Vyučující
|
-
Göttlichová Marcela, PaedDr.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu je přiblížit možnosti uplatnění týmové práce při řešení sociálních projektů neziskové povahy. Jedná se o ryze praktický předmět, jehož cílem je přímá aplikace získaných teoretických znalostí a dovedností do praxe. Při zpracování projektů je kladen důraz na systémové teoretické řešení všech fází marketingového procesu, stejně jako na jejich praktickou realizaci. Kontaktní hodiny jsou orientovány primárně na komunikaci týmů v rámci předprojektové, projektové a poprojektové fáze, případné řešení krizových situací a hledání nových cest a možností k naplnění cíle projektu, stejně tak jako k podpoře kreativity v kontinuitě s návrhy, přípravou i samotnou realizací projektů, která prezentuje významnou součást náplně předmětu. Základem předmětu je projektová metoda výuky vycházející z pragmatické pedagogiky a principu instrumentalismu, jejíž podstatou je směřování studentů k samostatnému přístupu ke zpracování projektů, k získávání zkušeností na základě praktické činnosti (experimentování) a k posilováním motivace studentů a kooperativního učení na základě týmové práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Týmová práce
- Domácí příprava na výuku
- 112 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Posluchač zvládá aplikaci teoretických znalosti a dovedností v oblasti marketingových komunikací a projektového řízení ve specifickém prostředí. Má znalosti o organizacích neziskového sektoru,je schopný zpracovat a realizovat projekty neziskových organizací v aktuálním sociálním kontextu partnerského prostředí. Zvládá systémové teoretické řešení všech fází marketingového procesu a je schopný jejich praktické realizace. |
Posluchač zvládá aplikaci teoretických znalosti a dovedností v oblasti marketingových komunikací a projektového řízení ve specifickém prostředí. Má znalosti o organizacích neziskového sektoru,je schopný zpracovat a realizovat projekty neziskových organizací v aktuálním sociálním kontextu partnerského prostředí. Zvládá systémové teoretické řešení všech fází marketingového procesu a je schopný jejich praktické realizace. |
Po absolvování předmětu prokazuje student znalosti v oblasti: |
Po absolvování předmětu prokazuje student znalosti v oblasti: |
1. Řešení sociálních projektů neziskové povahy |
1. Řešení sociálních projektů neziskové povahy |
2. Systémové teoretické řešení všech fází marketingového procesu |
2. Systémové teoretické řešení všech fází marketingového procesu |
3. Posouzení rizik a komunikace |
3. Posouzení rizik a komunikace |
4. Kolektivního řešení problému |
4. Kolektivního řešení problému |
5. Týmové práce |
5. Týmové práce |
Odborné dovednosti |
---|
Po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
1. Všestrannost a flexibilita |
1. Všestrannost a flexibilita |
2. Percepce a kreativita |
2. Percepce a kreativita |
3. Schopnost poučit se z chyb |
3. Schopnost poučit se z chyb |
4. Aplikace předchozích teoretických znalostí v praxi |
4. Aplikace předchozích teoretických znalostí v praxi |
5. Propojení se sociálním prostředím a problematikou na základě nezbytné percepce |
5. Propojení se sociálním prostředím a problematikou na základě nezbytné percepce |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Týmová práce |
Týmová práce |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Analýza výkonů studenta |
Rozhovor |
Rozhovor |
Doporučená literatura
|
-
Bačuvčík, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.
-
Bruce, Andy, Langdon, Ken. Řízení projektu. Nakladatel: SLOVART, 2003. ISBN 80-7209-385-1.
-
Čepelka, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vyd. 1. Liberec : Nadace Omega, 1997. ISBN 80-902376-0-6.
-
Doležal, Jan a kol. 5 kroků k úspěšnému projektu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4631-9.
-
Duben, R. Neziskové organizace I. a II., skripta. Jindřichův Hradec : Jihočeská univerzita, 2003. ISBN 80-7040-195-8.
-
Hannagan, Tim. Marketing pro neziskový sektor. Vyd. 1. Praha : Management Press, 1996. ISBN 80-85943-07-7.
-
Chvalovský, Václav. Řízení projektů aneb překážkový běh na dlouhou trať. 2021. ISBN 978-80-7357-085-9.
-
Kolajová, Lenka. Týmová spolupráce: Jak efektivně vést tým pro dosažení nejlepších výsledků. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-1764-6.
-
Němec, Petr. Public relations : praxe komunikace s veřejností. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. ISBN 8085943204.
-
Němec, Petr. Public relations : zásady komunikace s veřejností. Vyd. 1. Praha : Management press, 1993. ISBN 80-85603-26-8.
-
Newton, Richard. Úspěšný projektový manažer. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. ISBN 978-80-247-2544-4.
-
Putnová, Anna. Etické řízení ve firmě : nástroje a metody : etický a sociální audit. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1621-3.
-
Rektořík, J. Ekonomika a řízení neziskových organizací. Brno : MU, 1998. ISBN 80-210-1810-0.
-
Rektořík, Jaroslav. Ekonomika a řízení odvětví technické infrastruktury. Praha: Ekopress, s.r.o., 2012. ISBN 978-80-86929-79-8.
-
Rektořík, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress, s.r.o., 2007. ISBN 978-80-86929-25-5.
-
Robson, Mike. Skupinové řešení problémů. Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-32-7.
-
Šedivý, Marek a Medlíková, Olga. Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012. ISBN 978-80-247-4040-9.
-
Šedivý, Marek a Medlíková, Olga. Úspěšná nezisková organizace. Praktická příručka pro neziskové organizace.. Praha: Grada Publishing, a.s., 2017. ISBN 978802710249-5.
-
Taylor, James. Začínáme řídit projekty. Nakladatel: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1759-0.
-
Tracy, Brian. Snězte tu žábu!: 21 rad, jak v co nejkratším čase udělat co nejvíce. Olomouc: ANAG, 2017. ISBN 978-80-7554-099-7.
|