Předmět: Creativity in Advertising

« Zpět
Název předmětu Creativity in Advertising
Kód předmětu KUMK/MX8CA
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina, Čeština, Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
  • Gamalová Kamila, Mgr. MBA
Obsah předmětu
1. kreativita a originalita - teoretické základy; 2. kreativita u vybraných osobností reklamy - poznání historických souvislostí; 3. základní oblasti a druhy kreativity; 4. bariéry a mýty kreativity; 5. kreativita - součást aktivit přípravy reklamní kampaně; 6. - 7. rozvíjení kreativity - pozitivní kreativita; 8. - 9. kreativní metody a techniky; 10. fáze hledání nápadu a řešení problému; 11. - 12. kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MK (humor, sex, strach); 13. kreativita při tvorbě reklamních titulků, sloganů a názvů.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 25 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 21 hodin za semestr
  • Exkurze - 4 hodiny za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Odborné znalosti
Definovat principy kreativity
Definovat principy kreativity
Vysvětlit vztah mezi kreativitou a originalitou.
Vysvětlit vztah mezi kreativitou a originalitou.
Vyjmenovat důležité osobnosti v kreativitě.
Vyjmenovat důležité osobnosti v kreativitě.
Popsat bariéry kreativity.
Popsat bariéry kreativity.
Vysvětlit kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací.
Vysvětlit kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací.
Odborné dovednosti
Aplikovat principy kreativity
Aplikovat principy kreativity
Analyzovat vztah mezi kreativitou a originalitou.
Analyzovat vztah mezi kreativitou a originalitou.
Aplikovat znalosti důležitých osobností v kreativitě.
Aplikovat znalosti důležitých osobností v kreativitě.
Analyzovat bariéry kreativity.
Analyzovat bariéry kreativity.
Aplikovat kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací.
Aplikovat kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Exkurze
Exkurze
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • ALTSTIEL, Tom a Jean GROW. Advertising creative: strategy, copy, design. 2013. ISBN 9781452203638.
  • CATMULL, Ed a Amy WALLACE. Creativity, Inc.: overcoming the unseen forces that stand in the way of true inspiration.. 2014. ISBN 9780593070093.
  • CSIKSZENTMIHALYI, Mihaly. Creativity: the psychology of discovery and invention. 2015. ISBN 0062283251.
  • HEGARTY, John. Hegarty on creativity: there are no rules. 2015. ISBN 978-0500517246.
  • Lumsdaine,Edward. Entrepreneurship from creativity to innovation : thinking skills to changing world. Oxford : Trafford publishing, 2007. ISBN 1-4251-0472-X.
  • OGILVY David. Ogilvy on advertising.. New York: Vintage Books, 1983. ISBN 978-0394729039.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr