Předmět: Podpora prodeje

« Zpět
Název předmětu Podpora prodeje
Kód předmětu KUMK/MP5PP
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jakešová Patricie, Mgr.
  • Zábojová Romana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- úvod, teoretické vymezení, základní pojmy, historické souvislosti marketingové komunikace v místě prodeje, retail - sales promotion - humanizované, nehumanizované aktivity - nákupní chování a rozhodování, spotřebitel v retailu, impulzivní nakupování - multisenzorická komunikace jako nástroj v místě prodeje - plánování a organizace, strategie a měření účinnosti komunikačních nástrojů v místě prodeje - technologie a digitální komunikace, trendy v marketingové komunikaci v místě prodeje

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Týmová práce, Individuální práce studentů
  • Semestrální práce - 40 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 34 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
vysvětlit základní pojmy z oblasti podpory prodeje
vysvětlit základní pojmy z oblasti podpory prodeje
popsat jednotlivé oblasti podpory prodeje
popsat jednotlivé oblasti podpory prodeje
vysvětlit rozdíly mezi jednotlivými typy aktivit
vysvětlit rozdíly mezi jednotlivými typy aktivit
popsat možnosti měření efektivity podpory prodeje
popsat možnosti měření efektivity podpory prodeje
vysvětlit trendy v oblasti podpory prodeje
vysvětlit trendy v oblasti podpory prodeje
Odborné dovednosti
vybrat vhodný způsob podpory prodeje vzhledem k typu produktu
vybrat vhodný způsob podpory prodeje vzhledem k typu produktu
naplánovat podporu prodeje jako součást širší kampaně
naplánovat podporu prodeje jako součást širší kampaně
formulovat účel, základní principy a cíle in-store marketingové komunikace
formulovat účel, základní principy a cíle in-store marketingové komunikace
zvolit adekvátní způsob měření efektivity podpory prodeje
zvolit adekvátní způsob měření efektivity podpory prodeje
analyzovat existující kampaně podpory prodeje
analyzovat existující kampaně podpory prodeje
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Přednášení
Týmová práce
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Týmová práce
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Známkou
Známkou
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • JADERNÁ, Eva a VOLFOVÁ, Hana. Moderní retail marketing. Praha: Grada Publishing, 2021. ISBN 978-80-271-1384-2.
  • Jesenský, Daniel. Marketingová komunikace v místě prodeje. Praha : Grada Publishing, 2018.
  • KARLÍČEK, Miroslav. Jak na marketingovou komunikaci. Praha: Grada, 2023. ISBN 978-80-271-5013-7.
  • Lindstrom, M. Nákupologie. Pravda a lži o tom, proč nakupujeme. . Brno, 2009.
  • RAYNER, Clare. How to sell to retail: the secrets of getting your product to market. 2013. ISBN 9780749466800.
  • Roggeveen, Anne L.; Nordfält, Jens; Grewal, Dhruv. Shopper marketing and the role of in-store marketing. Bingley, U.K.: Emerald., 2014. ISBN 9781784410001.
  • Spilková Jana. Geografie maloobchodu a spotřeby: věda o nakupování. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 9788024619514.
  • Tellis, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. Praha : Grada, 2000.
  • Vysekalová, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha : Grada, 2014. ISBN 9788024748436.
  • Vysekalová, Jitka. Chování zákazníka : jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr