Vyučující
|
-
Štarchoň Peter, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- specifika marketingu vyplývající z povahy jednotlivých odvětví. Odvětvová struktura národního hospodářství; - sektory trhu - primární, sekundární, terciární a kvaternární sektor. Klasifikace ekonomických činností (CZ-NACE); - profil odvětví, jeho charakteristika, atraktivita, rozhodující konkurenční síly a životní cyklus; - charakteristika specifik marketingu ve vybraných odvětvích; - marketing v bankovnictví a pojišťovnictví - bankovní duální marketingový problém, relationship banking, bankopojišťovnictví, životní a neživotní pojištění, řízení kvality služeb - objektivní a subjektivní kvalita; - marketing ve zdravotnictví - proces marketingu zdravotnických služeb, vývojové trendy ve zdravotnictví, regulace trhu; - marketing ve farmaceutickém průmyslu - marketing generických farmaceutických producentů a farmaceutických společností orientovaných na vývoj originálních produktů, regulace trhu; - marketing v cestovním ruchu - specifika marketingu v individuálním a skupinovém cestovním ruchu, aktivním a pasivním cestovním ruchu, marketing destinací, packaging, programming a partnership; - marketing v obchodě - specifika marketingu ve velkoobchodu, maloobchodu, současné trendy v marketingu v obchodě; - marketing v zemědělsko-potravinářském sektoru - specifika marketingu a tvorby marketingového mixu v zemědělsko-potravinářském odvětví, změny ve spotřebitelském chování a jejich vliv na marketing v zemědělsko-potravinářském sektoru; - marketing ve sféře politiky - klíčové procesy v marketingu v politice, marketingová profesionalizace volebních kampaní a působení politických subjektů v rámci pluralitního politického systému.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Exkurze
- 4 hodiny za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Znalost specifik marketingu v oblasti bankovnictví |
Znalost specifik marketingu v oblasti bankovnictví |
Znalost specifik marketingu v oblasti finančnictví |
Znalost specifik marketingu v oblasti finančnictví |
Znalost specifik marketingu v oblasti zdravotnictví |
Znalost specifik marketingu v oblasti zdravotnictví |
Znalost specifik marketingu v oblasti farmaceutického průmyslu |
Znalost specifik marketingu v oblasti farmaceutického průmyslu |
Znalost specifik marketingu v oblasti cestovního ruchu |
Znalost specifik marketingu v oblasti cestovního ruchu |
Odborné dovednosti |
---|
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti bankovnictví |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti bankovnictví |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti finančnictví |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti finančnictví |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti zdravotnictví |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti zdravotnictví |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti farmaceutického průmyslu |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti farmaceutického průmyslu |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti cestovního ruchu |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti cestovního ruchu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
-
ENNEW, Christine a Nigel WAITE. Financial services marketing: an international guide to principles and practice. 2013. ISBN 9780203521649.
-
GREWAL, Dhruv. Retail Marketing Management: the 5 es of retailing. 2019. ISBN 978-1526446855.
-
CHERNEV, Alexander & PhilipKOTLER. Strategic marketing management. 2018. ISBN 978-1936572502.
-
KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. Harlow, Essex, England, 2014. ISBN 978-1-292-02003-7.
-
LEVENS, Michael. Marketing: defined, explained, applied. 2010. ISBN 978-0136075691.
-
MAAREK, Philippe. Campaign communication and political marketing. 2011.
-
PRESTON, Schmidl. f I Were You: TheComplete Guide To Thriving In The Insurance Industry. 2019. ISBN 978-1793886132.
-
RAYNER, Clare. How to sell to retail: the secrets of getting your product to market. 2013. ISBN 9780749466800.
-
ROLLINS, Brent L. & Matthew PERRI. Pharmaceutical marketing. 2014. ISBN 978-1449697990.
|