Předmět: Argumentation Theory

« Zpět
Název předmětu Argumentation Theory
Kód předmětu KUMK/XARG1
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Stránský Michal, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
- základní pojmy - argument, premisy, závěr, indikátory - rozpoznávání argumentů - dedukce, indukce a vlastnosti argumentů - komplexní argumenty a jejich struktura - hodnocení deduktivních a induktivních argumentů - logické klamy - relevance - logické klamy - slabá indukce - logické klamy - presumpce, víceznačnost, gramatické analogie

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Příprava na zkoušku - 45 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 45 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpokládá se schopnost porozumění a aktivního projevu v anglickém jazyce, logické a analytické myšlení.
Předpokládá se schopnost porozumění a aktivního projevu v anglickém jazyce, logické a analytické myšlení.
Výsledky učení
Struktura argumentu
Struktura argumentu
Pragmadialektika
Pragmadialektika
Argumentační fauly
Argumentační fauly
Vizuální argumentace
Vizuální argumentace
Dialektické cíle - práce s publikem
Dialektické cíle - práce s publikem
Odborné dovednosti
Student je schopný identifikovat argumentaci v textu i mluveném projevu.
Student je schopný identifikovat argumentaci v textu i mluveném projevu.
Student dovede extrahovat a vyjádřit argumenty v jasné podobě, odhalit jejich strukturu a implicitní předpoklady.
Student dovede extrahovat a vyjádřit argumenty v jasné podobě, odhalit jejich strukturu a implicitní předpoklady.
Student dovede identifikovat základní argumentační fauly v každodenní komunikaci.
Student dovede identifikovat základní argumentační fauly v každodenní komunikaci.
Student dovede ohodnotit argumentaci z hlediska pragmadialektických cílů a využívat vzhledem k oponentu/obecenstvu prostředky strategického manévrování.
Student dovede ohodnotit argumentaci z hlediska pragmadialektických cílů a využívat vzhledem k oponentu/obecenstvu prostředky strategického manévrování.
Student dovede interpretovat vizuální argumentaci.
Student dovede interpretovat vizuální argumentaci.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Hodnotící metody
Systematické pozorování studenta
Systematické pozorování studenta
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Esej
Esej
Doporučená literatura
  • Eemeren, F. H. Grootendorst, R. Henkemans, A. F. S. Argumentation. Analysis, Evaluation, Presentation. London, 2002.
  • Hurley, P., J. A Consise Introduction to Logic. California, 1994.
  • Rottenberg, A., T. The Structure of Argument. St. Martin, 2006.
  • Weston, A., A. A Rulebook for arguments. Hackett Publishing Company, 2000.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr