Předmět: Quantitative Research Methods

« Zpět
Název předmětu Quantitative Research Methods
Kód předmětu KUMK/MX8QM
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- design kvantitativního výzkumu; - proces kvantitativního výzkumu; - formulace statistických hypotéz; - metody a techniky kvantitativního výzkumu ve společenských vědách; - tvorba dotazníku a dalších nástrojů pro kvantitativní výzkum; - sběr kvantitativních dat - testování hypotéz; - statistické testování dat z výběrových a výčtových otázek; - statistické testování numerických dat; - korelační a regresní analýza; - clusterová analýza; - statistické testování v běžně dostupných a specializovaných statistických programech; - interpretace dat, pravidla ústní a písemné prezentace.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Cvičení na počítači
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 34 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
znalost zásad tvorby designu kvantitativního výzkumu
znalost zásad tvorby designu kvantitativního výzkumu
znalost specifik jednotlivých metod kvantitativního výzkumu
znalost specifik jednotlivých metod kvantitativního výzkumu
znalost problematiky definice základního a výběrového souboru
znalost problematiky definice základního a výběrového souboru
znalost způsobu použití základních statistických ukazatelů
znalost způsobu použití základních statistických ukazatelů
znalost možností prezentace výsledků kvantitativního výzkumu
znalost možností prezentace výsledků kvantitativního výzkumu
Odborné dovednosti
vytvořit design kvantitativního výzkumu
vytvořit design kvantitativního výzkumu
vybrat vhodnou výzkumnou metodu vzhledem k výzkumnému zadání
vybrat vhodnou výzkumnou metodu vzhledem k výzkumnému zadání
definovat základní a výběrový soubor vzhledem k výzkumnému zadání
definovat základní a výběrový soubor vzhledem k výzkumnému zadání
vybrat vhodné statistické ukazatele podle povahy dat
vybrat vhodné statistické ukazatele podle povahy dat
interpretovat kvantitativní data a prezentovat závěry výzkumu
interpretovat kvantitativní data a prezentovat závěry výzkumu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Odborné dovednosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška
Didaktický test
Didaktický test
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Bergin, Tiffany. An introduction to data analysis: quantitative, qualitative and mixed methods. Los Angeles, 2018. ISBN 9781446295151.
  • Bradley, Nigel. Marketing research : tools & techniques. Oxford : Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0-19-965509-0.
  • Creswell, John W., Creswell J. David. Research design: qualitative, quantitative & mixed methods approaches. Los Angeles, 2018. ISBN 9781506386768.
  • FEINBERG, FredM., KINNEAR, Thomas & James R. TAYLOR. odern marketing research: concepts, methods, and cases.
  • Malhotra, Naresh K. Basic marketing research : a decision-making approach. 3rd ed. Upper Saddle River, N.J. : Pearson/Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-13-502414-0.
  • MARTIN, William E. a Krista D. BRIDGMON. Quantitative and statistical research methods: from hypothesis to results. San Francisco, 2012. ISBN 978-0-470-63182-9.
  • MOORE, David. S., NOTZ, William, I. & Michael A. FLIGNER. The basic practice of statistics. 2018. ISBN 978-1464142536.
  • NARDI, P. Doing survey research: A guide to quantitative methods. Routledge, 2018.
  • VOGT, W. Paul. Quantitative research methods for professionals. Boston, 2007. ISBN 0-205-35913-2.
  • WRENCH, Jason S., Candice THOMAS-MADDOX, Virginia P. RICHMOND a James C. MCCROSKEY. Quantitative research methods for communication: a hands-on approach. New York, 2013. ISBN 978-0-19-993180-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr