Předmět: Teorie marketingové komunikace

« Zpět
Název předmětu Teorie marketingové komunikace
Kód předmětu KUMK/MP2TE
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Banyar Milan, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Charakteristika základních pojmů v oblasti marketingu a marketingové komunikace 2. Marketingová komunikace 3. Reklama: Reklama v systému marketingové komunikace. Charakteristika a komunikační filozofie reklamy. Základní funkce reklamy 4. Podpora prodeje 5. Osobní prodej 6. Public relations 7. Direct marketing 8. Nové trendy v marketingové komunikaci 9. Corporate identity a jeho role v systému marketingové komunikace 10. Integrovaná marketingová komunikace

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 24 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 24 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
definovat základní pojmy v oblasti marketingu a marketingové komunikace
definovat základní pojmy v oblasti marketingu a marketingové komunikace
popsat funkce, principy a druhy marketingové komunikace
popsat funkce, principy a druhy marketingové komunikace
vysvětlit co jsou tradiční nástroje marketingové komunikace
vysvětlit co jsou tradiční nástroje marketingové komunikace
vysvětlit co jsou nové a alternativní formy marketingové komunikace
vysvětlit co jsou nové a alternativní formy marketingové komunikace
orientovat se ve vymezení a přesahu základních forem marketingové komunikace a jejímu vztahu k reklamě
orientovat se ve vymezení a přesahu základních forem marketingové komunikace a jejímu vztahu k reklamě
Odborné dovednosti
reflektovat základní teoretická východiska marketingové komunikace
reflektovat základní teoretická východiska marketingové komunikace
identifikovat tradiční nástroje marketingové komunikace a nové, alternativní formy marketingové komunikace
identifikovat tradiční nástroje marketingové komunikace a nové, alternativní formy marketingové komunikace
stanovit cíle marketingové komunikace
stanovit cíle marketingové komunikace
vyhodnotit komunikační kampaně
vyhodnotit komunikační kampaně
realizovat vlastní návrh komunikační kampaně
realizovat vlastní návrh komunikační kampaně
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Banyár, Milan. GUERILLA, VIRAL. BUZZ, WORD OF MOUTH MARKETING - Implementácia nových foriem marketingovej komunikácie do prostredia slovenskej a českej marketingovej praxe. Bratislava : Univerzita Komenského, 2018. ISBN 978-80-223-4590-3.
  • Foret, Miroslav. Marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9.
  • Hesková M., Štarchoň, P. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. . Praha, 2009.
  • Horňák, P. Kreativita reklamy. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-49-.
  • Horňák, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín : VeRBuM, 2018.
  • JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha. ISBN 978-80-247-4354-7.
  • Karlíček, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
  • Přikrylová, Jana. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
  • Vysekalová, J., Mikeš, J. Reklama, jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr