Předmět: Metodika výzkumu 1

« Zpět
Název předmětu Metodika výzkumu 1
Kód předmětu KUMK/MVYZ1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- kvantitativní a kvalitativní výzkum v marketingu a marketingové komunikaci; - design kvalitativního marketingového výzkumu; - zadání výzkumu, komunikace mezi zadavatelem a výzkumníkem; - základní a výběrový soubor; - reprezentativnost výběrového souboru v kvalitativním a kvantitativním výzkumu; - role výzkumníka v kvalitativním a kvantitativním výzkumu; - proces kvalitativního výzkumu; - metody a techniky kvalitativního výzkumu ve společenských vědách; - výzkumný problém, výzkumné otázky, výzkumné předpoklady; - tvorba scénáře pro individuální rozhovory a focus group; - sběr dat; - kódování a vyhodnocení kvalitativních dat; - interpretace dat, pravidla ústní a písemné prezentace.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Cvičení na počítači
  • Příprava na zápočet - 24 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Znalost základních metod kvalitativního výzkumu
Znalost základních metod kvalitativního výzkumu
Znalost zásad tvorby designu a zadání výzkumu
Znalost zásad tvorby designu a zadání výzkumu
Znalost zásad tvorby scénáře pro individuální rozhovory nebo focus group
Znalost zásad tvorby scénáře pro individuální rozhovory nebo focus group
Znalost principu kódování kvalitativních dat
Znalost principu kódování kvalitativních dat
Znalost zásad interpretace dat
Znalost zásad interpretace dat
Odborné dovednosti
Vytvořit design kvalitativního výzkumu
Vytvořit design kvalitativního výzkumu
Formulovat výzkumný problém a výzkumnou otázku
Formulovat výzkumný problém a výzkumnou otázku
Sestavit scénář pro individuální rozhovory
Sestavit scénář pro individuální rozhovory
Kódovat kvalitativní data
Kódovat kvalitativní data
Interpretovat závěry kvalitativního výzkumu
Interpretovat závěry kvalitativního výzkumu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Odborné dovednosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • BURNS, A. C., BUSH, R. F. Marketing Research. London, 2016. ISBN 978-12921-5326-1.
  • HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál,, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
  • Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha : Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
  • Ravitch, Sharon M, Carl, Nicole Mittenfelner. Qualitative research: bridging the conceptual, theoretical, and methodological. Los Angeles, 2021. ISBN 978-1-5443-3381-6.
  • Tahal, Radek a kol. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. Praha : Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
  • Tracy, Sarah J. Qualitative research methods: collecting evidence, crafting analysis, communicating impact. Hoboken, 2020. ISBN 978-1-119-39078-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr