Vyučující
|
-
Jakešová Patricie, Mgr.
-
Zábojová Romana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- úvod, teoretické vymezení, základní pojmy, historické souvislosti marketingové komunikace v místě prodeje, retail - sales promotion - humanizované, nehumanizované aktivity - nákupní chování a rozhodování, spotřebitel v retailu, impulzivní nakupování - multisenzorická komunikace jako nástroj v místě prodeje - plánování a organizace, strategie a měření účinnosti komunikačních nástrojů v místě prodeje - technologie a digitální komunikace, trendy v marketingové komunikaci v místě prodeje
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Týmová práce, Individuální práce studentů
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 34 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit základní pojmy z oblasti podpory prodeje |
vysvětlit základní pojmy z oblasti podpory prodeje |
popsat jednotlivé oblasti podpory prodeje |
popsat jednotlivé oblasti podpory prodeje |
vysvětlit rozdíly mezi jednotlivými typy aktivit |
vysvětlit rozdíly mezi jednotlivými typy aktivit |
popsat možnosti měření efektivity podpory prodeje |
popsat možnosti měření efektivity podpory prodeje |
vysvětlit trendy v oblasti podpory prodeje |
vysvětlit trendy v oblasti podpory prodeje |
Odborné dovednosti |
---|
vybrat vhodný způsob podpory prodeje vzhledem k typu produktu |
vybrat vhodný způsob podpory prodeje vzhledem k typu produktu |
naplánovat podporu prodeje jako součást širší kampaně |
naplánovat podporu prodeje jako součást širší kampaně |
formulovat účel, základní principy a cíle in-store marketingové komunikace |
formulovat účel, základní principy a cíle in-store marketingové komunikace |
zvolit adekvátní způsob měření efektivity podpory prodeje |
zvolit adekvátní způsob měření efektivity podpory prodeje |
analyzovat existující kampaně podpory prodeje |
analyzovat existující kampaně podpory prodeje |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Přednášení |
Týmová práce |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Známkou |
Známkou |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
JADERNÁ, Eva a VOLFOVÁ, Hana. Moderní retail marketing. Praha: Grada Publishing, 2021. ISBN 978-80-271-1384-2.
-
Jesenský, Daniel. Marketingová komunikace v místě prodeje. Praha : Grada Publishing, 2018.
-
KARLÍČEK, Miroslav. Jak na marketingovou komunikaci. Praha: Grada, 2023. ISBN 978-80-271-5013-7.
-
Lindstrom, M. Nákupologie. Pravda a lži o tom, proč nakupujeme. . Brno, 2009.
-
RAYNER, Clare. How to sell to retail: the secrets of getting your product to market. 2013. ISBN 9780749466800.
-
Roggeveen, Anne L.; Nordfält, Jens; Grewal, Dhruv. Shopper marketing and the role of in-store marketing. Bingley, U.K.: Emerald., 2014. ISBN 9781784410001.
-
Spilková Jana. Geografie maloobchodu a spotřeby: věda o nakupování. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 9788024619514.
-
Tellis, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. Praha : Grada, 2000.
-
Vysekalová, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha : Grada, 2014. ISBN 9788024748436.
-
Vysekalová, Jitka. Chování zákazníka : jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3.
|