Vyučující
|
-
Benyahya Petra, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Definice CSR, historický vývoj 2. Zainteresovaná strana - zaměstnanci 3. Zainteresovaná strana - zákazníci 4. Ekonomický pilíř CSR 5. Sociální pilíř CSR 6. Enviromentální pilíř CSR 7. Současné trendy ve vývoji CSR 8. Zavádění CSR, bariéry a rizika při zavádění, měření přínosů CSR 9. Nástroje podnikatelské etiky 10. Etický kodex 11. Etický a sociální audit 12. Vytváření sdílené hodnoty 13. Sociální podnikání
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 6 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Charakterizovat koncept Společenské odpovědnosti firem a jmenovat 3 pilíře CSR |
Charakterizovat koncept Společenské odpovědnosti firem a jmenovat 3 pilíře CSR |
Objasnit nástroje podnikatelské etiky (např. etický kodex, etický a sociální audit) |
Objasnit nástroje podnikatelské etiky (např. etický kodex, etický a sociální audit) |
Vysvětlit pojem sociální podnikání |
Vysvětlit pojem sociální podnikání |
Popsat typické etické problémy v reklamě |
Popsat typické etické problémy v reklamě |
Uvést typické etické problémy na pracovišti |
Uvést typické etické problémy na pracovišti |
Vysvětlit CSR problémy firem ve vztahu ke konzumní společnosti, sweatshopům a udržitelnému rozvoji |
Vysvětlit CSR problémy firem ve vztahu ke konzumní společnosti, sweatshopům a udržitelnému rozvoji |
Odborné dovednosti |
---|
Analyzovat a zhodnotit jednání firmy z pohledu CSR |
Analyzovat a zhodnotit jednání firmy z pohledu CSR |
Rozpoznat jednání firmy v rozporu s udržitelným rozvojem |
Rozpoznat jednání firmy v rozporu s udržitelným rozvojem |
Rozpoznat neetickou reklamu |
Rozpoznat neetickou reklamu |
Navrhnout etický kodex firmy |
Navrhnout etický kodex firmy |
Všímat si současných problémů firem v oblasti CSR |
Všímat si současných problémů firem v oblasti CSR |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Didaktický test |
Didaktický test |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
ADI, Ana, Georgiana GRIGORE a David CROWTHER. Corporate social responsibility in the digital age. 2015. ISBN 9781784415815.
-
CRANE, Andrew, MATTEN, Dirk, GLOZER, Sarah, SPENCE, Laura. Business Ethics. Velká Británie, 2019. ISBN 9780198810070.
-
DATHE, Tracy, DATHE, René, DATHE, Isabel, HELMOLD, Marc. Corporate Social Responsibility (CSR), Sustainability and Environmental Social Governance (ESG): Approaches to Ethical Management (Management for Professionals). 2022. ISBN 978-3030923563.
-
CHANDLER, David. Strategic Corporate Social Responsibility - International Student Edition: Sustainable Value Creation. USA, 2022. ISBN 9781071895351.
-
Ipek Altinbasak-Farina, Sebnem Burnaz. Ethics, Social Responsibility and Sustainability in Marketing. 2019. ISBN 9789811379246.
-
Manuel Au-Yong-Oliveira, Maria José Sousa. Sustainable Marketing and Strategy. MDPI AG, 2022. ISBN 303653959X.
-
RASCHE, Andreas, MORSING, Mette, MOON, Jeremy. Corporate Social Responsibility: Strategy, Communication, Governance. Cambridge, 2017. ISBN 978-1107535398.
|