Předmět: Strategic Marketing Planning

« Zpět
Název předmětu Strategic Marketing Planning
Kód předmětu KUMK/MX9SR
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Soukalová Radomila, Ing. Ph.D.
  • Staňková Pavla, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- analýza konkurentů a strategické postavení firem v pozici tržního vůdce, vyzyvatele, následovatele, troškaře; - analýza a předpovídání poptávky trhu a firmy; - analýzy, tvorba a formulace profilu segmentu; - diferenciace a umísťování tržní nabídky; - vývoj produktu a jeho uvedení ne trh; - vývoj poptávky, potřeby a technologie produktu a jejich PCL; - produktový mix; - strategie tvorby ceny; - volba efektivních distribučních cest; - závěrečný test znalostí.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Exkurze - 2 hodiny za semestr
  • Příprava na zkoušku - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 5 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 16 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
znalost analýz konkurence a stanovení vhodných kriterií a vhodného způsobu hodnocení
znalost analýz konkurence a stanovení vhodných kriterií a vhodného způsobu hodnocení
znalost strategií tržního vůdce, vyzyvatele, následovatele a troškaři
znalost strategií tržního vůdce, vyzyvatele, následovatele a troškaři
pochopeni podstaty předpovídání poptávky a procesu vývoje poptávky po potřebě, technologii a produktu, proces vývoje produktu
pochopeni podstaty předpovídání poptávky a procesu vývoje poptávky po potřebě, technologii a produktu, proces vývoje produktu
znalost procesu identifikace cílové skupiny a tvorby profilu cílové skupiny
znalost procesu identifikace cílové skupiny a tvorby profilu cílové skupiny
pochopeni propojení jednotlivých oblastí v kontextu strategického řízení
pochopeni propojení jednotlivých oblastí v kontextu strategického řízení
Odborné dovednosti
realizovat Porterovu analýzu konkurence
realizovat Porterovu analýzu konkurence
vytvořit konkureční mapy
vytvořit konkureční mapy
navrhnout a realizovat proces identifikace cílové skupiny
navrhnout a realizovat proces identifikace cílové skupiny
navrhnout etapy procesu vývoje nového výrobu
navrhnout etapy procesu vývoje nového výrobu
identifikovat kritická místa procesu vývoje nového vyrobku
identifikovat kritická místa procesu vývoje nového vyrobku
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Exkurze
Exkurze
Odborné dovednosti
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza seminární práce
Didaktický test
Didaktický test
Analýza seminární práce
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • PARNELL, John A. Strategic management: theory and practice. 2014. ISBN 9781452234984.
  • Soukalová. Marketing ..is science cerative. Zlín, 2018.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr