Předmět: Kreativita reklamy

« Zpět
Název předmětu Kreativita reklamy
Kód předmětu KUMK/MP8KR
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
  • Gamalová Kamila, Mgr. MBA
Obsah předmětu
1. kreativita a originalita; 2. bariéry a mýty kreativity; 3. základní oblasti a druhy kreativity; 4. kreativita u vybraných osobností reklamy - poznání historických souvislostí; 5. festivaly reklamní kreativity; 6. - 7. kreativní metody a techniky; 8. - 9. kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MK; 10. zásady tvorby a realizace reklamy; 11. kreativita při tvorbě reklamních titulků, sloganů a názvů; 12. - 13. rozvíjení kreativity - pozitivní kreativita.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 15 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 32 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Odborné znalosti
Definovat principy kreativity
Definovat principy kreativity
Vysvětlit vztah mezi kreativitou a originalitou.
Vysvětlit vztah mezi kreativitou a originalitou.
Vyjmenovat důležité osobnosti v kreativitě.
Vyjmenovat důležité osobnosti v kreativitě.
Popsat bariéry kreativity.
Popsat bariéry kreativity.
Vysvětlit kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací.
Vysvětlit kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací.
Odborné dovednosti
Aplikovat principy kreativity
Aplikovat principy kreativity
Analyzovat vztah mezi kreativitou a originalitou.
Analyzovat vztah mezi kreativitou a originalitou.
Aplikovat znalosti důležitých osobností v kreativitě.
Aplikovat znalosti důležitých osobností v kreativitě.
Analyzovat bariéry kreativity.
Analyzovat bariéry kreativity.
Aplikovat kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací.
Aplikovat kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Týmová práce
Týmová práce
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • CATMULL, Ed a Amy WALLACE. Creativity, Inc.: overcoming the unseen forces that stand in the way of true inspiration.. 2014. ISBN 9780593070093.
  • HEGARTY, John. Hegarty on creativity: there are no rules. 2015. ISBN 978-0500517246.
  • HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBum, 2014. ISBN 978-80-87500-49-1.
  • HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBum, 2018. ISBN 978-80-87500-94-1.
  • SULLIVAN, Luke a Edward BOCHES. Hey, Whipple, Squeeze This: The Classic Guide to Creating Great Ads (6th ed.). New Jersey: Wiley, 2020. ISBN 978-1119416362.
  • Young, Miles. Ogilvy v reklamě v digitálním věku. Praha: Svojtka & Vašut, 2018. ISBN 9788025621592.
  • Žák, Petr. Kreativita a její rozvoj. Brno. Motiv Press, 2017. ISBN 9788087981238.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr