Předmět: Politický marketing

« Zpět
Název předmětu Politický marketing
Kód předmětu KUMK/MKPOL
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Štrauss Dušan, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Historický diskurz - Základní koncepty politické komunikace - Politická komunikace v kontextu marketingových komunikací - Role negativní komunikace v politické komunikaci

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
  • Příprava na zápočet - 30 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 47 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
znalost základních konceptů politické komunikace
znalost základních konceptů politické komunikace
znalost přesvědčovacích principů v politické komunikaci
znalost přesvědčovacích principů v politické komunikaci
znalost aktivizačních principů v politické komunikaci
znalost aktivizačních principů v politické komunikaci
znalost společenské role politické komunikace
znalost společenské role politické komunikace
znalost negativ politické komunikace
znalost negativ politické komunikace
Odborné dovednosti
analyzovat principy politické komunikace
analyzovat principy politické komunikace
klasifikovat typ politické komunikace
klasifikovat typ politické komunikace
vytvořit návrh strategie politické komunikace
vytvořit návrh strategie politické komunikace
vytvořit návrh politického komunikátu
vytvořit návrh politického komunikátu
prezentovat politický komunikát
prezentovat politický komunikát
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Odborné dovednosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Doporučená literatura
  • Bradová, E. Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Česká republika, 2008. ISBN 978-80-86624-44-0.
  • Friedenberg, R.V. Political Campaign Communication: Principles and Practices (Communication, Media, and Politics). USA, 2007. ISBN 9780742553033.
  • Jabłoński, Andrzej. Politický marketing : úvod do teorie a praxe. Vyd. 1. Brno : Barrister & Principal, 2006. ISBN 80-7364-011-2.
  • Králiková, Marcela; Šíma, Pavel. Volební kampaně. Brno: IPM, 2014. ISBN 978-80-7485-026-4.
  • Křeček, Jan. Politická komunikace: od res publica po public relations. Praha: Grada, 2013. ISBN 9788024735368.
  • Lebedová, Eva. Voliči, strany a negativní kampaň. Praha: SLON, 2013. ISBN 978-8074-1915-89.
  • LEES-MARSHMENT, Jennifer. Political marketing: principles and applications. 2014. ISBN 9780415632072.
  • Mark, D. Going Dirty: The Art of Negative Campaigning. USA, 2007. ISBN 0742545016.
  • Šaradín, Pavel. Politické kampaně, volby a politický marketing. Praha: Periplum, 2017. ISBN 978-80-86624-36-5.
  • Štědroň, B., akol. Politika a politický marketing. Praha, 2013. ISBN 978-80-7400-448-3.
  • Tuman, J.S. Political Communication in American Campaigns. USA, 2007. ISBN 1412909457.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr