Vyučující
|
-
Soukalová Radomila, Ing. Ph.D.
-
Staňková Pavla, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- analýza konkurentů a strategické postavení firem v pozici tržního vůdce, vyzyvatele, následovatele, troškaře; - analýza a předpovídání poptávky trhu a firmy; - analýzy, tvorba a formulace profilu segmentu; - diferenciace a umísťování tržní nabídky; - vývoj produktu a jeho uvedení ne trh; - vývoj poptávky, potřeby a technologie produktu a jejich PCL; - produktový mix; - strategie tvorby ceny; - volba efektivních distribučních cest; - závěrečný test znalostí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Exkurze
- 2 hodiny za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 5 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 16 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
znalost analýz konkurence a stanovení vhodných kriterií a vhodného způsobu hodnocení |
znalost analýz konkurence a stanovení vhodných kriterií a vhodného způsobu hodnocení |
znalost strategií tržního vůdce, vyzyvatele, následovatele a troškaři |
znalost strategií tržního vůdce, vyzyvatele, následovatele a troškaři |
pochopeni podstaty předpovídání poptávky a procesu vývoje poptávky po potřebě, technologii a produktu, proces vývoje produktu |
pochopeni podstaty předpovídání poptávky a procesu vývoje poptávky po potřebě, technologii a produktu, proces vývoje produktu |
znalost procesu identifikace cílové skupiny a tvorby profilu cílové skupiny |
znalost procesu identifikace cílové skupiny a tvorby profilu cílové skupiny |
pochopeni propojení jednotlivých oblastí v kontextu strategického řízení |
pochopeni propojení jednotlivých oblastí v kontextu strategického řízení |
Odborné dovednosti |
---|
realizovat Porterovu analýzu konkurence |
realizovat Porterovu analýzu konkurence |
vytvořit konkureční mapy |
vytvořit konkureční mapy |
navrhnout a realizovat proces identifikace cílové skupiny |
navrhnout a realizovat proces identifikace cílové skupiny |
navrhnout etapy procesu vývoje nového výrobu |
navrhnout etapy procesu vývoje nového výrobu |
identifikovat kritická místa procesu vývoje nového vyrobku |
identifikovat kritická místa procesu vývoje nového vyrobku |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Exkurze |
Exkurze |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza seminární práce |
Didaktický test |
Didaktický test |
Analýza seminární práce |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
PARNELL, John A. Strategic management: theory and practice. 2014. ISBN 9781452234984.
-
Soukalová. Marketing ..is science cerative. Zlín, 2018.
|