|
Vyučující
|
-
Stránský Michal, Mgr. PhD.
|
|
Obsah předmětu
|
- argumentace v etice; - etika z pohledu přírodních věd; - experimentální etika; - business etika; - persuasivní etika.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 62 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpokladem je absolvování kurzu KUMK/MX7ET. |
| Předpokladem je absolvování kurzu KUMK/MX7ET. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpokladem je absolvování kurzu KUMK/MX7ET. |
| Předpokladem je absolvování kurzu KUMK/MX7ET. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit význam bioetiky. |
| vysvětlit význam bioetiky. |
| vysvětlit význam institucionální etiky pro firemní prostředí. |
| vysvětlit význam institucionální etiky pro firemní prostředí. |
| popsat základní nástroje externího i interního morálního managementu. |
| popsat základní nástroje externího i interního morálního managementu. |
| vyjmenovat základní složky morální kompetence. |
| vyjmenovat základní složky morální kompetence. |
| popsat vybrané principy ovlivňování využívané v marketingové komunikaci. |
| popsat vybrané principy ovlivňování využívané v marketingové komunikaci. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| formulovat eticky relevantní myšlenkový experiment. |
| formulovat eticky relevantní myšlenkový experiment. |
| formulovat relevantní argumenty pro či proti dané pozici ve vybrané eticky akcentované problematice. |
| formulovat relevantní argumenty pro či proti dané pozici ve vybrané eticky akcentované problematice. |
| ohodnotit persuasivní komunikaci z hlediska Cialdiniho principů ovlivňování. |
| ohodnotit persuasivní komunikaci z hlediska Cialdiniho principů ovlivňování. |
| více rozeznávat iracionální vlivy ovlivňující morální úsudek. |
| více rozeznávat iracionální vlivy ovlivňující morální úsudek. |
| zaujmout poučený kritický postoj k praktickému významu etických kodexů. |
| zaujmout poučený kritický postoj k praktickému významu etických kodexů. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Haidt, Jonathan. The Righteous Mind: Why Good People Are Divided by Politics and Religion. New York: Pantheon, 2012. ISBN 0307455777.
-
HARRIS, Sam. The Moral Landscape: How Science Can Determine Human Values. 2010. ISBN 978-1-4391-7121-9.
-
SEKERKA Leslie. Ethics is a Daily Deal Choosing to Build Moral Strength as a Practice. 2015. ISBN 978-3319180892.
-
TANNER, C. Christe. Moral Intelligence ?A Framework for Understanding Moral Competences. 2014.
|