Vyučující
|
-
Vázalová Gartnerová Eva, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- strategické řízení v kultuře; - kulturní politika a kulturní práva; - řízení mezikulturních uměleckých projektů; - marketing v kultuře Řízení lidských zdrojů v kultuře; - práce s médii v kultuře; - mezioborová spolupráce; - mezinárodní / mezikulturní řízení v kultuře; - získávání finančních prostředků, grantová politika.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student má přehled v základní terminologii spojené s oblastí kulturního managementu. Orientuje se v základech kulturní politiky na lokální i mezinárodní úrovni. |
Student má přehled v základní terminologii spojené s oblastí kulturního managementu. Orientuje se v základech kulturní politiky na lokální i mezinárodní úrovni. |
- kulturní management |
- kulturní management |
- kulturní politika |
- kulturní politika |
- práce s publikem |
- práce s publikem |
- kulturní průmysly |
- kulturní průmysly |
- kreativní průmysly |
- kreativní průmysly |
Student umí popsat základní principy a terminologii kulturního managementu. |
Student umí popsat základní principy a terminologii kulturního managementu. |
Student umí charakterizovat a porovnat různé formy kulturních průmyslů v ČR i zahraničí. |
Student umí charakterizovat a porovnat různé formy kulturních průmyslů v ČR i zahraničí. |
Student umí vysvětlit základní principy a zásady národní a mezinárodní kulturní politiky. |
Student umí vysvětlit základní principy a zásady národní a mezinárodní kulturní politiky. |
Student umí identifikovat a popsat základní principy inkluze, přístupnosti a interdisciplinarity v kultuře. |
Student umí identifikovat a popsat základní principy inkluze, přístupnosti a interdisciplinarity v kultuře. |
Student umí analyzovat a hodnotit trendy a změny v oblasti kulturního managementu a jejich dopad na uměleckou scénu. |
Student umí analyzovat a hodnotit trendy a změny v oblasti kulturního managementu a jejich dopad na uměleckou scénu. |
Odborné dovednosti |
---|
Studenti jsou schopni identifikovat bariéry inkluze a přístupnosti kulturních institucí a vytvořit doporučení pro jejich eliminaci. |
Studenti jsou schopni identifikovat bariéry inkluze a přístupnosti kulturních institucí a vytvořit doporučení pro jejich eliminaci. |
Student je schopen reflektovat úroveň přístupnosti kulturní instituce |
Student je schopen reflektovat úroveň přístupnosti kulturní instituce |
Identifikovat bariéry práce s publikem v dané instituci/ projektu |
Identifikovat bariéry práce s publikem v dané instituci/ projektu |
Vytvářet plány a doporučení na zlepšení návštěvnického zážitku |
Vytvářet plány a doporučení na zlepšení návštěvnického zážitku |
Student dovede vybrat a aplikovat vhodné metody a nástroje pro řízení a správu kulturních projektů a institucí. |
Student dovede vybrat a aplikovat vhodné metody a nástroje pro řízení a správu kulturních projektů a institucí. |
Student dovede identifikovat a řešit organizační a administrativní problémy v oblasti kulturního managementu |
Student dovede identifikovat a řešit organizační a administrativní problémy v oblasti kulturního managementu |
Student dovede vytvořit a prezentovat plán kulturního projektu v souladu se zadaným tématem a požadavky. |
Student dovede vytvořit a prezentovat plán kulturního projektu v souladu se zadaným tématem a požadavky. |
Student dovede rozlišit a využít vhodné metody a nástroje pro evaluaci a hodnocení kulturních projektů a akcí. |
Student dovede rozlišit a využít vhodné metody a nástroje pro evaluaci a hodnocení kulturních projektů a akcí. |
Doporučená literatura
|
-
Taylor, Jeffrey. Visual Arts Management. Oxon: Routledge, 2018. ISBN 978-1138684713.
-
VOLZ, Jim. Introduction to arts management. 2017. ISBN 978-1-474-23978-3.
-
WALTER, Carla Stalling. Arts management: an entrepreneurial approach. 2015. ISBN 9780765641540.
|