Předmět: Nové trendy v MK

« Zpět
Název předmětu Nové trendy v MK
Kód předmětu KUMK/NOVTR
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Banyar Milan, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Marketingová komunikace: Charakteristika základních pojmů a teoretických východisek z oblasti marketingu a marketingové komunikace (Marketing, marketingová komunikace, jednotlivé nástroje marketingové komunikace, reklama, podpora prodeje, osobní prodej, PR, direct marketing, integrovaná marketingová komunikace atd..). - Klasické nástroje marketingové komunikace vs. nové trendy v marketingové komunikaci: Hlavní důvody vzniku nových trendů v marketingové komunikaci, jejich cíle, funkce, úkoly v rámci systému marketingové komunikace. Charakteristika nových trendů marketingové komunikace (Guerilla marketing, virální marketing, event marketing, mobilní marketing, product placement, on-line marketing, internetová reklama atd..). Klasická média vs. nová média, charakteristika jednotlivých typů klasických médií (noviny, časopisy, rozhlas, televize atd..), výhody a nevýhody klasických médií, nová média (internet, ambientní média, nová média v indoorové a outdoorové reklamě). - Guerilla marketing: Začátky guerilla marketingu a jeho historický vývoj, J. C. Levinson (otec Guerilla marketingu), charakteristika nástrojů guerilla marketingu, funkce a cíle guerilla marketingu, předpoklady úspěšného zavedení guerilla marketingu v rámci systému marketingové komunikace. - Virální marketing: Definice a charakteristika vývoje virálního marketingu, funkce, cíle a jednotlivé složky virálního marketingu, aktivní a pasivní forma virálního marketingu, výhody a nevýhody virálního marketingu, virálního kampaň. - Product placement: Historický vývoj fenoménu product placement, definice product placementu, jednotlivé druhy a formy product placementu, product placement z pohledu legislativy a regulace umístění produktů v televizním vysílání, product placement jako etický problém, product placement vs. skrytá reklama. - Event marketing: Charakteristika pojmů event, event marketing, funkce a úkoly event marketingu v rámci komunikačního mixu, integrovaný event marketing, jednotlivé druhy a formy eventů. - On-line marketing: Internet jako marketingově-komunikační médium, stručná historie internetu a internetové reklamy, výhody a nevýhody internetu, definice základních pojmů (např. digitální marketing, elektronický marketing, E-marketing, on-line marketing, internetová bannerová reklama atd. .), formy a prostředky on-line marketingu v rámci marketingově-komunikační strategie (E-mail marketing, bannerová reklama, webové stránky firem a společností, advergames, SEM - Search Engine Marketing, SEO - Search Engine Optimization, virální marketing, sociální sítě a jejich možnosti v rámci marketingové komunikace, WEB 1.0 a WEB 2.0, microsite, blog jako nástroj on-line marketingu atd..). - Mobilní marketing: Charakteristika mobilního marketingu (jeho funkce, cíle, úkoly a cílové skupiny), jednotlivé typy kampaní používané v mobilním marketingu, modely herních principů spotřebitelských soutěží v rámci mobilního marketingu (okamžité výhry, mobilní kupóny, soutěže s okamžitou výhrou, mobilní marketing podporující návštěvu maloobchodních řetězců, mobilní marketing budující značku, sms hry atd..), další možnosti mobilního marketingu (sms, mms, internet v mobilu, televize v mobilu atd..), odměňování zákazníka v souvislosti s mobilním marketingem, výhody a nevýhody mobilního marketingu. - Nové trendy v dalších oblastech marketingové komunikace: Nové trendy v reklamě, netradiční formy reklamy (street art, graffiti a reklama, laserová projekce, hologramy, interaktivní projekční systémy, lentikulární fólie, kinetická reklama atd..), nové trendy v oblasti direct marketingu, merchandising, nové trendy a jejich budoucnost v rámci systému marketingové komunikace.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 14 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Guerilla Marketing
Guerilla Marketing
Posluchači se po absolvování předmětu umí orientovat v problematice nových marketingově-komunikačních technik, znají teoretická východiska nových trendů marketingové komunikace, jednotlivé typy nových médií, na základě čeho jsou schopni samostatně a tvořivě aplikovat teorii při vlastním výzkumu, nebo při návrzích a realizaci nových forem marketingově -komunikačních kampaní.
Posluchači se po absolvování předmětu umí orientovat v problematice nových marketingově-komunikačních technik, znají teoretická východiska nových trendů marketingové komunikace, jednotlivé typy nových médií, na základě čeho jsou schopni samostatně a tvořivě aplikovat teorii při vlastním výzkumu, nebo při návrzích a realizaci nových forem marketingově -komunikačních kampaní.
Ambient Media
Ambient Media
Product Placement
Product Placement
Online Marketing
Online Marketing
Virální Marketing
Virální Marketing
Odborné dovednosti
Schopnost identifikace, kritiky a aplikace principů Guerilla Marketingu
Schopnost identifikace, kritiky a aplikace principů Guerilla Marketingu
Schopnost identifikace, kritiky a aplikace principů využití ambientních médií
Schopnost identifikace, kritiky a aplikace principů využití ambientních médií
Schopnost identifikace, kritiky a aplikace principů produkt placementu
Schopnost identifikace, kritiky a aplikace principů produkt placementu
Schopnost identifikace, kritiky a aplikace principů Online Marketingu
Schopnost identifikace, kritiky a aplikace principů Online Marketingu
Schopnost identifikace, kritiky a aplikace principů Virálního Marketingu
Schopnost identifikace, kritiky a aplikace principů Virálního Marketingu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Přednášení
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Blažková, M. Jak využít internet v marketingu. . Praha, 2005.
  • Frey, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. . Praha, 2008.
  • Hesková M., Štarchoň, P. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. . Praha, 2009.
  • Horňák, P. Reklama ? teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. . Zlín, 2010.
  • Hughes, M. Buzzmarketing: Přimějte lidi, aby o vás mluvili. . Praha, 2006.
  • Lehu, Jean-Marc. Branded entertainment : Product placement & Brand Strategy in the Entertainment Business. . Philadelphia, 2007.
  • Levinson, J. C. Guerilla marketing. Nejúčinnejší a finančně nenáročný marketing! . Brno, 2009.
  • Lindstrom, M. Nákupologie. Pravda a lži o tom, proč nakupujeme. . Brno, 2009.
  • Pelsmacker, P. a kol. Marketingová komunikace. Praha, 2003.
  • Schultz, D. E. Moderní reklama - umění zaujmout. . Praha, 1995.
  • Stuchlík, P., Dvořáček, M. Marketing na internetu. Praha, 2000.
  • Šindler, P. Event marketing: Jak vyuţít emoce v marketingové komunikaci. Praha, 2003.
  • Tellis, G., J. Reklama a podpora prodeje.. Praha, 2000.
  • Zyman, S., Armin, B. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. . Praha, 2004.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr