Vyučující
|
-
Staněk Ondřej, Mgr. et Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. design a interpretace kulturních a kreativních procesů, 2. obecná charakteristika a význam marketingu v oblasti KKO, 3. strategický kulturní marketing a marketingové řízení organizace, 4. charakteristika produktu v kontextu KKO, 5. životní cyklus kulturního produktu a kreativity, 6. vymezení fyzického a digitálního kulturního prostoru, 7. identita digitálních a nových médií v oblasti KKO, 8. kánon kreativity digitálních a nových médií v kontextu KKO, 9. nové způsoby interakce a vnímání v kulturním prostředí, 10. sémiotika kreativity: interpretace a vizuální komunikace, 11. interpretace aktuálních témat v kontextu KKO, 12. scénáře budoucnosti: predikce a možný vývoj.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování, Týmová práce, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 27 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokládají se základní znalosti historického vývoje společnosti a kultury, stejně tak i aktuální přehled v současných společenských tématech. |
Předpokládají se základní znalosti historického vývoje společnosti a kultury, stejně tak i aktuální přehled v současných společenských tématech. |
Odborné dovednosti |
---|
Komunikační a argumentační dovednosti, včetně ochoty spolupracovat v týmu na společné práci. |
Komunikační a argumentační dovednosti, včetně ochoty spolupracovat v týmu na společné práci. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat oblast kulturních a kreativních odvětví |
charakterizovat oblast kulturních a kreativních odvětví |
popsat význam marketingu a marketingového řízení v oblasti KKO |
popsat význam marketingu a marketingového řízení v oblasti KKO |
vysvětlit roli digitálních a nových médií v oblasti KKO |
vysvětlit roli digitálních a nových médií v oblasti KKO |
orientovat se v základním vývoji kreativního využívání digitálních a nových médií v oblasti KKO |
orientovat se v základním vývoji kreativního využívání digitálních a nových médií v oblasti KKO |
vysvětlit aktuální společenské, kulturní i mezioborové témata s důrazem na roli marketingových komunikací, digitálních a nových médií a kreativity |
vysvětlit aktuální společenské, kulturní i mezioborové témata s důrazem na roli marketingových komunikací, digitálních a nových médií a kreativity |
Odborné dovednosti |
---|
identifikovat společenské a kulturní výzvy a problémy v kontextu intervence digitálních a nových médií |
identifikovat společenské a kulturní výzvy a problémy v kontextu intervence digitálních a nových médií |
stanovit roli marketingových komunikací, digitálních a nových médií a kreativity v aktuálních situacích a tématech v oblasti KKO |
stanovit roli marketingových komunikací, digitálních a nových médií a kreativity v aktuálních situacích a tématech v oblasti KKO |
stanovit koncepci strategického kulturního řízení organizace či projektu |
stanovit koncepci strategického kulturního řízení organizace či projektu |
identifikovat různé způsoby interakce a vnímání ve fyzickém a digitálním kulturním prostoru |
identifikovat různé způsoby interakce a vnímání ve fyzickém a digitálním kulturním prostoru |
předpovídat možný budoucí vývoj intervence marketingové komunikace, digitálních a nových médií a kreativity v oblasti KKO |
předpovídat možný budoucí vývoj intervence marketingové komunikace, digitálních a nových médií a kreativity v oblasti KKO |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Týmová práce |
Přednášení |
Přednášení |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Praktické procvičování |
Týmová práce |
Praktické procvičování |
Analýza textu |
Analýza textu |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Přednášení |
Přednášení |
Týmová práce |
Týmová práce |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza textu |
Analýza textu |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Písemná zkouška |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Analýza prezentace studenta |
Písemná zkouška |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
BOLTER, Jay David. Remediation. Understanding new media. MIT Press, 2000. ISBN 0-262-02452-7.
-
Karlíček, Miroslav. Základy marketingu. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.
-
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing.. 15th global ed. Harlow: Pearson, 2014. ISBN 978-0-273-78699-3.
-
MACEK, Jakub. Poznámky ke studiím nových médií. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6476-8.
-
MANOVICH, Lev. The Language of New Media. . Cambridge : MIT Press, 2001. ISBN 0-262-63255-1.
-
P. Kotler. Marketing management;;.
-
PAPANEK, Victor. Design pro skutečný svět. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2023. ISBN 978-80-88308-85-0.
-
Solomon, Michael R. etc. Marketing: real people, real decisions. Harlow: Pearson,, 2019. ISBN 9781292227191.
|