Předmět: Marketingová komunikace veřejných služeb

« Zpět
Název předmětu Marketingová komunikace veřejných služeb
Kód předmětu KUMK/MPMKS
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Staňková Pavla, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Struktura veřených služeb 2. Stakeholder management veřejných služeb 3. Aspekty a trendy marketingové komunikace veřejných služeb 4. Strategická komunikace veřejných služeb 5. Marketingová komunikace poskytovatelů zdravotních služeb 6. Marketingová komunikace poskytovatelů sociálních služeb 7. Komunikační plán 8. Specifika reklamy a PR poskytovatelů veřejných služeb 9. Komunikace při sponzoringu a fundraisingu veřejných služeb 10. Komunikace veřejných služeb na sociálních sítích 11. Krizová komunikace a tiskový mluvčí 12. Etika marketingové komunikace veřejných služeb 13. Aktuální případové studie a kauzy

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
  • Semestrální práce - 18 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 16 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
definovat postavení veřejných služeb ve společnosti
definovat postavení veřejných služeb ve společnosti
vyjmenovat druhy veřejných služeb
vyjmenovat druhy veřejných služeb
vysvětlit podstatu stakeholder analýzy
vysvětlit podstatu stakeholder analýzy
popsat specifike marketingové komunikace veřejných služeb
popsat specifike marketingové komunikace veřejných služeb
vysvětlit krizovou komunikaci
vysvětlit krizovou komunikaci
Odborné dovednosti
zpracovat stakeholder analýzu
zpracovat stakeholder analýzu
vytvořit brief pro veřejnou zakázku
vytvořit brief pro veřejnou zakázku
vytvořit strategii propagace veřejných služeb
vytvořit strategii propagace veřejných služeb
vytvořit komunikační plán
vytvořit komunikační plán
vytvořit příspěvek na sociální síť
vytvořit příspěvek na sociální síť
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Týmová práce
Týmová práce
Odborné dovednosti
Týmová práce
Týmová práce
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Známkou
Známkou
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • Bačuvčík, Radim. Soukromé a veřejné v marketingové komunikaci. Zlín, 2012. ISBN 9788087500200.
  • Broukal, Petr. Fundraising pro neziskové organizace. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4487-2.
  • FINE, Seymour H. Marketing the public sector: promoting the causes of public and nonprofit. London, 2017.
  • KRAMÁŘ, R. Stručný přehled problematiky korupce v českém zdravotnictví. Praha, 2022. ISBN 978-80-7676-438-5.
  • Slavík, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada, 2014. ISBN 9788024748191.
  • TOMANDL, J. Krizová komunikace : principy, zkušenosti, postupy. Brno, 2020. ISBN 978-80-210-9636-3.
  • VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy. Praha, 2023. ISBN 978-80-271-3654-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr