Vyučující
|
-
Weberová Dagmar, doc. PhDr. Ph.D., MBA.
|
Obsah předmětu
|
Témata: - Segmentace, targeting a positioning; - Chování spotřebitelů řízené technologiemi; - Vnitřní vlivy na spotřebitelské chování: motivace, osobnost, vnímání, učení; - Komunikace a spotřebitelské chování: přesvědčování spotřebitelů; - Rozhodování spotřebitelů. Nákup, používání a likvidace produktů; - Spotřebitelé v jejich sociálním prostředí; - Vliv kultury na spotřebitelské chování; - Mezikulturní spotřebitelské chování; - Marketingová etika a společenská odpovědnost; - Spotřebitelský průzkum.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Student umí definovat a vysvětlit základní pojmy: spotřebitel, spotřebitelské chování, segmentace, targeting, pozicionování a repozicionování. |
Student umí definovat a vysvětlit základní pojmy: spotřebitel, spotřebitelské chování, segmentace, targeting, pozicionování a repozicionování. |
Student umí vyjměnovat a vysvětlit typy segmentace využívané v marketingu. |
Student umí vyjměnovat a vysvětlit typy segmentace využívané v marketingu. |
Student umí vysvětlit interdisciplinární charakter spotřebitelského chování. |
Student umí vysvětlit interdisciplinární charakter spotřebitelského chování. |
Student umí popsat personální faktory a klíčové psychologické procesy (motivace, vnímání, učení a paměť) mající vliv na spotřebitelské chování. |
Student umí popsat personální faktory a klíčové psychologické procesy (motivace, vnímání, učení a paměť) mající vliv na spotřebitelské chování. |
Student umí vysvětlit pětistupňový model nákupního rozhodovacího procesu. |
Student umí vysvětlit pětistupňový model nákupního rozhodovacího procesu. |
Odborné dovednosti |
---|
Student dovede vybrat vhodné segmentační kritériá pro svůj výzkum. |
Student dovede vybrat vhodné segmentační kritériá pro svůj výzkum. |
Student dovede rozlišit mezi marketingovou, prodejní a produktovou koncepcí. |
Student dovede rozlišit mezi marketingovou, prodejní a produktovou koncepcí. |
Student dovede vybrat relevantní personální faktory pro výzkum spotřebitelského chování. |
Student dovede vybrat relevantní personální faktory pro výzkum spotřebitelského chování. |
Student dovede navrhnout personifikaci značky. |
Student dovede navrhnout personifikaci značky. |
Student dovede navrhnout způsoby propagace produktu/služby na základě vyhodnocení výzkumu spotřebitelského chování. |
Student dovede navrhnout způsoby propagace produktu/služby na základě vyhodnocení výzkumu spotřebitelského chování. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Přednášení |
Přednášení |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
EAST, Robert, Malcolm WRIGHT a Marc VANHUELE. Consumer behaviour: applications in marketing. 2017. ISBN 9781473919501.
-
MCDANIEL, Carl D. & Roger H. Gates. Marketing research. 2015. ISBN 978-1118808849.
-
SETHNA, Zubin a Jim BLYTHE. Consumer behaviour. 2016. ISBN 9781473919136.
-
SCHIFFMAN, L. G. and WISENBLIT, J. L. Consumer Behavior. Global Edition.. 2018. ISBN 9781292269245.
-
SOLOMON, M. R. Consumer Behavior. Buying, Having, and Being. Global Edition.. 2019. ISBN 9781292318103.
-
SOLOMON, Michael R., Soren ASKEGAARD, Margaret K. HOGG a Gary J. BAMOSSY. Consumer behaviour: a European perspective. 2019. ISBN 978-1-292-24542-3.
-
SZMIGIN, Isabelle & Maria PIACENTINI. Consumer behaviour. 2015. ISBN 9780199646449.
|