|
Vyučující
|
-
Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- reklamní modely, analýza reklamního komunikátu; - definice základních psychologických pojmů ve vazbě na marketingovou komunikaci; - možnosti uplatnění informacích o fungování kognitivních procesů (vnímání, pozornost)) v marketingové komunikaci; - možnosti uplatnění informacích o fungování kognitivních procesů (učení, paměť) v marketingové komunikaci; - možnosti uplatnění informacích o fungování emocí a motivace v marketingové komunikaci; - psychologie barev a její využití v marketingové komunikaci; - struktura osobnosti a její využití v marketingové komunikaci; - persuaze, manipulace a etika v marketingové komunikaci; - rozhodovací procesy, kognitivní zkratky; - nudging, koncept behaviorální ekonomie, jeho využití v marketingové komunikaci; - psychologické aspekty komunikačního procesu; - využití psychologie při tvorbě jednotlivých prostředků marketingové komunikace; - využití psychologických metod a technik při výzkumu účinnosti marketingové komunikace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
- Semestrální práce
- 44 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
| Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
| Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Mít přehled o modelech analýzy reklam |
| Mít přehled o modelech analýzy reklam |
| Definovat strukturu osobnosti jako příjemce MK |
| Definovat strukturu osobnosti jako příjemce MK |
| Znalost forem persuasivního konání |
| Znalost forem persuasivního konání |
| Znalost nudge/pošťuchování |
| Znalost nudge/pošťuchování |
| Znalost výzkumných metod využívaných v psychologii reklamy |
| Znalost výzkumných metod využívaných v psychologii reklamy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu |
| Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu |
| Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů |
| Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů |
| Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování |
| Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování |
| Aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody |
| Aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody |
| Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje |
| Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
FENNIS, Bob M. & Wolfgang STROEBE. The Psychology of Advertising. 2015. ISBN 978-1848723061.
-
KRISHNA, Aradhna. Customer sense: how the 5 senses influence buying behavior. New York, NY: Palgrave Macmillan, 2013. ISBN 9780230341739.
-
Moriarty, Sandra E. Advertising : principles & practice. 8th ed. Upper Saddle River, N.J. : Pearson/Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-13-500938-3.
-
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective.. 2013. ISBN 9780273773221.
-
SCOTT, MEERMAN, David. The New Rules of Marketing & PR How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly. 2017. ISBN 978-1119362418.
-
Solomon, M.R. Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. NJ, 2019. ISBN 9780134129938.
-
Wheeler, Alina. Designing brand identity : an essential guide for the entire branding team. 3rd ed. Hoboken, N.J. : John Wiley & Sons, 2009. ISBN 978-0-470-40142-2.
|