Předmět: Globální komunikace

« Zpět
Název předmětu Globální komunikace
Kód předmětu KUMK/XGAMC
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Weberová Dagmar, doc. PhDr. Ph.D., MBA.
Obsah předmětu
- Globální aspekty vývoje současného světa, globalizační počátky, vznik nové světové reality. Charakteristika globalizačních procesů ve světě - ekonomika, kultura, národní zájmy, nadnárodní celky. - Analýza procesu přistupování ČR do nadnárodního uskupení EU - věcné a komunikační aspekty problematiky. Národní stát nebo nadnárodní celek - jaké síly hrají v polaritě názorů. Vznik nové kultury. Interkulturní komplikace, nebo vznik nové kultury? - Mezinárodní ekonomické tendence - nové jevy v marketingu a nový obraz budoucnosti. Charakteristika hlavních hybných sil nadnárodních ekonomických uskupení, proces koncentrace a monopolizace, alokace kapitálu - komunikace tematiky a možnosti spotřebitelské sféry bránit se negativním aspektům ekonomické globalizace. - Bohatství a chudoba - dvě stránky jedné globalizace, sociální hnutí a možnost pomoci - role komerčních i sociálních marketingových komunikací - Vzdělání jako právo veřejnosti nebo povinnost státu k veřejnosti? Mýtus levné nevzdělané pracovní síly, přístup ke vzdělání a požadavky vzdělanosti jako conditio sine qua non dalšího harmonického společenského rozvoje. - Ekologie jako ústřední téma antiglobalizačních střetů - kde je pravda a čí zájmy jsou v centru pozornosti? Kjótský protokol a nejednoznačnost současného stavu. - Výroba spotřebního zboží a role marketingových komunikací v přípravě a formování spotřebitelské poptávky. - Značky a jejich role novodobých ikon světa - pirátské napodobeniny jako rub jedné mince. Jsou celebrity novými ikonami globalizovaného světa? Product placement jako nová forma seriozní nabídky? - Konkurenceschopnost jako centrální průsečík korporátních zájmů - benchmarking jako nástroj poznání aktuálního stavu - Změna mediálního světa, nástup IT, komunikační sítě, chaos versus nový informační řád? - Reklama jako povolená lež? Změna postavení reklamy v systému marketingových komunikací, nástup nových komunikačních kategorií v rámci MK.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Praktické procvičování
  • Příprava na zápočet - 25 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 14 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpokládá se znalost marketingové a sociální komunikace, základní rozhled v ekonomice, ekologii a managementu, povědomí o globalizačních procesech
Předpokládá se znalost marketingové a sociální komunikace, základní rozhled v ekonomice, ekologii a managementu, povědomí o globalizačních procesech
Výsledky učení
Globalizace
Student bude chápat globalizační procesy, role mkt. komunikací v nich, funkce globální komunikace.
Student bude chápat globalizační procesy, role mkt. komunikací v nich, funkce globální komunikace.
Globalizace
Homogenizace potřeb spotřebitelů
Homogenizace potřeb spotřebitelů
Globální marketingové komunikace
Globální marketingové komunikace
Globální spotřebitelská kultura
Globální spotřebitelská kultura
Historie globalizace
Historie globalizace
Odborné dovednosti
Definovat globalizaci, vysvětlit její výhody a nevýhody
Definovat globalizaci, vysvětlit její výhody a nevýhody
Vysvětlit homogenizační tendence v spotřebitelském chování
Vysvětlit homogenizační tendence v spotřebitelském chování
Pochopit roli marketingových komunikací v globalizačním procesu
Pochopit roli marketingových komunikací v globalizačním procesu
Vysvětlit globální spotřebitelskou kulturu
Vysvětlit globální spotřebitelskou kulturu
Získat přehled o historii globalizace
Získat přehled o historii globalizace
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Známkou
Známkou
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Doporučená literatura
  • Nový obraz budoucnosti = Rethinking the future : přední osobnosti světového managementu a sociálního myšlení o budoucnosti podnikání, konkurence, řízení a trhu. 2. vyd. Praha : Management Press, 2000. ISBN 80-7261-036-8.
  • Brockman, J. Příštích padesát let - věda v první polovině 21. století. Praha : Dokořán / Argo, 2004. ISBN 80-7363-001-X.
  • Brooks, David. Bobos : nová americká elita a její styl. 1. vyd. v českém jazyce. Praha : Dokořán, 2001. ISBN 8086569039.
  • DRUCKER, P. F. Výzvy Managementu pro 21. století. Praha : Management Press, 2002. ISBN 80-7261-021-X.
  • Drucker, Peter Ferdinand. Fungující společnost : vybrané eseje o společenství, společnosti a politickém systému. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2004. ISBN 8072610988.
  • Dunn,S.W., Barban, A.M. Advertising - its role in modern advertising. New York : CBS College Publishing, 1982. ISBN 0-03-060049-9.
  • Dyson, Esther. Release 2.1 : vize života v digitálním věku. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2001. ISBN 80-7261-030-9.
  • Hertz, Noreena. Plíživý převrat : globální kapitalismus a smrt demokracie. 1. vyd. v českém jazyce. Praha : Dokořán, 2003. ISBN 80-86569-46-2.
  • Holman, V. Reklama a život. Praha : Holman, 1909.
  • Huntington, Samuel P. Střet civilizací : boj kultur a proměna světového řádu. Vyd. 1. Praha : Rybka, 2001. ISBN 80-86182-49-5.
  • Jirásek, Jaroslav. Strategie : umění podnikatelských vítězství. 1. vyd. Praha : Professional Publishing, 2002. ISBN 80-86419-22-3.
  • Koukolík, F. Homo sapiens stupidus - eseje ze třetí kultury. Praha : Galén, 2003. ISBN 80-7262-237-4.
  • Lafontaine, O., Müllerová, Ch. Žádný strach z globalizace. Praha : Ústav mezinárodních vztahů, 1999. ISBN 80-85864-69-X.
  • Marieke de Mooij. Global Marketing and Advertising: Understanding Cultural Paradoxes. 2010. ISBN 9781412970419.
  • Pichanič, Mikuláš. Mezinárodní management a globalizace. Vyd. 1. Praha : C. H. Beck, 2004. ISBN 80-7179-886-X.
  • Přibáň, Jiří. Jací můžeme být? : podoby demokracie a identity v multikulturní situaci. Vyd. 1. Praha : Sociologické nakladatelství, 2004. ISBN 80-86429-30-X.
  • Ramonet, Ignacio. Tyranie médií. 1. vyd. Praha : Mladá fronta, 2003. ISBN 8020410376.
  • Rees, M. Naše poslední hodina - přežije lidstvo svůj úspěch?. Praha : Dokořán + ARGO, 2005. ISBN 80-7363-004-4.
  • Reich, R., B. Dílo národů. Praha : Prostor, 2002. ISBN 80-7260-064-8.
  • Reich, Robert B. V pasti úspěchu : diagnóza kapitalismu 21. století. V českém jazyce vyd. 1. Praha : Prostor, 2003. ISBN 8072600966.
  • Rolný, Ivo. Globalizace, etika, ekonomika. Vyd. 1. Boskovice : Albert, 2001. ISBN 807326000X.
  • Šindler, Z. Moderní reklama. Praha : Šimáček, 1906.
  • Toffler, Alvin. Válka a antiválka : jak porozumět dnešnímu globálnímu chaosu. 1. vyd. v českém jazyce. Praha : Dokořán : Argo, 2002. ISBN 80-86569-16-0.
  • Virilio, Paul. Informatická bomba. Červený Kostelec : Pavel Mervart, 2004. ISBN 80-86818-04-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr