Předmět: Ethics

« Zpět
Název předmětu Ethics
Kód předmětu KUMK/XET1
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Stránský Michal, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
- jak, co a proč, základy etické argumentace, konstrukce a identifikace etického problému, otázky etiky; - základní zdůvodnění morálky; - co a k čemu jsou myšlenkové experimenty v etice, podoby empirické etiky; - New Science of Morality (aliance evoluční etiky, evoluční a kognitivní psychologie, neurověd, neuroetiky a experimentální etiky); - co a k čemu je metaetika; - základy aplikované etiky.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
  • Účast na výuce - 14 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Základní znalosti o filozofii a etice - na úrovni střední školy
Základní znalosti o filozofii a etice - na úrovni střední školy
Výsledky učení
Znalosti v oblasti metaetiky
Znalosti v oblasti metaetiky
Znalosti v oblasti normativní etiky
Znalosti v oblasti normativní etiky
Znalosti v oblasti deskriptivní etiky
Znalosti v oblasti deskriptivní etiky
Znalosti v oblasti neuroetiky
Znalosti v oblasti neuroetiky
Znalosti o empirických a experimentálních vysvětleních a empirickém studiu morálních fenoménů
Znalosti o empirických a experimentálních vysvětleních a empirickém studiu morálních fenoménů
Odborné dovednosti
Student dovede klasifikovat základní etické disciplíny.
Student dovede klasifikovat základní etické disciplíny.
Student dovede identifikovat základní morální strategie.
Student dovede identifikovat základní morální strategie.
Student je otevřený myšlence nahlížet na morální fenomény bezpředsudečně jako na evoluční adaptaci.
Student je otevřený myšlence nahlížet na morální fenomény bezpředsudečně jako na evoluční adaptaci.
Student dovede vysvětlit význam neurovědy pro morální teorii.
Student dovede vysvětlit význam neurovědy pro morální teorii.
Student dovede více reflektovat nevědomé pohnutky k morálním úsudkům.
Student dovede více reflektovat nevědomé pohnutky k morálním úsudkům.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • CAHN, S. M., FORCEHIMES, A. T. Foundations of Moral Philosophy. 2019. ISBN 9780190623074.
  • CAHN, S. M., MARKIE, P. Ethics: History, Theory, and Contemporary Issues. 2019. ISBN 9780190949556.
  • Haidt, Jonathan. The Righteous Mind: Why Good People Are Divided by Politics and Religion. New York: Pantheon, 2012. ISBN 0307455777.
  • Harris, S. The Moral Landscape: How Science Can Determine Human Values. New York, 2010.
  • SHAFER-LANDAU, R. A Concise Introduction to Ethics. 2019. ISBN 9780190058173.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr