Vyučující
|
-
Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- předmět psychologie; - historie psychologie, přístupy; - psychické procesy a stavy; - vnímání; - pociťování; - pozornost; - představivost; - paměť; - učení; - myšlení; - řeč, inteligence; - emoce; - motivace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
Odborné dovednosti |
---|
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
znalost kognitivních procesů s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, představivost |
znalost kognitivních procesů s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, představivost |
znalost kognitivních procesů s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: učení, myšlení, paměť |
znalost kognitivních procesů s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: učení, myšlení, paměť |
znalost fungování emocí |
znalost fungování emocí |
znalost fungování motivace |
znalost fungování motivace |
přehled teoretických přístupů k jednotlivým psychickým procesům |
přehled teoretických přístupů k jednotlivým psychickým procesům |
Odborné dovednosti |
---|
vysvětlit fungování pozornosti, percepci a představivosti při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
vysvětlit fungování pozornosti, percepci a představivosti při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
definovat fungování učení a myšlení při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
definovat fungování učení a myšlení při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
diskutovat o fungování paměti při tvorbě komunikačních poselství |
diskutovat o fungování paměti při tvorbě komunikačních poselství |
definovat fungování emocí při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
definovat fungování emocí při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
analyzovat fungování motivace (hodnoty, potřeby, zájmy) při tvorbě komunikačních poselství |
analyzovat fungování motivace (hodnoty, potřeby, zájmy) při tvorbě komunikačních poselství |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Collin, Catherine. Kniha psychologie. Praha: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4316-0.
-
Hradiská E., Letovancová E. Psychológia v marketingovej komunikácii. Bratislava : Univerzita Komenského, 2005. ISBN 80-223-1952-X.
-
Hradiská, E. Psychológia a reklama. Bratislava: Elita, 1998.
-
Hull, Grahame. Moderní psychologie: hlavní oblasti současného studia lidské psychiky. Praha. Portál, 2004. ISBN 8071786411.
-
Pelsmacker, Patrick de; Joeri van den Bergh a Maggie Geuens. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 80-247-0254-1.
-
Říčan, Pavel. Psychologie : příručka pro studenty. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 8071789232.
|