Vyučující
|
-
Weberová Dagmar, doc. PhDr. Ph.D., MBA.
|
Obsah předmětu
|
- Globální aspekty vývoje současného světa, globalizační počátky, vznik nové světové reality. Charakteristika globalizačních procesů ve světě - ekonomika, kultura, národní zájmy, nadnárodní celky. - Analýza procesu přistupování ČR do nadnárodního uskupení EU - věcné a komunikační aspekty problematiky. Národní stát nebo nadnárodní celek - jaké síly hrají v polaritě názorů. Vznik nové kultury. Interkulturní komplikace, nebo vznik nové kultury? - Mezinárodní ekonomické tendence - nové jevy v marketingu a nový obraz budoucnosti. Charakteristika hlavních hybných sil nadnárodních ekonomických uskupení, proces koncentrace a monopolizace, alokace kapitálu - komunikace tematiky a možnosti spotřebitelské sféry bránit se negativním aspektům ekonomické globalizace. - Bohatství a chudoba - dvě stránky jedné globalizace, sociální hnutí a možnost pomoci - role komerčních i sociálních marketingových komunikací - Vzdělání jako právo veřejnosti nebo povinnost státu k veřejnosti? Mýtus levné nevzdělané pracovní síly, přístup ke vzdělání a požadavky vzdělanosti jako conditio sine qua non dalšího harmonického společenského rozvoje. - Ekologie jako ústřední téma antiglobalizačních střetů - kde je pravda a čí zájmy jsou v centru pozornosti? Kjótský protokol a nejednoznačnost současného stavu. - Výroba spotřebního zboží a role marketingových komunikací v přípravě a formování spotřebitelské poptávky. - Značky a jejich role novodobých ikon světa - pirátské napodobeniny jako rub jedné mince. Jsou celebrity novými ikonami globalizovaného světa? Product placement jako nová forma seriozní nabídky? - Konkurenceschopnost jako centrální průsečík korporátních zájmů - benchmarking jako nástroj poznání aktuálního stavu - Změna mediálního světa, nástup IT, komunikační sítě, chaos versus nový informační řád? - Reklama jako povolená lež? Změna postavení reklamy v systému marketingových komunikací, nástup nových komunikačních kategorií v rámci MK.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Praktické procvičování
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokládá se znalost marketingové a sociální komunikace, základní rozhled v ekonomice, ekologii a managementu, povědomí o globalizačních procesech |
Předpokládá se znalost marketingové a sociální komunikace, základní rozhled v ekonomice, ekologii a managementu, povědomí o globalizačních procesech |
Výsledky učení |
---|
Globalizace |
Student bude chápat globalizační procesy, role mkt. komunikací v nich, funkce globální komunikace. |
Student bude chápat globalizační procesy, role mkt. komunikací v nich, funkce globální komunikace. |
Globalizace |
Homogenizace potřeb spotřebitelů |
Homogenizace potřeb spotřebitelů |
Globální marketingové komunikace |
Globální marketingové komunikace |
Globální spotřebitelská kultura |
Globální spotřebitelská kultura |
Historie globalizace |
Historie globalizace |
Odborné dovednosti |
---|
Definovat globalizaci, vysvětlit její výhody a nevýhody |
Definovat globalizaci, vysvětlit její výhody a nevýhody |
Vysvětlit homogenizační tendence v spotřebitelském chování |
Vysvětlit homogenizační tendence v spotřebitelském chování |
Pochopit roli marketingových komunikací v globalizačním procesu |
Pochopit roli marketingových komunikací v globalizačním procesu |
Vysvětlit globální spotřebitelskou kulturu |
Vysvětlit globální spotřebitelskou kulturu |
Získat přehled o historii globalizace |
Získat přehled o historii globalizace |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Známkou |
Známkou |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
Nový obraz budoucnosti = Rethinking the future : přední osobnosti světového managementu a sociálního myšlení o budoucnosti podnikání, konkurence, řízení a trhu. 2. vyd. Praha : Management Press, 2000. ISBN 80-7261-036-8.
-
Brockman, J. Příštích padesát let - věda v první polovině 21. století. Praha : Dokořán / Argo, 2004. ISBN 80-7363-001-X.
-
Brooks, David. Bobos : nová americká elita a její styl. 1. vyd. v českém jazyce. Praha : Dokořán, 2001. ISBN 8086569039.
-
DRUCKER, P. F. Výzvy Managementu pro 21. století. Praha : Management Press, 2002. ISBN 80-7261-021-X.
-
Drucker, Peter Ferdinand. Fungující společnost : vybrané eseje o společenství, společnosti a politickém systému. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2004. ISBN 8072610988.
-
Dunn,S.W., Barban, A.M. Advertising - its role in modern advertising. New York : CBS College Publishing, 1982. ISBN 0-03-060049-9.
-
Dyson, Esther. Release 2.1 : vize života v digitálním věku. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2001. ISBN 80-7261-030-9.
-
Hertz, Noreena. Plíživý převrat : globální kapitalismus a smrt demokracie. 1. vyd. v českém jazyce. Praha : Dokořán, 2003. ISBN 80-86569-46-2.
-
Holman, V. Reklama a život. Praha : Holman, 1909.
-
Huntington, Samuel P. Střet civilizací : boj kultur a proměna světového řádu. Vyd. 1. Praha : Rybka, 2001. ISBN 80-86182-49-5.
-
Jirásek, Jaroslav. Strategie : umění podnikatelských vítězství. 1. vyd. Praha : Professional Publishing, 2002. ISBN 80-86419-22-3.
-
Koukolík, F. Homo sapiens stupidus - eseje ze třetí kultury. Praha : Galén, 2003. ISBN 80-7262-237-4.
-
Lafontaine, O., Müllerová, Ch. Žádný strach z globalizace. Praha : Ústav mezinárodních vztahů, 1999. ISBN 80-85864-69-X.
-
Marieke de Mooij. Global Marketing and Advertising: Understanding Cultural Paradoxes. 2010. ISBN 9781412970419.
-
Pichanič, Mikuláš. Mezinárodní management a globalizace. Vyd. 1. Praha : C. H. Beck, 2004. ISBN 80-7179-886-X.
-
Přibáň, Jiří. Jací můžeme být? : podoby demokracie a identity v multikulturní situaci. Vyd. 1. Praha : Sociologické nakladatelství, 2004. ISBN 80-86429-30-X.
-
Ramonet, Ignacio. Tyranie médií. 1. vyd. Praha : Mladá fronta, 2003. ISBN 8020410376.
-
Rees, M. Naše poslední hodina - přežije lidstvo svůj úspěch?. Praha : Dokořán + ARGO, 2005. ISBN 80-7363-004-4.
-
Reich, R., B. Dílo národů. Praha : Prostor, 2002. ISBN 80-7260-064-8.
-
Reich, Robert B. V pasti úspěchu : diagnóza kapitalismu 21. století. V českém jazyce vyd. 1. Praha : Prostor, 2003. ISBN 8072600966.
-
Rolný, Ivo. Globalizace, etika, ekonomika. Vyd. 1. Boskovice : Albert, 2001. ISBN 807326000X.
-
Šindler, Z. Moderní reklama. Praha : Šimáček, 1906.
-
Toffler, Alvin. Válka a antiválka : jak porozumět dnešnímu globálnímu chaosu. 1. vyd. v českém jazyce. Praha : Dokořán : Argo, 2002. ISBN 80-86569-16-0.
-
Virilio, Paul. Informatická bomba. Červený Kostelec : Pavel Mervart, 2004. ISBN 80-86818-04-7.
|