Předmět: Projekty neziskových organizací 1

« Zpět
Název předmětu Projekty neziskových organizací 1
Kód předmětu KUMK/PRON1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Göttlichová Marcela, PaedDr.
Obsah předmětu
- Přímá aplikace získaných teoretických znalostí a dovedností do praxe.

Studijní aktivity a metody výuky
Týmová práce
  • Domácí příprava na výuku - 112 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
Posluchač zvládá aplikaci teoretických znalosti a dovedností v oblasti marketingových komunikací a projektového řízení ve specifickém prostředí. Má znalosti o organizacích neziskového sektoru,je schopný zpracovat a realizovat projekty neziskových organizací v aktuálním sociálním kontextu partnerského prostředí. Zvládá systémové teoretické řešení všech fází marketingového procesu a je schopný jejich praktické realizace.
Posluchač zvládá aplikaci teoretických znalosti a dovedností v oblasti marketingových komunikací a projektového řízení ve specifickém prostředí. Má znalosti o organizacích neziskového sektoru,je schopný zpracovat a realizovat projekty neziskových organizací v aktuálním sociálním kontextu partnerského prostředí. Zvládá systémové teoretické řešení všech fází marketingového procesu a je schopný jejich praktické realizace.
Komunikační schopnosti
Komunikační schopnosti
Schopnost posoudit riziko
Schopnost posoudit riziko
Orientace na cíl
Orientace na cíl
Schopnost kolektivně řešit problém
Schopnost kolektivně řešit problém
Schopnost týmové práce
Schopnost týmové práce
Po absolvování předmětu prokazuje student znalosti v oblasti:
Po absolvování předmětu prokazuje student znalosti v oblasti:
1. Řešení sociálních projektů neziskové povahy
1. Řešení sociálních projektů neziskové povahy
2. Systémové teoretické řešení všech fází marketingového procesu
2. Systémové teoretické řešení všech fází marketingového procesu
3. Posouzení rizik a komunikace
3. Posouzení rizik a komunikace
4. Kolektivního řešení problému
4. Kolektivního řešení problému
5. Týmové práce
5. Týmové práce
Odborné dovednosti
Všestrannost a flexibilita
Všestrannost a flexibilita
Kreativita
Kreativita
Schopnost poučit se z chyb
Schopnost poučit se z chyb
Aplikace předchozích teoretických znalostí v praxi
Aplikace předchozích teoretických znalostí v praxi
Propojení se sociálním prostředím a problematikou na základě nezbytné percepce
Propojení se sociálním prostředím a problematikou na základě nezbytné percepce
Po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti:
Po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti:
1. Všestrannost a flexibilita
1. Všestrannost a flexibilita
2. Percepce a kreativita
2. Percepce a kreativita
3. Schopnost poučit se z chyb
3. Schopnost poučit se z chyb
4. Aplikace předchozích teoretických znalostí v praxi
4. Aplikace předchozích teoretických znalostí v praxi
5. Propojení se sociálním prostředím a problematikou na základě nezbytné percepce
5. Propojení se sociálním prostředím a problematikou na základě nezbytné percepce
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Týmová práce
Týmová práce
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Sebereflexe
Sebereflexe
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Systematické pozorování studenta
Systematické pozorování studenta
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Bačuvčík, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.
  • Bruce, Andy, Langdon, Ken. Řízení projektu. Nakladatel: SLOVART, 2003. ISBN 80-7209-385-1.
  • Čepelka, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vyd. 1. Liberec : Nadace Omega, 1997. ISBN 80-902376-0-6.
  • Doležal, Jan a kol. 5 kroků k úspěšnému projektu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4631-9.
  • Duben, R. Neziskové organizace I. a II., skripta. Jindřichův Hradec : Jihočeská univerzita, 2003. ISBN 80-7040-195-8.
  • Hannagan, Tim. Marketing pro neziskový sektor. Vyd. 1. Praha : Management Press, 1996. ISBN 80-85943-07-7.
  • Chvalovský, Václav. Řízení projektů aneb překážkový běh na dlouhou trať. 2021. ISBN 978-80-7357-085-9.
  • Kolajová, Lenka. Týmová spolupráce: Jak efektivně vést tým pro dosažení nejlepších výsledků. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-1764-6.
  • Němec, Petr. Public relations : praxe komunikace s veřejností. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. ISBN 8085943204.
  • Němec, Petr. Public relations : zásady komunikace s veřejností. Vyd. 1. Praha : Management press, 1993. ISBN 80-85603-26-8.
  • Newton, Richard. Úspěšný projektový manažer. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. ISBN 978-80-247-2544-4.
  • Putnová, Anna. Etické řízení ve firmě : nástroje a metody : etický a sociální audit. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1621-3.
  • Rektořík, J. Ekonomika a řízení neziskových organizací. Brno : MU, 1998. ISBN 80-210-1810-0.
  • Rektořík, Jaroslav. Ekonomika a řízení odvětví technické infrastruktury. Praha: Ekopress, s.r.o., 2012. ISBN 978-80-86929-79-8.
  • Rektořík, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress, s.r.o., 2007. ISBN 978-80-86929-25-5.
  • Robson, Mike. Skupinové řešení problémů. Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-32-7.
  • Šedivý, Marek a Medlíková, Olga. Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012. ISBN 978-80-247-4040-9.
  • Šedivý, Marek a Medlíková, Olga. Úspěšná nezisková organizace. Praktická příručka pro neziskové organizace.. Praha: Grada Publishing, a.s., 2017. ISBN 978802710249-5.
  • Taylor, James. Začínáme řídit projekty. Nakladatel: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1759-0.
  • Tracy, Brian. Snězte tu žábu!: 21 rad, jak v co nejkratším čase udělat co nejvíce. Olomouc: ANAG, 2017. ISBN 978-80-7554-099-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr