Předmět: Introduction to Arts Management

« Zpět
Název předmětu Introduction to Arts Management
Kód předmětu KUMK/MXIAM
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vázalová Gartnerová Eva, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- strategické řízení v kultuře; - kulturní politika a kulturní práva; - řízení mezikulturních uměleckých projektů; - marketing v kultuře Řízení lidských zdrojů v kultuře; - práce s médii v kultuře; - mezioborová spolupráce; - mezinárodní / mezikulturní řízení v kultuře; - získávání finančních prostředků, grantová politika.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student má přehled v základní terminologii spojené s oblastí kulturního managementu. Orientuje se v základech kulturní politiky na lokální i mezinárodní úrovni.
Student má přehled v základní terminologii spojené s oblastí kulturního managementu. Orientuje se v základech kulturní politiky na lokální i mezinárodní úrovni.
- kulturní management
- kulturní management
- kulturní politika
- kulturní politika
- práce s publikem
- práce s publikem
- kulturní průmysly
- kulturní průmysly
- kreativní průmysly
- kreativní průmysly
Student umí popsat základní principy a terminologii kulturního managementu.
Student umí popsat základní principy a terminologii kulturního managementu.
Student umí charakterizovat a porovnat různé formy kulturních průmyslů v ČR i zahraničí.
Student umí charakterizovat a porovnat různé formy kulturních průmyslů v ČR i zahraničí.
Student umí vysvětlit základní principy a zásady národní a mezinárodní kulturní politiky.
Student umí vysvětlit základní principy a zásady národní a mezinárodní kulturní politiky.
Student umí identifikovat a popsat základní principy inkluze, přístupnosti a interdisciplinarity v kultuře.
Student umí identifikovat a popsat základní principy inkluze, přístupnosti a interdisciplinarity v kultuře.
Student umí analyzovat a hodnotit trendy a změny v oblasti kulturního managementu a jejich dopad na uměleckou scénu.
Student umí analyzovat a hodnotit trendy a změny v oblasti kulturního managementu a jejich dopad na uměleckou scénu.
Odborné dovednosti
Studenti jsou schopni identifikovat bariéry inkluze a přístupnosti kulturních institucí a vytvořit doporučení pro jejich eliminaci.
Studenti jsou schopni identifikovat bariéry inkluze a přístupnosti kulturních institucí a vytvořit doporučení pro jejich eliminaci.
Student je schopen reflektovat úroveň přístupnosti kulturní instituce
Student je schopen reflektovat úroveň přístupnosti kulturní instituce
Identifikovat bariéry práce s publikem v dané instituci/ projektu
Identifikovat bariéry práce s publikem v dané instituci/ projektu
Vytvářet plány a doporučení na zlepšení návštěvnického zážitku
Vytvářet plány a doporučení na zlepšení návštěvnického zážitku
Student dovede vybrat a aplikovat vhodné metody a nástroje pro řízení a správu kulturních projektů a institucí.
Student dovede vybrat a aplikovat vhodné metody a nástroje pro řízení a správu kulturních projektů a institucí.
Student dovede identifikovat a řešit organizační a administrativní problémy v oblasti kulturního managementu
Student dovede identifikovat a řešit organizační a administrativní problémy v oblasti kulturního managementu
Student dovede vytvořit a prezentovat plán kulturního projektu v souladu se zadaným tématem a požadavky.
Student dovede vytvořit a prezentovat plán kulturního projektu v souladu se zadaným tématem a požadavky.
Student dovede rozlišit a využít vhodné metody a nástroje pro evaluaci a hodnocení kulturních projektů a akcí.
Student dovede rozlišit a využít vhodné metody a nástroje pro evaluaci a hodnocení kulturních projektů a akcí.
Doporučená literatura
  • Taylor, Jeffrey. Visual Arts Management. Oxon: Routledge, 2018. ISBN 978-1138684713.
  • VOLZ, Jim. Introduction to arts management. 2017. ISBN 978-1-474-23978-3.
  • WALTER, Carla Stalling. Arts management: an entrepreneurial approach. 2015. ISBN 9780765641540.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr