Předmět: Marketing a nová média v KKO 1

« Zpět
Název předmětu Marketing a nová média v KKO 1
Kód předmětu KUMK/MKK1
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Staněk Ondřej, Mgr. et Mgr.
Obsah předmětu
1. design a interpretace kulturních a kreativních procesů, 2. obecná charakteristika a význam marketingu v oblasti KKO, 3. strategický kulturní marketing a marketingové řízení organizace, 4. charakteristika produktu v kontextu KKO, 5. životní cyklus kulturního produktu a kreativity, 6. vymezení fyzického a digitálního kulturního prostoru, 7. identita digitálních a nových médií v oblasti KKO, 8. kánon kreativity digitálních a nových médií v kontextu KKO, 9. nové způsoby interakce a vnímání v kulturním prostředí, 10. sémiotika kreativity: interpretace a vizuální komunikace, 11. interpretace aktuálních témat v kontextu KKO, 12. scénáře budoucnosti: predikce a možný vývoj.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování, Týmová práce, Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 27 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpokládají se základní znalosti historického vývoje společnosti a kultury, stejně tak i aktuální přehled v současných společenských tématech.
Předpokládají se základní znalosti historického vývoje společnosti a kultury, stejně tak i aktuální přehled v současných společenských tématech.
Odborné dovednosti
Komunikační a argumentační dovednosti, včetně ochoty spolupracovat v týmu na společné práci.
Komunikační a argumentační dovednosti, včetně ochoty spolupracovat v týmu na společné práci.
Výsledky učení
Odborné znalosti
charakterizovat oblast kulturních a kreativních odvětví
charakterizovat oblast kulturních a kreativních odvětví
popsat význam marketingu a marketingového řízení v oblasti KKO
popsat význam marketingu a marketingového řízení v oblasti KKO
vysvětlit roli digitálních a nových médií v oblasti KKO
vysvětlit roli digitálních a nových médií v oblasti KKO
orientovat se v základním vývoji kreativního využívání digitálních a nových médií v oblasti KKO
orientovat se v základním vývoji kreativního využívání digitálních a nových médií v oblasti KKO
vysvětlit aktuální společenské, kulturní i mezioborové témata s důrazem na roli marketingových komunikací, digitálních a nových médií a kreativity
vysvětlit aktuální společenské, kulturní i mezioborové témata s důrazem na roli marketingových komunikací, digitálních a nových médií a kreativity
Odborné dovednosti
identifikovat společenské a kulturní výzvy a problémy v kontextu intervence digitálních a nových médií
identifikovat společenské a kulturní výzvy a problémy v kontextu intervence digitálních a nových médií
stanovit roli marketingových komunikací, digitálních a nových médií a kreativity v aktuálních situacích a tématech v oblasti KKO
stanovit roli marketingových komunikací, digitálních a nových médií a kreativity v aktuálních situacích a tématech v oblasti KKO
stanovit koncepci strategického kulturního řízení organizace či projektu
stanovit koncepci strategického kulturního řízení organizace či projektu
identifikovat různé způsoby interakce a vnímání ve fyzickém a digitálním kulturním prostoru
identifikovat různé způsoby interakce a vnímání ve fyzickém a digitálním kulturním prostoru
předpovídat možný budoucí vývoj intervence marketingové komunikace, digitálních a nových médií a kreativity v oblasti KKO
předpovídat možný budoucí vývoj intervence marketingové komunikace, digitálních a nových médií a kreativity v oblasti KKO
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Týmová práce
Přednášení
Přednášení
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Praktické procvičování
Týmová práce
Praktické procvičování
Analýza textu
Analýza textu
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Odborné dovednosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Přednášení
Přednášení
Týmová práce
Týmová práce
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Analýza textu
Analýza textu
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Písemná zkouška
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Analýza prezentace studenta
Písemná zkouška
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • BOLTER, Jay David. Remediation. Understanding new media. MIT Press, 2000. ISBN 0-262-02452-7.
  • Karlíček, Miroslav. Základy marketingu. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.
  • KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing.. 15th global ed. Harlow: Pearson, 2014. ISBN 978-0-273-78699-3.
  • MACEK, Jakub. Poznámky ke studiím nových médií. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6476-8.
  • MANOVICH, Lev. The Language of New Media. . Cambridge : MIT Press, 2001. ISBN 0-262-63255-1.
  • P. Kotler. Marketing management;;.
  • PAPANEK, Victor. Design pro skutečný svět. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2023. ISBN 978-80-88308-85-0.
  • Solomon, Michael R. etc. Marketing: real people, real decisions. Harlow: Pearson,, 2019. ISBN 9781292227191.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr