Předmět: Projekty neziskových organizací 2

« Zpět
Název předmětu Projekty neziskových organizací 2
Kód předmětu KUMK/PRON2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Göttlichová Marcela, PaedDr.
Obsah předmětu
Obsahem předmětu je přiblížit možnosti uplatnění týmové práce při řešení sociálních projektů neziskové povahy. Jedná se o ryze praktický předmět, jehož cílem je přímá aplikace získaných teoretických znalostí a dovedností do praxe. Při zpracování projektů je kladen důraz na systémové teoretické řešení všech fází marketingového procesu, stejně jako na jejich praktickou realizaci. Kontaktní hodiny jsou orientovány primárně na komunikaci týmů v rámci předprojektové, projektové a poprojektové fáze, případné řešení krizových situací a hledání nových cest a možností k naplnění cíle projektu, stejně tak jako k podpoře kreativity v kontinuitě s návrhy, přípravou i samotnou realizací projektů, která prezentuje významnou součást náplně předmětu. Základem předmětu je projektová metoda výuky vycházející z pragmatické pedagogiky a principu instrumentalismu, jejíž podstatou je směřování studentů k samostatnému přístupu ke zpracování projektů, k získávání zkušeností na základě praktické činnosti (experimentování) a k posilováním motivace studentů a kooperativního učení na základě týmové práce.

Studijní aktivity a metody výuky
Týmová práce
  • Domácí příprava na výuku - 112 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
Posluchač zvládá aplikaci teoretických znalosti a dovedností v oblasti marketingových komunikací a projektového řízení ve specifickém prostředí. Má znalosti o organizacích neziskového sektoru,je schopný zpracovat a realizovat projekty neziskových organizací v aktuálním sociálním kontextu partnerského prostředí. Zvládá systémové teoretické řešení všech fází marketingového procesu a je schopný jejich praktické realizace.
Posluchač zvládá aplikaci teoretických znalosti a dovedností v oblasti marketingových komunikací a projektového řízení ve specifickém prostředí. Má znalosti o organizacích neziskového sektoru,je schopný zpracovat a realizovat projekty neziskových organizací v aktuálním sociálním kontextu partnerského prostředí. Zvládá systémové teoretické řešení všech fází marketingového procesu a je schopný jejich praktické realizace.
Po absolvování předmětu prokazuje student znalosti v oblasti:
Po absolvování předmětu prokazuje student znalosti v oblasti:
1. Řešení sociálních projektů neziskové povahy
1. Řešení sociálních projektů neziskové povahy
2. Systémové teoretické řešení všech fází marketingového procesu
2. Systémové teoretické řešení všech fází marketingového procesu
3. Posouzení rizik a komunikace
3. Posouzení rizik a komunikace
4. Kolektivního řešení problému
4. Kolektivního řešení problému
5. Týmové práce
5. Týmové práce
Odborné dovednosti
Po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti:
Po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti:
1. Všestrannost a flexibilita
1. Všestrannost a flexibilita
2. Percepce a kreativita
2. Percepce a kreativita
3. Schopnost poučit se z chyb
3. Schopnost poučit se z chyb
4. Aplikace předchozích teoretických znalostí v praxi
4. Aplikace předchozích teoretických znalostí v praxi
5. Propojení se sociálním prostředím a problematikou na základě nezbytné percepce
5. Propojení se sociálním prostředím a problematikou na základě nezbytné percepce
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Týmová práce
Týmová práce
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Sebereflexe
Sebereflexe
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza výkonů studenta
Systematické pozorování studenta
Systematické pozorování studenta
Analýza výkonů studenta
Rozhovor
Rozhovor
Doporučená literatura
  • Bačuvčík, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.
  • Bruce, Andy, Langdon, Ken. Řízení projektu. Nakladatel: SLOVART, 2003. ISBN 80-7209-385-1.
  • Čepelka, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vyd. 1. Liberec : Nadace Omega, 1997. ISBN 80-902376-0-6.
  • Doležal, Jan a kol. 5 kroků k úspěšnému projektu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4631-9.
  • Duben, R. Neziskové organizace I. a II., skripta. Jindřichův Hradec : Jihočeská univerzita, 2003. ISBN 80-7040-195-8.
  • Hannagan, Tim. Marketing pro neziskový sektor. Vyd. 1. Praha : Management Press, 1996. ISBN 80-85943-07-7.
  • Chvalovský, Václav. Řízení projektů aneb překážkový běh na dlouhou trať. 2021. ISBN 978-80-7357-085-9.
  • Kolajová, Lenka. Týmová spolupráce: Jak efektivně vést tým pro dosažení nejlepších výsledků. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-1764-6.
  • Němec, Petr. Public relations : praxe komunikace s veřejností. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. ISBN 8085943204.
  • Němec, Petr. Public relations : zásady komunikace s veřejností. Vyd. 1. Praha : Management press, 1993. ISBN 80-85603-26-8.
  • Newton, Richard. Úspěšný projektový manažer. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. ISBN 978-80-247-2544-4.
  • Putnová, Anna. Etické řízení ve firmě : nástroje a metody : etický a sociální audit. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1621-3.
  • Rektořík, J. Ekonomika a řízení neziskových organizací. Brno : MU, 1998. ISBN 80-210-1810-0.
  • Rektořík, Jaroslav. Ekonomika a řízení odvětví technické infrastruktury. Praha: Ekopress, s.r.o., 2012. ISBN 978-80-86929-79-8.
  • Rektořík, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress, s.r.o., 2007. ISBN 978-80-86929-25-5.
  • Robson, Mike. Skupinové řešení problémů. Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-32-7.
  • Šedivý, Marek a Medlíková, Olga. Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012. ISBN 978-80-247-4040-9.
  • Šedivý, Marek a Medlíková, Olga. Úspěšná nezisková organizace. Praktická příručka pro neziskové organizace.. Praha: Grada Publishing, a.s., 2017. ISBN 978802710249-5.
  • Taylor, James. Začínáme řídit projekty. Nakladatel: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1759-0.
  • Tracy, Brian. Snězte tu žábu!: 21 rad, jak v co nejkratším čase udělat co nejvíce. Olomouc: ANAG, 2017. ISBN 978-80-7554-099-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr