Předmět: Strategic Brand Management

« Zpět
Název předmětu Strategic Brand Management
Kód předmětu KUMK/MXSBM
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Blažková Jaroslava, Mgr.
Obsah předmětu
Diskutovaná témata: - teoretický úvod do problematiky managementu značky; - definice pojmů souvisejících se správou značky a jejich aplikací v praxi; - pracovat se skutečnými klienty na základě přiřazení značky; - příprava jednotlivých fází briefingu, konzultace s klienty; - příprava celkového konceptu briefu, jeho zpracování a obhajoba; - veřejná prezentace prokazující schopnost připravit správné strategické řešení v rozpočtu klienta v kombinaci s argumentací.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza prezentace, Individuální práce studentů, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 24 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Pro absolvování předmětu nejsou specifikovány žádné předpoklady.
Pro absolvování předmětu nejsou specifikovány žádné předpoklady.
Výsledky učení
znalost principů a metod budování značky
znalost principů a metod budování značky
znalost strategických značkových přístupů
znalost strategických značkových přístupů
znalost designového myšlení v brandbuildingu
znalost designového myšlení v brandbuildingu
znalost komponent značky
znalost komponent značky
znalost tvorby zadání pro brandbuilding
znalost tvorby zadání pro brandbuilding
Odborné dovednosti
vytvořit zadání pro tvorbu značky
vytvořit zadání pro tvorbu značky
uplatnit metody design thinkignu pro tvorbu značky
uplatnit metody design thinkignu pro tvorbu značky
vytvořit strategický plán pro tvorbu značky
vytvořit strategický plán pro tvorbu značky
prezentovat design značky klientovi
prezentovat design značky klientovi
měřit image značky
měřit image značky
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Praktické procvičování
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Analýza prezentace studenta
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • IDEO: The Human-Centered Design Toolkit.
  • Aaker, D.A. Brand Building - bodování značky. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-885-6.
  • AAKER, David A. Creating signature stories: strategic messaging that persuades, energizes and inspires.. 2018. ISBN 978-1683506119.
  • Brown, Daniel M. Communicating design : developing web site documentation for design and planning. Berkeley, CA : Peachpit Press : New Riders, 2007. ISBN 321392353.
  • Johnson, Michael. Branding: in five and a half steps. London: Thames & Hudson, 2016. ISBN 9780500518960.
  • KELLER, K. L. Brand Management. 2nd ed. New Jersey: Prentice Hall. 2003. ISBN 0-13-041150-7.
  • Keller, Kevin Lane. Strategic brand management : building, measuring, and managing brand equity. 3rd ed. Upper Saddle River, N.J.: Pearson Education International, 2008. ISBN 978-0-13-233622-2.
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • Neumeier, Marty. The brand flip: why customers now run companies - and howu to profit from it: a whiteboard overview. San Francisco, 2016. ISBN 9780134172811.
  • Neumeier, Marty. The brand gap : how to bridge the distance between business strategy and design : a whiteboard overview. Rev. ed. Berkekley, CA : New Riders, 2006. ISBN 0-321-34810-9.
  • PARNELL, John A. Strategic management: theory and practice. 2014. ISBN 9781452234984.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr