Předmět: Tvůrčí psaní

« Zpět
Název předmětu Tvůrčí psaní
Kód předmětu KUMK/MKTVP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Káčerková Eliška, Mgr. Ph.D.
  • Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Základy tvůrčího psaní, hlavní zásady 2. Příklady dobré praxe 3. Stereotypy, klišé, příklady nevhodné textace 4. Trénink kreativity a slovní zásoby 5. Textové zpracování obsahu na sociální sítě 6. Textové zpracování PR článku 7. Textové zpracování obsahu na webové stránky 8. Textové zpracování e-mailové kampaně a newsletteru 9. Textové zpracování blogu 10. Využití storytellingu v praxi 11. Využití AI v tvůrčím psaní 12. Využití uměleckých prostředků v marketingové komunikaci 13. Legislativní omezení psaného textu

Studijní aktivity a metody výuky
  • Domácí příprava na výuku - 25 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 8 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 27 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Ovládá český jazyk, je seznámen se základními charakteristikami nástrojů marketingové komunikace a s jejich výrazovými prostředky.
Ovládá český jazyk, je seznámen se základními charakteristikami nástrojů marketingové komunikace a s jejich výrazovými prostředky.
Odborné dovednosti
Student dokáže napsat gramaticky správně vlastní krátký reklamní text.
Student dokáže napsat gramaticky správně vlastní krátký reklamní text.
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student si prohloubí znalosti a dovednosti v oblasti tvorby textů, kreativních technik.
Student si prohloubí znalosti a dovednosti v oblasti tvorby textů, kreativních technik.
Student dokáže vyjmenovat hlavní zásady pro tvorbu reklamního textu.
Student dokáže vyjmenovat hlavní zásady pro tvorbu reklamního textu.
Student se seznámí s příklady dobré praxe, stejně jako s příklady nevhodně zvolené textace.
Student se seznámí s příklady dobré praxe, stejně jako s příklady nevhodně zvolené textace.
Student dokáže vysvětlit rozdíl mezi příklady dobré praxe a příklady nevhodně zvolené textace.
Student dokáže vysvětlit rozdíl mezi příklady dobré praxe a příklady nevhodně zvolené textace.
Student se orientuje v základním používání klišé a zobecňujících frází, rozumí smyslu jejich používání.
Student se orientuje v základním používání klišé a zobecňujících frází, rozumí smyslu jejich používání.
Student umí definovat základní pravidla pro využité storytellingu v praxi.
Student umí definovat základní pravidla pro využité storytellingu v praxi.
Student se orientuje v legislativních omezeních platných pro reklamní texty v ČR.
Student se orientuje v legislativních omezeních platných pro reklamní texty v ČR.
Odborné dovednosti
Student umí identifikovat reklamní text odpovídající základním pravidlům pro tvorbu reklamních komunikátů.
Student umí identifikovat reklamní text odpovídající základním pravidlům pro tvorbu reklamních komunikátů.
Student dokáže vytvořit vlastní text pro různé nástroje marketingové komunikace.
Student dokáže vytvořit vlastní text pro různé nástroje marketingové komunikace.
Student si prakticky vyzkouší své dovednosti při tvorbě různých prostředků marketingové komunikace.
Student si prakticky vyzkouší své dovednosti při tvorbě různých prostředků marketingové komunikace.
Student je schopen identifikovat porušení základních pravidel pro tvorbu reklamního textu v současných komunikátech.
Student je schopen identifikovat porušení základních pravidel pro tvorbu reklamního textu v současných komunikátech.
Student je schopen prakticky využívat metodu storytellingu v reklamní praxi.
Student je schopen prakticky využívat metodu storytellingu v reklamní praxi.
Student je schopen posoudit reklamní text v souladu s platnou legislativou upravující tuto oblast v ČR.
Student je schopen posoudit reklamní text v souladu s platnou legislativou upravující tuto oblast v ČR.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza textu
Analýza textu
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Odborné dovednosti
Analýza textu
Analýza textu
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza textu
Analýza textu
Doporučená literatura
  • Dočekalová, M. Tvůrčí psaní pro každého.
  • Ibach, H. How To Write An Inspired Creative Brief. iUniverse.com, 2009. ISBN 9781440158278.
  • LAMBERT, Joe. Digital Storytelling: Capturing Lives, Creating Community. ISBN 1138577669.
  • Musilová, Eva. Jak na tvůrčí psaní. Brno.
  • Sálová, Anna. Kreativní copywriting. Brno : Computer Press, 2018. ISBN 978-80-251-4909-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr