edukačního materiálu
Doporučená literatura
  • KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson,, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
  • Soukalová, Radomila. Strategický marketing : učební text. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2004. ISBN 8073181770.
  • Světlík, Jaroslav. Marketing a reklama : učební text. 1. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003. ISBN 8073181401.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr