Předmět: Corporate Social Responsibility

« Zpět
Název předmětu Corporate Social Responsibility
Kód předmětu KUMK/MXCSR
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Benyahya Petra, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Definice CSR, historický vývoj 2. Zainteresovaná strana - zaměstnanci 3. Zainteresovaná strana - zákazníci 4. Ekonomický pilíř CSR 5. Sociální pilíř CSR 6. Enviromentální pilíř CSR 7. Současné trendy ve vývoji CSR 8. Zavádění CSR, bariéry a rizika při zavádění, měření přínosů CSR 9. Nástroje podnikatelské etiky 10. Etický kodex 11. Etický a sociální audit 12. Vytváření sdílené hodnoty 13. Sociální podnikání

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 13 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 6 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 30 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
Charakterizovat koncept Společenské odpovědnosti firem a jmenovat 3 pilíře CSR
Charakterizovat koncept Společenské odpovědnosti firem a jmenovat 3 pilíře CSR
Objasnit nástroje podnikatelské etiky (např. etický kodex, etický a sociální audit)
Objasnit nástroje podnikatelské etiky (např. etický kodex, etický a sociální audit)
Vysvětlit pojem sociální podnikání
Vysvětlit pojem sociální podnikání
Popsat typické etické problémy v reklamě
Popsat typické etické problémy v reklamě
Uvést typické etické problémy na pracovišti
Uvést typické etické problémy na pracovišti
Vysvětlit CSR problémy firem ve vztahu ke konzumní společnosti, sweatshopům a udržitelnému rozvoji
Vysvětlit CSR problémy firem ve vztahu ke konzumní společnosti, sweatshopům a udržitelnému rozvoji
Odborné dovednosti
Analyzovat a zhodnotit jednání firmy z pohledu CSR
Analyzovat a zhodnotit jednání firmy z pohledu CSR
Rozpoznat jednání firmy v rozporu s udržitelným rozvojem
Rozpoznat jednání firmy v rozporu s udržitelným rozvojem
Rozpoznat neetickou reklamu
Rozpoznat neetickou reklamu
Navrhnout etický kodex firmy
Navrhnout etický kodex firmy
Všímat si současných problémů firem v oblasti CSR
Všímat si současných problémů firem v oblasti CSR
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Didaktický test
Didaktický test
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • ADI, Ana, Georgiana GRIGORE a David CROWTHER. Corporate social responsibility in the digital age. 2015. ISBN 9781784415815.
  • CRANE, Andrew, MATTEN, Dirk, GLOZER, Sarah, SPENCE, Laura. Business Ethics. Velká Británie, 2019. ISBN 9780198810070.
  • DATHE, Tracy, DATHE, René, DATHE, Isabel, HELMOLD, Marc. Corporate Social Responsibility (CSR), Sustainability and Environmental Social Governance (ESG): Approaches to Ethical Management (Management for Professionals). 2022. ISBN 978-3030923563.
  • CHANDLER, David. Strategic Corporate Social Responsibility - International Student Edition: Sustainable Value Creation. USA, 2022. ISBN 9781071895351.
  • Ipek Altinbasak-Farina, Sebnem Burnaz. Ethics, Social Responsibility and Sustainability in Marketing. 2019. ISBN 9789811379246.
  • Manuel Au-Yong-Oliveira, Maria José Sousa. Sustainable Marketing and Strategy. MDPI AG, 2022. ISBN 303653959X.
  • RASCHE, Andreas, MORSING, Mette, MOON, Jeremy. Corporate Social Responsibility: Strategy, Communication, Governance. Cambridge, 2017. ISBN 978-1107535398.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr