Vyučující
|
-
Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- design kvantitativního výzkumu; - proces kvantitativního výzkumu; - formulace statistických hypotéz; - metody a techniky kvantitativního výzkumu ve společenských vědách; - tvorba dotazníku a dalších nástrojů pro kvantitativní výzkum; - sběr kvantitativních dat - testování hypotéz; - statistické testování dat z výběrových a výčtových otázek; - statistické testování numerických dat; - korelační a regresní analýza; - clusterová analýza; - statistické testování v běžně dostupných a specializovaných statistických programech; - interpretace dat, pravidla ústní a písemné prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Cvičení na počítači
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 34 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
znalost zásad tvorby designu kvantitativního výzkumu |
znalost zásad tvorby designu kvantitativního výzkumu |
znalost specifik jednotlivých metod kvantitativního výzkumu |
znalost specifik jednotlivých metod kvantitativního výzkumu |
znalost problematiky definice základního a výběrového souboru |
znalost problematiky definice základního a výběrového souboru |
znalost způsobu použití základních statistických ukazatelů |
znalost způsobu použití základních statistických ukazatelů |
znalost možností prezentace výsledků kvantitativního výzkumu |
znalost možností prezentace výsledků kvantitativního výzkumu |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit design kvantitativního výzkumu |
vytvořit design kvantitativního výzkumu |
vybrat vhodnou výzkumnou metodu vzhledem k výzkumnému zadání |
vybrat vhodnou výzkumnou metodu vzhledem k výzkumnému zadání |
definovat základní a výběrový soubor vzhledem k výzkumnému zadání |
definovat základní a výběrový soubor vzhledem k výzkumnému zadání |
vybrat vhodné statistické ukazatele podle povahy dat |
vybrat vhodné statistické ukazatele podle povahy dat |
interpretovat kvantitativní data a prezentovat závěry výzkumu |
interpretovat kvantitativní data a prezentovat závěry výzkumu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Odborné dovednosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška |
Didaktický test |
Didaktický test |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Bergin, Tiffany. An introduction to data analysis: quantitative, qualitative and mixed methods. Los Angeles, 2018. ISBN 9781446295151.
-
Bradley, Nigel. Marketing research : tools & techniques. Oxford : Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0-19-965509-0.
-
Creswell, John W., Creswell J. David. Research design: qualitative, quantitative & mixed methods approaches. Los Angeles, 2018. ISBN 9781506386768.
-
FEINBERG, FredM., KINNEAR, Thomas & James R. TAYLOR. odern marketing research: concepts, methods, and cases.
-
Malhotra, Naresh K. Basic marketing research : a decision-making approach. 3rd ed. Upper Saddle River, N.J. : Pearson/Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-13-502414-0.
-
MARTIN, William E. a Krista D. BRIDGMON. Quantitative and statistical research methods: from hypothesis to results. San Francisco, 2012. ISBN 978-0-470-63182-9.
-
MOORE, David. S., NOTZ, William, I. & Michael A. FLIGNER. The basic practice of statistics. 2018. ISBN 978-1464142536.
-
NARDI, P. Doing survey research: A guide to quantitative methods. Routledge, 2018.
-
VOGT, W. Paul. Quantitative research methods for professionals. Boston, 2007. ISBN 0-205-35913-2.
-
WRENCH, Jason S., Candice THOMAS-MADDOX, Virginia P. RICHMOND a James C. MCCROSKEY. Quantitative research methods for communication: a hands-on approach. New York, 2013. ISBN 978-0-19-993180-4.
|