Předmět: Marketing Applications

« Zpět
Název předmětu Marketing Applications
Kód předmětu KUMK/MX9MA
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Štarchoň Peter, prof. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- specifika marketingu vyplývající z povahy jednotlivých odvětví. Odvětvová struktura národního hospodářství; - sektory trhu - primární, sekundární, terciární a kvaternární sektor. Klasifikace ekonomických činností (CZ-NACE); - profil odvětví, jeho charakteristika, atraktivita, rozhodující konkurenční síly a životní cyklus; - charakteristika specifik marketingu ve vybraných odvětvích; - marketing v bankovnictví a pojišťovnictví - bankovní duální marketingový problém, relationship banking, bankopojišťovnictví, životní a neživotní pojištění, řízení kvality služeb - objektivní a subjektivní kvalita; - marketing ve zdravotnictví - proces marketingu zdravotnických služeb, vývojové trendy ve zdravotnictví, regulace trhu; - marketing ve farmaceutickém průmyslu - marketing generických farmaceutických producentů a farmaceutických společností orientovaných na vývoj originálních produktů, regulace trhu; - marketing v cestovním ruchu - specifika marketingu v individuálním a skupinovém cestovním ruchu, aktivním a pasivním cestovním ruchu, marketing destinací, packaging, programming a partnership; - marketing v obchodě - specifika marketingu ve velkoobchodu, maloobchodu, současné trendy v marketingu v obchodě; - marketing v zemědělsko-potravinářském sektoru - specifika marketingu a tvorby marketingového mixu v zemědělsko-potravinářském odvětví, změny ve spotřebitelském chování a jejich vliv na marketing v zemědělsko-potravinářském sektoru; - marketing ve sféře politiky - klíčové procesy v marketingu v politice, marketingová profesionalizace volebních kampaní a působení politických subjektů v rámci pluralitního politického systému.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Exkurze - 4 hodiny za semestr
  • Příprava na zkoušku - 40 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 35 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Znalost specifik marketingu v oblasti bankovnictví
Znalost specifik marketingu v oblasti bankovnictví
Znalost specifik marketingu v oblasti finančnictví
Znalost specifik marketingu v oblasti finančnictví
Znalost specifik marketingu v oblasti zdravotnictví
Znalost specifik marketingu v oblasti zdravotnictví
Znalost specifik marketingu v oblasti farmaceutického průmyslu
Znalost specifik marketingu v oblasti farmaceutického průmyslu
Znalost specifik marketingu v oblasti cestovního ruchu
Znalost specifik marketingu v oblasti cestovního ruchu
Odborné dovednosti
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti bankovnictví
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti bankovnictví
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti finančnictví
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti finančnictví
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti zdravotnictví
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti zdravotnictví
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti farmaceutického průmyslu
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti farmaceutického průmyslu
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti cestovního ruchu
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti cestovního ruchu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Doporučená literatura
  • ENNEW, Christine a Nigel WAITE. Financial services marketing: an international guide to principles and practice. 2013. ISBN 9780203521649.
  • GREWAL, Dhruv. Retail Marketing Management: the 5 es of retailing. 2019. ISBN 978-1526446855.
  • CHERNEV, Alexander & PhilipKOTLER. Strategic marketing management. 2018. ISBN 978-1936572502.
  • KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. Harlow, Essex, England, 2014. ISBN 978-1-292-02003-7.
  • LEVENS, Michael. Marketing: defined, explained, applied. 2010. ISBN 978-0136075691.
  • MAAREK, Philippe. Campaign communication and political marketing. 2011.
  • PRESTON, Schmidl. f I Were You: TheComplete Guide To Thriving In The Insurance Industry. 2019. ISBN 978-1793886132.
  • RAYNER, Clare. How to sell to retail: the secrets of getting your product to market. 2013. ISBN 9780749466800.
  • ROLLINS, Brent L. & Matthew PERRI. Pharmaceutical marketing. 2014. ISBN 978-1449697990.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr