Předmět: International marketing

« Zpět
Název předmětu International marketing
Kód předmětu KUMK/MX7IM
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Weberová Dagmar, doc. PhDr. Ph.D., MBA.
Obsah předmětu
- úvod do mezinárodního marketingu; - marketing a kulturní prostředí, jeho význam vzhledem k parciálně funkční marketingové strategii; - globálně versus lokálně přizpůsobované strategie; - interkulturní marketingový výzkum a význam marketingového informačního systému; - kultura a chování spotřebitelů, jejich hodnoty a postoje, zákaznický bojkot; - marketingová segmentace, globalizace trhů, homogenita versus heterogenita; - marketingový mix: adaptace nebo standardizace, úvod do marketingového mixu v kontextu vlivu kultury na jeho jednotlivé prvky; - národní, mezinárodní a globální značky; - interkulturní marketingová komunikace, jazyk, kultura a komunikace; - marketingový komunikační mix a kultura, reklama.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 25 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 25 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 24 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
Mezinárodní marketingové prostředí
Mezinárodní marketingové prostředí
Strategie vstupu na mezinárodní trhy
Strategie vstupu na mezinárodní trhy
Význam prvků marketingového mixu v mezinárodním marketingu
Význam prvků marketingového mixu v mezinárodním marketingu
Mezinárodní značková politika
Mezinárodní značková politika
Podobnosti a rozdíly v chování spotřebitelů napříč kulturami
Podobnosti a rozdíly v chování spotřebitelů napříč kulturami
Odborné dovednosti
Podat přehled o nástrojích mezinárodního marketingu a jejich využití v globálním prostředí
Podat přehled o nástrojích mezinárodního marketingu a jejich využití v globálním prostředí
Uvědomit si kulturní rozdíly a uplatňovat je za účelem zlepšení výkonnosti firmy
Uvědomit si kulturní rozdíly a uplatňovat je za účelem zlepšení výkonnosti firmy
Vysvětlit proces standardizace versus adaptace napříč kulturami
Vysvětlit proces standardizace versus adaptace napříč kulturami
Identifikovat spotřebitelské trendy v náročném globálním prostředí
Identifikovat spotřebitelské trendy v náročném globálním prostředí
Zvýšit schopnost aplikovat získané znalosti z klíčových mezinárodních marketingových problémů v rozhodovacím procesu
Zvýšit schopnost aplikovat získané znalosti z klíčových mezinárodních marketingových problémů v rozhodovacím procesu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Přednášení
Přednášení
Odborné dovednosti
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Známkou
Známkou
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Cateora Philip R. etc. International marketing. McGraw Hill Education, 2015. ISBN 978-0-07-784216-1.
  • Cateora, Philip R. International marketing. 14th ed. Boston : McGraw-Hill/Irwin, 2009. ISBN 978-0-07-128838-5.
  • CZINKOTA, Michael R. &Ilkka A. RONKAINEN. International marketing. 2013. ISBN 978-1-133-62751-7.
  • DE MOOIJ, Marieke. Global Marketing and Advertising. Understanding Cultural Paradoxes. 2010. ISBN 978-1412970419.
  • Machková, Hana. Mezinárodní marketing. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9.
  • MOOIJ, Marieke. Global marketing and advertising: understanding cultural paradoxes. 2014. ISBN 9781452257174.
  • Moou, Marieke de. Global marketing and advertising: understanding cultural paradoxes. 4th ed.. Thousand Oaks, CA: SAGE., 2014. ISBN 9781452257174.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr