Předmět: Music in Marketing Communications

« Zpět
Název předmětu Music in Marketing Communications
Kód předmětu KUMK/MXMMC
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- hudba a její definice; - hraniční oblasti hudby - muzak, sound art, background music; - hudba v persuazivní komunikaci; - psychologické aspekty hudby; - sociální a komunikační aspekty hudby; - sémantické aspekty hudby; - estetické aspekty hudby; - hudba v televizní, rozhlasové a internetové reklamě; - hudba v obchodním prostoru; - využití hudby v ostatních oblastech marketingové komunikace; - hudba v prostoru (letištní haly, supermarkety); - hudba v pracovním procesu; - možnosti vědeckého výzkumu působení hudby v marketingové komunikaci.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 37 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou nastaveny
Předpoklady nejsou nastaveny
Výsledky učení
znalost vlastností hudby, které ovlivňují její funkci v marketingové komunikaci
znalost vlastností hudby, které ovlivňují její funkci v marketingové komunikaci
znalost procesu zapojení hudby do marketingových komunikátů
znalost procesu zapojení hudby do marketingových komunikátů
znalost historie využití hudby v marketingové komunikaci
znalost historie využití hudby v marketingové komunikaci
znalost specifik využití hudby v různých oblastech marketingové komunikace
znalost specifik využití hudby v různých oblastech marketingové komunikace
znalost základních právních aspektů využití hudby v marketingové komunikaci
znalost základních právních aspektů využití hudby v marketingové komunikaci
Odborné dovednosti
vysvětlit roli hudby v marketingové komunikaci
vysvětlit roli hudby v marketingové komunikaci
analyzovat roli hudby v konkrétním komunikátu
analyzovat roli hudby v konkrétním komunikátu
navrhnout podobu hudby pro konkrétní komunikát
navrhnout podobu hudby pro konkrétní komunikát
analyzovat vztah hudby a ostatních složek marketingových komunikátů
analyzovat vztah hudby a ostatních složek marketingových komunikátů
vysvětlit hudební strategii vybraných značek
vysvětlit hudební strategii vybraných značek
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Demonstrace
Demonstrace
Odborné dovednosti
Analýza textu
Analýza textu
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Esej
Esej
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • GRAAKJ?R, Nicolai. Analyzing music in advertising: television commercials and consumer choice. London, 2018. ISBN 9781138616813.
  • Graakj?r, Nicolai, Jantzen, Christian. Music in Advertising. 2009. ISBN 978-87-7307-965-2.
  • Lusensky, Jakob. Sounds Like Branding. 2011. ISBN 9781408151433.
  • Minsky, Laurence. Audio branding : using sound to build your brand. London. 2017.
  • North, Adrian, Hargreaves, David. The Social and Applied Psychology of Music. ISBN 978-0-19-856742.
  • Straubhaar, Joseph D. Media now : understanding media, culture, and technology. Boston. 2014.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr