Vyučující
|
-
Banyar Milan, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Marketingová komunikace: Charakteristika základních pojmů a teoretických východisek z oblasti marketingu a marketingové komunikace (Marketing, marketingová komunikace, jednotlivé nástroje marketingové komunikace, reklama, podpora prodeje, osobní prodej, PR, direct marketing, integrovaná marketingová komunikace atd..). - Klasické nástroje marketingové komunikace vs. nové trendy v marketingové komunikaci: Hlavní důvody vzniku nových trendů v marketingové komunikaci, jejich cíle, funkce, úkoly v rámci systému marketingové komunikace. Charakteristika nových trendů marketingové komunikace (Guerilla marketing, virální marketing, event marketing, mobilní marketing, product placement, on-line marketing, internetová reklama atd..). Klasická média vs. nová média, charakteristika jednotlivých typů klasických médií (noviny, časopisy, rozhlas, televize atd..), výhody a nevýhody klasických médií, nová média (internet, ambientní média, nová média v indoorové a outdoorové reklamě). - Guerilla marketing: Začátky guerilla marketingu a jeho historický vývoj, J. C. Levinson (otec Guerilla marketingu), charakteristika nástrojů guerilla marketingu, funkce a cíle guerilla marketingu, předpoklady úspěšného zavedení guerilla marketingu v rámci systému marketingové komunikace. - Virální marketing: Definice a charakteristika vývoje virálního marketingu, funkce, cíle a jednotlivé složky virálního marketingu, aktivní a pasivní forma virálního marketingu, výhody a nevýhody virálního marketingu, virálního kampaň. - Product placement: Historický vývoj fenoménu product placement, definice product placementu, jednotlivé druhy a formy product placementu, product placement z pohledu legislativy a regulace umístění produktů v televizním vysílání, product placement jako etický problém, product placement vs. skrytá reklama. - Event marketing: Charakteristika pojmů event, event marketing, funkce a úkoly event marketingu v rámci komunikačního mixu, integrovaný event marketing, jednotlivé druhy a formy eventů. - On-line marketing: Internet jako marketingově-komunikační médium, stručná historie internetu a internetové reklamy, výhody a nevýhody internetu, definice základních pojmů (např. digitální marketing, elektronický marketing, E-marketing, on-line marketing, internetová bannerová reklama atd. .), formy a prostředky on-line marketingu v rámci marketingově-komunikační strategie (E-mail marketing, bannerová reklama, webové stránky firem a společností, advergames, SEM - Search Engine Marketing, SEO - Search Engine Optimization, virální marketing, sociální sítě a jejich možnosti v rámci marketingové komunikace, WEB 1.0 a WEB 2.0, microsite, blog jako nástroj on-line marketingu atd..). - Mobilní marketing: Charakteristika mobilního marketingu (jeho funkce, cíle, úkoly a cílové skupiny), jednotlivé typy kampaní používané v mobilním marketingu, modely herních principů spotřebitelských soutěží v rámci mobilního marketingu (okamžité výhry, mobilní kupóny, soutěže s okamžitou výhrou, mobilní marketing podporující návštěvu maloobchodních řetězců, mobilní marketing budující značku, sms hry atd..), další možnosti mobilního marketingu (sms, mms, internet v mobilu, televize v mobilu atd..), odměňování zákazníka v souvislosti s mobilním marketingem, výhody a nevýhody mobilního marketingu. - Nové trendy v dalších oblastech marketingové komunikace: Nové trendy v reklamě, netradiční formy reklamy (street art, graffiti a reklama, laserová projekce, hologramy, interaktivní projekční systémy, lentikulární fólie, kinetická reklama atd..), nové trendy v oblasti direct marketingu, merchandising, nové trendy a jejich budoucnost v rámci systému marketingové komunikace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Guerilla Marketing |
Guerilla Marketing |
Posluchači se po absolvování předmětu umí orientovat v problematice nových marketingově-komunikačních technik, znají teoretická východiska nových trendů marketingové komunikace, jednotlivé typy nových médií, na základě čeho jsou schopni samostatně a tvořivě aplikovat teorii při vlastním výzkumu, nebo při návrzích a realizaci nových forem marketingově -komunikačních kampaní. |
Posluchači se po absolvování předmětu umí orientovat v problematice nových marketingově-komunikačních technik, znají teoretická východiska nových trendů marketingové komunikace, jednotlivé typy nových médií, na základě čeho jsou schopni samostatně a tvořivě aplikovat teorii při vlastním výzkumu, nebo při návrzích a realizaci nových forem marketingově -komunikačních kampaní. |
Ambient Media |
Ambient Media |
Product Placement |
Product Placement |
Online Marketing |
Online Marketing |
Virální Marketing |
Virální Marketing |
Odborné dovednosti |
---|
Schopnost identifikace, kritiky a aplikace principů Guerilla Marketingu |
Schopnost identifikace, kritiky a aplikace principů Guerilla Marketingu |
Schopnost identifikace, kritiky a aplikace principů využití ambientních médií |
Schopnost identifikace, kritiky a aplikace principů využití ambientních médií |
Schopnost identifikace, kritiky a aplikace principů produkt placementu |
Schopnost identifikace, kritiky a aplikace principů produkt placementu |
Schopnost identifikace, kritiky a aplikace principů Online Marketingu |
Schopnost identifikace, kritiky a aplikace principů Online Marketingu |
Schopnost identifikace, kritiky a aplikace principů Virálního Marketingu |
Schopnost identifikace, kritiky a aplikace principů Virálního Marketingu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Přednášení |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Blažková, M. Jak využít internet v marketingu. . Praha, 2005.
-
Frey, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. . Praha, 2008.
-
Hesková M., Štarchoň, P. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. . Praha, 2009.
-
Horňák, P. Reklama ? teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. . Zlín, 2010.
-
Hughes, M. Buzzmarketing: Přimějte lidi, aby o vás mluvili. . Praha, 2006.
-
Lehu, Jean-Marc. Branded entertainment : Product placement & Brand Strategy in the Entertainment Business. . Philadelphia, 2007.
-
Levinson, J. C. Guerilla marketing. Nejúčinnejší a finančně nenáročný marketing! . Brno, 2009.
-
Lindstrom, M. Nákupologie. Pravda a lži o tom, proč nakupujeme. . Brno, 2009.
-
Pelsmacker, P. a kol. Marketingová komunikace. Praha, 2003.
-
Schultz, D. E. Moderní reklama - umění zaujmout. . Praha, 1995.
-
Stuchlík, P., Dvořáček, M. Marketing na internetu. Praha, 2000.
-
Šindler, P. Event marketing: Jak vyuţít emoce v marketingové komunikaci. Praha, 2003.
-
Tellis, G., J. Reklama a podpora prodeje.. Praha, 2000.
-
Zyman, S., Armin, B. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. . Praha, 2004.
|